وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حضور پرشور نامزدهای انتخابات مجلس نهم برای ثبت‌نام

در دومین روز از فرصت نام‌نویسی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت نام از نامزدهای نمایندگی در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور با شور خاصی در حال انجام است.

براساس اخبار رسیده در خراسان شمالی دو نفر در دومین روز از نام‌نویسی انتخابات در حوزه‌های انتخابیه ثبت‌نام کرده‌اند. این دو داوطلب از حوزه انتخابیه اسفراین و بجنورد برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شده‌اند.
همچنین در نخستین روز از نام نویسی داوطلبان مجلس در خراسان شمالی یک نفر از حوزه انتخابیه بجنورد و یک نفر از حوزه انتخابیه اسفراین ثبت‌نام کرده‌اند که با ثبت‌نام داوطلبان در دومین روز از نام نویسی انتخابات مجلس نهم تعداد داوطلبان به چهار نفر افزایش یافت.
در خراسان رضوی نیز نام‌نویسی از 22 کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نخستین روز انجام شده است که چهار نفر مربوط به قوچان و نیشابور، سه نفر مربوط به مشهد، خواف و فریمان و الباقی مربوط به سایر شهرستان‌ها بوده‌اند. از سه داوطلب نمایندگی مجلس نهم در قم نیز در دومین روز نام نویسی، ثبت‌نام شده که یکی از آنها روحانی است.
همچنین نام‌نویسی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه در استان یزد صورت می‌گیرد که این فعالیت‌ها در چهار حوزه اصلی استان یزد شامل یزد، اردکان، مهریز و تفت انجام می‌شود.
براساس این گزارش از آغاز روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات مجلس نهم تاکنون دو نفر با ارائه مدارک کامل خود در این حوزه در فرمانداری این شهرستان ثبت نام کردند. پلدختر و حومه دارای 79 هزار جمعیت و یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و ستاد انتخابات حوزه پلدختر در فرمانداری این شهرستان مستقر شده و آماده ثبت نام و جوابگویی به مراجعان در این زمینه است.
در استان چهارمحال و بختیاری نیز در انتخابات نهمین دوره مجلس افزون بر 684 شعبه اخذ رأی آرای مردم این استان را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد شعبه اخذ رأی 229 شعبه به صورت سیار و 450 شعبه نیز به صورت ثابت در سطح این استان مستقر می‎شود.
همچنین در استان ایلام با صدور احکام جداگانه‌ای از سوی رئیس هیئت بازرسی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور، رئیس و اعضای هیئت بازرسی استان ایلام منصوب شده‌اند.
استقبال نامزدهای مجلس شورای اسلامی برای نام‌نویسی در حوزه انتخابیه دهلران در دو روز ثبت نام، بیش از انتظار بوده است به نحوی که در روز نخست نام‌نویسی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی نامزدها اقدام به نام‌نویسی کردند و پیش‌بینی‌ می‌شود در مجموع 16 نفر در حوزه انتخابیه دهلران واقع در جنوب استان ایلام به عنوان نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کنند.
فرماندار مشهد نیز از پیش‌بینی استقرار 912 صندوق اخذ رای در مشهد و بخش مرکزی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در این دوره از انتخابات بین 80 تا 90 کاندیدا ثبت‌نام کنند.
در نخستین روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس همچنین 18 نفر در آذربایجان شرقی برای مجلس نهم ثبت نام کردند و مراحل مختلف نام نویسی در 13 حوزه انتخابیه آذربایجان‌شرقی طبق روال معمول طی شده و نام نویسی از داوطلبان به مدت یک هفته ادامه دارد.
در کرمانشاه  نیز روز نخست ثبت‌نام کاندیداهای مجلس، 13 نفر نام‌نویسی کردند که 4 نفر در کرمانشاه، 2 نفر در اسلام‌آباد غرب، یک نفر در حوزه پاوه و اورامانات، یک نفر در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب و 4 نفر در شهرستان سنقر و کلیایی ثبت‌نام کرده‌ و در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه نیز در روز نخست کسی نام‌نویسی نکرده است.
همچنین 13 نفر در نخستین روز از آغاز کار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس با مراجعه به فرمانداری‌های مراکز اصلی حوزه‌های انتخابیه در سطح لرستان ثبت‌نام کردند. این افراد با مراجعه به هفت فرمانداری خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، دلفان، کوهدشت و پلدختر به عنوان مراکز اصلی حوزه‌های انتخابیه استان لرستان، نام‌نویسی خود را برای کاندیداتوری مجلس نهم انجام دادند.
براساس آمار موجود، در نخستین روز نام‌نویسی کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 14 نفر در شیراز نام‌نویسی کردند که از این تعداد 9 نفر ثبت‌نامی تا ظهر وجود داشت و مابقی نیز تا ساعت 17 عصر امروز نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند که از میان این تعداد یک نفر آن را از بانوان تشکیل می‌داد.
2 نفر نیز در روز نخست ثبت‌نام، در ساری کاندیدای انتخابات مجلس شدند و براساس مسئولان این شهرستان آمادگی لازم برای ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس در فرمانداری‌ها ایجاد شده است.
در استان آذربایجان شرقی نیز در پایان نخستین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی برای مجلس نهم شورای اسلامی، 18 نفر مدارک خود را تحویل دادند که سه نفر از آنها در فرمانداری شهرستان تبریز نام‌نویسی کرده‌اند.
براساس قانون انتخابات و دستور وزیر کشور نام نویسی هر روز ازساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت و نامزدهای انتخابات می‌توانند به مدت یک هفته از سوم دی تا نهم دی اقدام به نام نویسی کنند.
براساس اعلام وزارت کشور، انتخابات در 10 درصد از شعب اخذ رای به‌صورت 100 درصد مکانیزه انجام و در 90 درصد باقیمانده نیز 10 درصد از امور مکانیزه انجام می‌شود.
گزارش خبرنگاران فارس از سراسر کشور از حضور و آمادگی نامزدهای مختلف با گرایش‌های گوناگون در سراسر کشور حکایت دارد و این درحالی است که امسال پیش شرط مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد محدودیت‌هایی برای برخی نامزدها و فعالان دوره قبل ایجاد کرده است اما تغییرمحسوسی در روند ثبت نام نداشته است و امروز بیش از 400نامزد در حوزه‌های مختلف سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند که پیش بینی می‌شود این آمار طی روزهای آتی افزایش چشمگیری پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد