وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اطلاعیه جبهه مشارکت


سایت خبری ایران: جبهه مشارکت ایران اسلامی درباره آن‌چه آن را رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات توسط هیأت‌های اجرایی خواند بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی سایت خبری ایران(www.IranNewsAgency.com)، در این بیانیه با اشاره به این امر، ابراز عقیده شده است که این رد صلاحیت‌ها علی‌العموم بر مدار قانون نبوده و تا کنون در هیچ یک از دوره‌های پیشین در هیاتهای اجرایی سابقه نداشته است.

در ادامه این بیانیه از دولت به عنوان مجری انتخابات انتقاد شده است.

صادرکنندگان بیانیه هم‌چنین اظهار کرده‌اند که در هفت دوره پیشین انتخابات مجلس به طور معمول تلاش می‌شد در انتخاب معتمدان و اعضای هیأت‌های اجرایی گرایش‌های مختلف فکری و سیاسی حضور داشته باشند تا تصمیم‌گیری‌هایی که یکسویه و پشت در‌های بسته خوانده شده، موجب تضییع حقوق نامزدهای انتخاباتی نشود؛ اما به زعم آن‌ها این بار آن‌چه انتخاب یکسویه معتمدان و اعضای هیأت اجرایی از میان افراد تندرو و وابسته به یک جناح خوانده شده، موجب رد صلاحیت تعدادی زیادی شده است.

در این بیانیه هم‌چنین نسبت به سابقه نظامی رییس ستاد انتخابات انتقاد و ابراز عقیده شده است که این بار با تمام ردصلاحیت‌ها توسط هیأت‌های اجرایی به جای آورده شد و بر نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که پیش از این بارها نسبت به آن هشدار داده بودند، صحه گذاشته است.

جبهه مشارکت هم‌چنین مواردی که آن‌ها را اعمال سلیقه در بررسی صلاحیت‌ها و استعلام از مراجعی خارج از مراجع قانونی و ترتیب اثر دادن به گزارش‌های غیرمستند خوانده، موجب نبود امکان رقابت در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه دانسته است.

جبهه مشارکت ایران اسلامی در پایان با ابراز تأسف از معمول داشتن برخی رویه‌ها، ضمن محکوم‌کردن آنچه آن را اقدامات غیرقانونی و غیرحقوقی و دست‌اندازی به حیثیت و عرض و آبروی بسیاری از شخصیت‌ها و چهره‌های محترم، موجه و مورد اعتماد و اقبال مردم خوانده، همه دلسوزان نظام و مسئولان عالی‌رتبه را به آنچه تلاش برای بازگرداندن روند انتخابات مهم مجلس هشتم بر مدار قانون خوانده، فراخوانده و اعلام کرده است که در این زمنیه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و تمام راه‌های قانونی را پی‌ و در کنار سایر مؤتلفان خود در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در مورد سرنوشت این انتخابات تصمیم جمعی می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد