وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تا انتخابات 11 اسفند

تبیین مصادیق تبلیغات مجاز
رئیس ستاد انتخابات کشور با تبیین مفاد قانون تبلیغات انتخاباتی هشتمین دوره انتخابات مجلس اعلام کرد: تبلیغات انتخابات نامزدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس از 16 اسفند آغاز و تا 23 اسفند ادامه دارد.

علیرضا افشار در گفت‌وگو با مهر با تبیین مصادیق مجاز و قانونی تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس اظهار داشت: تبلیغات انتخابات در گذشته بر اساس ماده 61 اصلاحی قانون انتخابات بود که بر اساس آن الصاق و نصب هر گونه پوستر، بنر و پلاکارد در معابر ممنوع بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس ماده یک طرح الحاق یک تبصره به ماده 57 قانون انتخابات، نصب و الصاق عکس و پوستر نامزد‌ها ممنوع است و چاپ عکس محدود به زندگینامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در قطعه 15 در 10 سانتیمتری مجاز است. وی ادامه داد: ستادهای اصلی نامزدها مجاز به نصب پارچه و بنر هستند و برای هر نامزد انتخاب فقط یک ستاد اصلی مجاز اعلام شده است. نصب بنر و پارچه در ستادهای اصلی نامزدهای انتخاباتی به تفکیک برادران و خواهران نیز مجاز است. افشار گفت: براساس قانون سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها در اماکن عمومی از مصادیق تبلیغات مجاز و قانونی نامزدها ست.

لیست ائتلاف ‌فراگیر درآستانه تکمیل
رضا طلایی‌نیک، دبیر کمیته سیاسی ائتلاف فراگیر اصولگرایان در دومین نشست خبری این ائتلاف با بیان اینکه ائتلاف فراگیر علاوه بر تهران، برای همه حوزه‌های انتخابیه نامزدهایی خواهد داشت، اظهار کرد: برای تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، در مرحله اول 53 نفر و در مرحله دوم 37 نفر به عنوان نامزدهای پیشنهادی معرفی شدند که در آخرین جمع‌بندی شورای ائتلاف از بین این تعداد تاکنون 20 نامزد تهران جمع‌بندی و قطعی شده است و تا هفته آینده 10 نامزد دیگر نهایی خواهند شد.

در همین حال، حسین کنعانی‌مقدم، عضو شورای مرکزی ائتلاف فراگیر اصولگرایان در گفت‌وگویی با مهر از احتمال افزایش اشتراکات این ائتلاف با جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم خبر داد. وی اظهارداشت: مذاکرات ائتلاف فراگیر و جبهه متحد اصولگرایان همچنان ادامه دارد و ممکن است اشتراکات این دو ائتلاف اصولگرا برای حضور در انتخابات 24 اسفند طی این مذاکرات افزایش یابد. وی افزود: در صورتی که شرط جبهه متحد مبنی بر عدم حضور نامزدهای این جبهه در سایر لیست‌های انتخاباتی به قوت خود باقی بماند، ائتلاف فراگیر مجبور می‌شود نام این افراد را از فهرست انتخاباتی خود حذف کرده و سایر نامزدهای مورد نظرش را وارد لیست کند.

*د فتر علی لاریجانی قرار گرفتن نام وی در فهرست انتخاباتی تهران را تکذیب کرد. دفتر وی تاکید کرد: علی لاریجانی همچنان نامزد انتخابات مجلس هشتم از استان قم است.
*مریم بهروزی دبیرکل جامعه‌ زینب اظهار داشت: احزاب زنان اصولگرا پس از بحث و بررسی‌های متعدد و سنجیدن جوانب امر به این جمع‌بندی رسیدند که در راه وحدت اصولگرایان، از ارائه‌ فهرست جداگانه صرف‌نظر کنند.

*علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری، برخورد و مقابله با بداخلاقی‌های انتخاباتی صورت گرفته است. به ‌گفته وی، وظیفه برقراری امنیت و آسایش پیش از انتخابات که ‌مهم‌ترین آن پیشگیری از تخریب کاندیداهاست را دستگاه قضایی برنامه‌ریزی کرده.

* وزارت کشور اسامی و کد نامزدهای انتخابات هشتمین دوره مجلس را در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات منتشر کرد. این فهرست که براساس حروف الفبا مرتب شده است اسامی نامزدهای حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات بعد از آخرین تایید صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان است. اطلاعات بیشتر به ویژه برای آشنایی با برگه‌های رای‌در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور به آدرس اینترنتی www.moi.ir درج شده است.

فهرست ستونی یا افقی اصلاح طلبان
رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان از قطعی شدن 20 نفر از اعضای فهرست انتخاباتی این ستاد خبر داد و گفت: اسامی این افراد تا روز یکشنبه به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: چهره‌هایی که در فهرست ائتلاف قرار گرفته‌اند فارغ از اینکه وابسته به کدام و حزب هستند از تمامی جریانات اصلاح‌طلب انتخاب شده‌اند.وی افزود: تنی چند از اعضای حزب اعتماد ملی نیز در فهرست انتخاباتی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار دارند.

موسوی‌لاری در پاسخ به این سوال که آیا در فهرست ستاد ائتلاف سرفهرست نیز مشخص شده است یا خیر، گفت: نیازی به سرفهرست نداریم. در فهرست ائتلاف خود به خود چهره‌هایی مطرح هستند که نیازی نیست سرفهرست الف یا ب را انتخاب کنیم، زیرا گروه‌هایی به سراغ سرفهرست می‌روند که اعضای فهرست شان ناشناخته باشند.موسوی‌لاری در پاسخ به این سوال که آیا فهرست خود را براساس حروف الفبا منتشر می‌کنید، خاطرنشان کرد: به علت محدود شدن تبلیغات انتخابات و نصب تراکت‌ها و پوسترها ممکن است فهرست ائتلاف را به صورت ستونی یا افقی تنظیم کنیم و خیلی درگیر بحث انتشار فهرست براساس حروف الفبا یا غیر آن نخواهیم شد.

توجه به مقبولیت چهره ها
سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت‌خوشبختانه با توجه به عملکرد شورای نگهبان، فضای مناسبی برای رقابت جدی ایجاد شده و توصیه ما به احزاب و گروه‌ها این است که در انتخابات، حضوری جدی توام با رعایت اخلاق انتخاباتی داشته باشند.

لطف‌الله فروزنده با بیان اینکه «رعایت اخلاق انتخاباتی در گرو رعایت قانون است»، اظهار کرد: گروه‌ها، احزاب سیاسی و نامزدها باید در جریان انتخابات از دادن شعارهایی که باعث افزایش مطالبات می‌شود، خودداری کنند و براساس برنامه پیش بروند تا انتخاب مردم براساس واقع‌بینی باشد و مردم بتوانند بعدها خواسته‌های خود را دنبال کنند.وی با بیان اینکه «حضور گسترده مردم و احزاب در انتخابات باعث اقتدار نظام اسلامی و مایوس شدن دشمنان اسلام خواهد شد»، گفت: باید دانست مجلس تعیین‌کننده مسیر حرکت قوه مجریه است و به همین جهت باید نیروهایی شجاع، مومن و کارآمد وارد مجلس شورای اسلامی‌شوند.وی با اشاره به اینکه «جبهه متحد اصولگرایان و بیشتر شهرستان‌ها حرکتی منسجم داشته‌اند»، افزود: به دوستان‌مان در جبهه متحد اصولگرایان توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه برخی از افراد فهرست تهران از حضور در انتخابات و فهرست انصراف داده‌اند از دوستانی که مقبولیت دارند، در فهرست استفاده کنند.

قدر دانی از اقدامات شورای نگهبان
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با آزاد و رقابتی خواندن انتخابات در ایران گفت: یکی از انتخابات‌های آزاد در دنیا انتخاباتی است که درایران برگزار می‌شود که سرنوشت مردم در آن رقم می‌خورد.

ناطق‌نوری در سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح اعتراض و انتقاد نسبت به برخی مسائل نشان می‌دهد که فرد به سرنوشت خود علاقه دارد که اهل انتقاد واعتراض و تحلیل مسائل سیاسی است، بنابراین باید رجوع و بررسی کند و به کسانی که می‌خواهد و هستند رای‌ دهد و در نهایت در سرنوشت کشور مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته باشد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رقابتی بودن انتخابات آینده خاطرنشان کرد: این‌گونه که بیان شده و با اقدامات خوبی که شورای نگهبان انجام داد و مرتب صلاحیت‌ها را تایید کرد و بر دامنه افراد صالح افزود، به نظر من شرایط خوبی برای برگزاری انتخابات وجود دارد. ناطق‌نوری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ بخشی ازسخنانش در همایش بزرگداشت مرحوم فلسفی درباره انتقاد از دولت اظهار کرد: نباید دولت را تضعیف کرد، چرا که دیگران و بیگانگان سوء‌استفاده می‌کنند. اما باید انتقاد سازنده کرد، چرا که اگر در جامعه‌ای انتقاد نباشد، جامعه می‌میرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد