وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

خاتمی: بزودی برنامه‌ام را ارائه می‌کنم

سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران و نامزد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی "المستقبل " گفت: به زودی برنامه‌ خود را به جامعه ارائه خواهد کرد.

وی بدون اینکه به محتوای برنامه‌های خود اشاره کند، افزود: پس از آن باید ببینیم تا چه حد امکان اجرای این برنامه در وضعیت کنونی وجود دارد.

رئیس بنیاد باران که اولین مصاحبه وی با یک سایت عربی زبان پس از اعلام نامزدیش محسوب می‌شود در بخش دیگری از این مصاحبه ضمن ادای احترام به رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان گفت : شخصا او را دوست می‌داشتم و ما و لبنان او را از دست دادیم.

خاتمی ضمن تمجید از رفیق حریری گفت: او به گفتگو، رشد انسانیت و آزادی ایمان داشت و امیدوارم لبنان به امنیت و صلحی دست یابد که شهید حریری آرزوی آن را داشت.

رئیس بنیاد باران در بخش دیگری از سخنان خود، اراده تاریخی ملت ایران را آزادی، پیشرفت و عدالت دانست و گفت: ما گزینه‌ای دیگر به جز اصلاح تدریجی و مسالمت‌آمیز جامعه برای رسیدن به اهداف خود از انقلاب بر ضد شاه نداریم که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که با دین اسلام همسو و همخوان است.

وی افزود: تحقق آزادی مستلزم پرداخت بهای گزاف و سنگینی است و برخی مشکلات نیز به همراه دارد ما نمی خواهیم جامعه را به زور اصلاح کنیم، بلکه می خواهیم فرصتی به آن بدهیم تا انتقادات خود را مطرح کند زیرا اگر به انتقادات گوش داده نشود و به مورد اجرا در نیاید در آینده به مشکلاتی تبدیل می گردد که هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

خاتمی با تاکید بر اینکه "فریادها را نمی توان تا مدت مشخصی خفه کرد "، ادعا کرد این فریادها به زودی به انفجار تبدیل خواهند شد و برای یک جامعه‌ چیزی بدتر از آن نیست که یک گروه در آن یکه‌تازی کند.
خاتمی همچنین درباره انتقادات محافظه کاران و تندروها نسبت به رویکرد و گفتمان دموکراتیک غیر اسلامی گفت: به نظر من اساس و جوهر دموکراسی در تمامی جهان مشابه هم و یکی است، اما با توجه به نگرشها، سنتها و تمدن هر ملتی می تواند شکل‌های مختلفی به خود بگیرد. شاید درک ما و درک محافظه کاران از اسلام اشکالاتی فراوان داشته باشد و وجود دموکراسی و آزادی اندیشمندان در طرح سوال باعث شده است ما به این اشکالات پی‌ببریم.

خاتمی که ریاست "گفت‌وگوی تمدن‌ها " را بر عهده دارد، بیشترین نیاز انسان امروز را صلح برشمرد و گفت: باید جنگ،خشونت،تروریسم و سرکوب را ریشه‌کن و از بین برد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد