وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نامه قالیباف به لاریجانی :عواقب وخیم لایحه هدفمند کردن یارانه ها

محمدرضا واعظ مهدوی امروز عصر در نشستی خبری با اشاره به تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق و اثرات این لایحه در هزینه‌ها و بار مالی بیشتر برای شهرداری‌ها در سال آینده، خاطر نشان کرد: شهردار تهران امروز نامه‌ای را به لاریجانی ـ رییس مجلس شورای اسلامی ـ ارسال کرده و در آن نسبت به اثرات و بار مالی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در صورت تصویب آن ابراز نگرانی کرده است.

وی ادامه داد: طبق محاسبات انجام شده، این لایحه علاوه بر آثار تورمی، بار مالی برای شهرداری‌ها به همراه دارد.

وی توضیح داد: این لایحه در سال 88 تنها برای شهرداری تهران، چهار هزار میلیارد تومان بار مالی خواهد داشت و در مجموع برای کل شهرداری‌های کشور، هشت هزار میلیارد تومان بار مالی اضافی ایجاد می‌کند و به این ترتیب اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده در سال آینده کم اثر شده و بسیاری از پروژه‌های عمرانی معطل و یا ناقص باقی می‌ماند. به عنوان مثال حذف یارانه برق بر صنعت سیمان تاثیر گذاشته و باعث افزایش 280 برابری قیمت سیمان می‌شود

ادامه مطلب ...

وعده کروبی برای پیگیری اصول معطل مانده قانون اساسی

کروبی می گوید  در صورت موفقیت در انتخابات ،اصول معطل مانده قانون اساسی را پیگیری خواهدکرد. 

حجت الاسلام مهدی کروبی در سخنانی در جمع مردم ارومیه خاطرنشان کرد: قول می دهم تمام اصول معطل مانده قانون اساسی را پیگیری کرده و بدون مجادله وشانه خالی کردن از مسئولیت با مردم صحبت کنم.

وی تورم، مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاست خارجی را از جمله مسائل موجود در جامعه عنوان و تصریح کرد: تنها حلال مشکلات فرا روی حضور مردم در صحنه های حساس و سرنوشت سازی همچون انتخابات است.

کروبی ادامه داد: در تاریخ زندگی ام وعده انتخابات نداده ام جز آنکه اعتقاد دارم که می توان قرص و محکم وعده داده شده را پیگیری و به مرحله عمل برسانم.

دبیر کل حزب اعتماد ملی به مسئله هدیه 50 هزار تومانی در تبلیغات انتخاباتی دور قبل اش نیز اشاره کرد و گفت: در آن زمان به دلیل هیاهوی جدی این امر تحت شعاع قرار گرفت ولی بعد از اتمام انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل تمامی احزاب نسبت به عملی شدن این شعار و طرح اعتراف کردند.

بیانیه دوم انتخاباتی سه شنبه 20 اسفندماه منتشر می شود

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین از انتشار بیانیه دوم انتخاباتی در روز سه شنبه 20 اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این بیانیه حرفهای جدیدی در خصوص کمک به مردم از ثروت و منابع مالی آنها و دفاع از حقوق مردم و اقلیتهای مذهبی مطرح می شود که به مردم توصیه می کنم حتما این بیانیه را مطالعه کنند.

وی در ادامه گفت: تلاش خواهم کرد در چهارچوب آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری و مردم تلاش کنم و در این راستا سعی خواهم کرد اختیارات مسئولان استانها را افزایش دهم.

کروبی عصر امروز پس از آنکه با درب بسته محل سخنرانی خود مواجه شد با بلندگوی دستی برای مردم سخنرانی کرد.

سفر وی به ارومیه از امروز به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

سجادی : نامزد نهایی اصولگرایان اواخر اسفند یا اوایل فروردین

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از اعلام کاندیدای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری در اواخر اسفند یا اوایل فروردین‌ماه خبر داد.

سیدکمال سجادی اظهار داشت: وحدت مورد نظر اصولگرایان با شتاب مسیر خود را طی می‌کند و به ثمر خواهد نشست و اواخر همین‌ماه یا اوایل سال آتی, کاندیدای واحد خود را معرفی خواهیم کرد. 

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان از انجام برخی نظرسنجی‌ها خبر داد وگفت:ما بر نظرسنجی‌هایی که انجام داده‌ایم, حساب می‌کنیم‏. این نظرسنجی‌ها با معیار علمی و معتبر است و نظرسنجی‌ها نیز در نتایج آرا تاثیرگذار خواهد بود. طبق این نظر سنجی‌ها احمدی‌نژاد بین سایر کاندیداهای اصلاح‌طلب و اصولگرا در صدر جدول قرار دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که نظرسنجی‌ها توسط کدام نهاد انجام شده است,تصریح کرد: در نظرسنجی‌ها, معیارهای علمی کاملا رعایت شده است و ارگان‌های رسمی و غیررسمی آن را انجام داده‌اند‏ اما چون مساله‌ای محرمانه محسوب می‌شود، نمی‌توان منبع این نظرسنجی‌ها را گفت. 

سجادی افزود: در 32 استان بین کاندیداهای اصولگرا و اصلاح‌طلب نظرسنجی شده و میان کاندیداها فعلا آقای احمدی‌نژاد میزان رای‌آوری بیشتری دارد و به دلیل بار تبلیغاتی نمی‌توانیم سایر کاندیداها که در رتبه دوم و سوم هستند را بگوییم. 

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان سخنانش با اشاره به برخی اظهارات و انتقادات اعضای بانفوذ این جبهه از احمدی‌نژاد، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهارنظری کرده باشند اما تا الان کاندیدای اصلی ما احمدی‌نژاد اس

قالیباف کاندیدای جدی اصولگرایان

حسین سبحانی نیا عضو فراکسیون اکثریت مجلس هشتم معتقد است: در حال حاضر جز احمدی نژاد کاندیدای اصولگرایان که ستادهایش در تمام استانها فعال شده، قالیباف است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در گفت وگو با فردا، در خصوص چند قطبی شدن انتخابات گفت: تعدد کاندیداها باعث افزایش مشارکت مردم خواهد شد، زیرا از جریان اصولگرا و اصلاح طلب کاندیداهای مختلفی در انتخابات حضور دارند که این سبب می‌شود طرفداران تمام جریانها در پای صندوقهای رأی حضور داشته باشند.

نماینده نیشابور در مجلس هشتم افزود: با توجه به کاندیداهای مختلفی که تاکنون مطرح هستند حداقل انتخابات در مرحله اول دو قطبی نخواهد بود، اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود در آن شرایط انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

سبحانی نیا با اشاره به اینکه هنوز اجماعی بین اصولگرایان صورت نگرفته افزود: تا اینجا که روشن نیست آیا احمدی نژاد کاندیدای اصلی اصولگرایان است یا نه؟ زیرا در سوی دیگر قالیباف از جبهه اصولگرایان نیز کارهای ستادی خود را انجام داده و تاکنون ستادهای ایشان در سراسر کشور تشکیل شده است و بیش از سایر کاندیداها بعد از احمدی نژاد در این عرصه فعال است.

وی اظهار داشت: البته اصولگرایان تلاش دارند که به اجماع برسند و احتمالا اگر کاندیدای دیگری در بین اصولگرایان مطرح شود کاندیدای در سایه خواهد بود.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس هشتم با اشاره به اینکه با حضور خاتمی در عرصه انتخابات، اصولگرایان تلاش بیشتری برای اجماع خواهند کرد افزود: یکی از اصول در بین اصولگرایان این بود که با حضور چهره های شاخصی مانند خاتمی برای جلوگیری از پراکندگی آراء باید کاندیدا در انتخابات حضور یابند البته این مساله هنوز در حد حرف است و مشخص نیست با یک یا چند کاندیدا به میدان خواهیم آمد.

ادعای عجیب تاجرنیا : میرحسین تنها حضور رسانه‌ای دارد

علی تاجرنیا گفت: جهت‌گیری میرحسین جهت‌گیری حضور است، ایشان می‌خواهد در عرصه سیاسی کشور حاضر و تاثیر‌گذار باشد ولی مشخص نیست که حضور وی به ثبت‌نام بیانجامد.

علی تاجرنیا رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در گفت‌و‌گو با شبکه ایران در مورد آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: آنچه در حال حاضر وجود دارد این است که اصلاح‌طلبان در فضای عمومی جامعه مطالبات و خواسته‌های خود را از تریبون‌های مختلف مطرح می‌کنند و تا زمان انتخابات بر روی یک نفر به اجماع خواهند رسید.

وی افزود: در این دوره تلاش بر این است که مانند دوره قبل با تشتت آراء و تعدد کاندیدا در بین اصلاح‌طلبان حاضر نشویم و با یک کاندیدا وارد عرصه انتخابات شویم.

تاجرنیا در مورد احتمال حضور میر حسین تاکید کرد: جهت‌گیری میرحسین جهت‌گیری حضور است، ایشان می‌خواهد در عرصه سیاسی کشور حاضر و تاثیر‌گذار باشد ولی مشخص نیست که حضور وی به ثبت‌نام بیانجامد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: البته جدی شدن بحث حضور آقای موسوی یک امر طبیعی است ولی قطعا بین ایشان و آقای خاتمی در نهایت یکی از آن‌ها در صحنه حضور خواهند داشت.

وی در مورد احتمال معاون اولی میر حسین در صورت پیروزی خاتمی در انتخابات تصریح کرد: فکر می‌کنم در این نوع بحث‌ها گفتمان خاصی وجود ندارد، خاتمی و میرحسین شخصیتی منحصر به فرد و جدا دارند اما همکاری آن‌ها در آینده منتفی نیست.

تاجرنیا در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد اگر اصلاح‌طلبان بر روی کاندیدایی غیر از کروبی اجماع کنند وی به نفع کاندیدای واحد از صحنه کنار برود؟ گفت: آقای کروبی شخصیت دلسوزی دارد و مسلما، فضا و شرایط کنونی حاکم بین اصلاح‌طلبان را درک خواهد کرد که باید با کاندیدای واحد در صحنه حاضر شویم چون ایده‌آل ما این است که از بین 3 نفر مطرح شده در نهایت یک نفر وارد عرصه شود.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پایان در مورد حضور کرباسچی در ستاد انتخاباتی کروبی اظهار داشت: کرباسچی مانند هر فرد دیگری آزاد است که تصمیم بگیرد ولی ما اطلاع داریم که ایشان در ستاد آقای کروبی مسئولیت رسمی ندارد و انشاء ا... در نهایت از کاندیدای واحد حمایت خواهد کرد.

بستن درب سالن سخنرانی به روی کروبی

دبیر کل حزب اعتماد ملی موفق به سخنرانی در محل در نظر گرفته شده در ارومیه نشد.

به گزارش ایلنا سایت اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی از بستن درب محل سخنرانی مهدی‌کروبی توسط مسئولین شهر ارومیه خبر داد.

به دنبال این موضوع کروبی در خیابان امام و در جنب محل سخنرانی و در اجتماع مردم ارومیه سخنرانی کرد.

گفتنی است اجتماع کنندگان با شعارهای "کروبی خط امام بر تو درود بر تو سلام" به استقبال دبیر کل حزب اعتماد ملی‌‏آمدند.

واکنش برادر خاتمی به اظهارات ثمره هاشمی

علی خاتمی برادر سید محمد خاتمی و مسئول دفتر رئیس‌جمهور سابق به اظهارات روز گذشته مجتبی ثمره هاشمی مشاور ویژه رئیس دولت نهم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ علی خاتمی در گفتگو با ایلنا و یاری در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات روز گذشته ثمره هاشمی مبنی بر اینکه اقبال مردم به اصلاح طلبان بعید است،گفت: کسی از طرف مردم حق حرف زدن ندارد و مردم علاقه خود را به اصلاح طلبان نشان خواهند داد. 

وی همچنین در خصوص استبال مردم از سفر اخیر خاتمی به برخی از استانهای کشور و مقایسه آن با سفرهای دوران ریاست جمهوری ابراز عقیده کرد: اشتیاق و علاقه مردم به آقای خاتمی در مقطع فعلی مطمئناَ کمتر از دوران ریاست جمهوری ایشان نیست. 

بردار رئیس جمهور سابق همچنین در خصوص چالشهای پیش‌روی خاتمی نیز گفت: این موضوع را باید خود آقای خاتمی بگویند که مطمئناً این کار را ظرف ماه‌های آینده انجام خواهند داد.

روحانی: تفکر بالاتر از ثروت است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در همایش بحران اقتصادی جهان و تاثیر آن بر نظام بین‌الملل که صبح امروز در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات استراتژیک آغاز شد، با اشاره به اینکه درباره بحران پولی- مالی که به تدریج به یک بحران اقتصادی تبدیل شد بحث‌های فراوانی طی ماههای اخیر انجام شده است، اظهار داشت: «رونق و یا رکورد جزء لاینفک نظام سرمایه‌داری است و گریزی از آن نیست، چه آنکه این نظام در طول 200 سال گذشته، بحرانهای فراوانی را پشت سرگذرانده و حتی گفته می‌شود که در مجموع طی 200 سال گذشته، 400 بحران در برابر این نظام بوده است که از آنها عبور کرده است و در پرمرحله‌ای خود اصلاحی داشته است».

ادامه مطلب ...

توصیه وزیر ارشاد به هنرمندان در آستانه انتخابات

صفار هرندی باتوجه به نزدیکی به زمان انتخابات ریاست جمهوری خطاب به هنرمندان گفت: چهره‌هایی که محبوب مردم می‌شوند خودشان را هزینه این و آن نکنند.

به گزارش ایرنا دکترمحمدحسین صفارهرندی که شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما سخن می‌گفت، ضمن پاسخ به سوال‌های مجری برنامه در رمینه‌های مختلف، به ویژگی‌های جشنواره فیلم فجر امسال اشاره کرد و افزود: یکی از ابتکارهای این دوره همزمانی اکران فیلم در تهران و شهرهای بزرگ بود که اکران فیلم در شهرهای کوچک نیز انجام شد و رضایت شهروندان را فراهم کرد.

ادامه مطلب ...

مکان اعلام کاندیداتوری میرحسین

میر حسین موسوی، نخست وزیر سابق و یکی از کاندیداهای اصلاح طلبان برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ، یکشنبه هفته آینده در مسجد قندی واقع در خیابان مولوی در جنوب تهران رسما اعلام کاندیداتوری خواهد کرد. منابع خبری گزارش می دهند که قرار است نخست وزیر سابق همزمان با سالروز میلاد نبی اکرم (ص) با سخنرانی در این مسجد به طور رسمی اعلام حضور کند . مسجد قندی یکی از پایگاه های چپ های خط امامی در دهه 1360 و پس از آن بوده است و انتخاب این محل از سوی مهندس موسوی که در محله مولوی واقع می باشد می تواند تاکیدی بر پایگاه اجتماعی و سیاسی نخست وزیر چپ گرای دوره جنگ تحمیلی باشد. با حضور رسمی مهندس موسوی در عرصه انتخابات آتی ریاست جمهوری تعداد کاندیداهای اصلاح طلبان به 3 تن خواهد رسید ،این در حالی است که فعالان سیاسی اصلاح طلب اعلام کرده اند که در تلاشند تا با کاندیدای واحد در عرصه انتخابات آتی ریاست جمهوری حضور پیدا کنند.

میرحسین می آید؛ خاتمی می رود؟

 یک منبع نزدیک به میر حسین موسوی از جدی بودن نامزدی وی در انتخابات آتی و احتمال زیاد کناره گیری سید محمد خاتمی خبر داد. 

به گزارش فرارو این فرد آگاه که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: میر حسین موسوی راه بی برگشتی را انتخاب کرده است که همگی با نهایت سعی و تلاش در ادامه راه او را همراهی خواهیم کرد و مطئمن باشید یکی از افرادی که در انتخابات آتی ثبت نام خواهد کرد، مهندس میر حسین موسوی است. 

وی در ادامه با اشاره به حضور سید محمد خاتمی در عرصه انتخابات نیز اظهار داشت: شاید برخی افراد حامی آقای خاتمی مایل به تداوم حضور وی در عرصه باشند، اما شخص آقای خاتمی در این انتخابات کاملاً با مهندس موسوی هماهنگ هستند. ایشان یکی از چهره های پر افتخار این کشور است که هرگز حاضر نیست منافع ملی ملت را به خاطر برخی سیاسی بازی ها فدا کند و بنابراین شما یقین داشته باشید با ورود مهندس موسوی به عرصه، دیگر تعدد نامزدهایی وجود نخواهد داشت. 

این اظهارات در حالی است که پیشتر نیز سید محمد خاتمی بارها بر اولویت میر حسین موسوی برای نامزدی در انتخابات آتی سخن گفته بود. اما ظاهراً اعلام نامزدی خاتمی به این دلیل بود که مهندس موسوی اعلام نامزدی در بهمن ماه 1387 را نپذیرفت و این اعلام را موکول به اواخر فروردین 1388 کرد. 

با این شرایط به نظر می رسد حضور فعال هر دو چهره اصلاح طلب در عرصه در نهایت به ماندن میرحسین موسوی ختم خواهد شد. چرا که فعالیت های مهندس موسوی او را از یک چهره ناشناخته تبدیل به یک چهره شناخته شده ای کرده است که مایل نیست خود را به یک جناح سیاسی خاص سنجاق کند. 

به همین دلیل برخی حامیان موسوی معتقدند در پیش گرفتن « اصولگرایی اصلاح طلبانه » از سوی مهندس موسوی سبب شده است نه تنها موقعیت وی در میان بدنه اصلاح طلبان تقویت شود ، بلکه در میان اصولگرایان نیز برخی شخصیت ها و گروه ها به وی ابراز تمایل کنند. 

با این حال نباید نادیده گرفت که در صورت تداوم حضور مهندس موسوی در عرصه و کناره گیری سید محمد خاتمی از این میدان، برخی گروه ها نظیر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت که شعار «یا خاتمی یا هیچکس » را سر داده اند، با یک ابهام جدید در مواضع خود روبرو خواهند شد.

خاتمی : رسانه ملی باندی اداره می‌شود

«سید محمد خاتمی» با بیان اینکه «مسئولان کنونی باید پاسخگوی وضعیت فعلی کشور باشند» اظهار داشت: «از 196 میلیارد دلار درآمد نفتی دولت طی سال‌های اخیر باید 46 میلیارد دلار در دولت مصرف می‌شد. یعنی اگر قانون برنامه چهارم اجرا می‌شد الان می‌بایست 150 میلیارد دلار در حساب ذخیره ارزی وجود داشته باشد این درحالی‌است که بانک مرکزی در اول فروردین ماه گدشته موجودی این حساب را 14 میلیارد دلار اعلام کرد.»


به گزارش خبرنگار اعزامی یاری، رئیس جمهور سابق کشورمان که در اولین سفر استانی خود پس از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به شیراز سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران رسانه‌های محلی استان فارس تاکید کرد: «عدالت اجتماعی به معنای منت گذاشتن بر سر محرومان و پول توجیبی اندکی به محرومان دادن و صدقه بگیر را اضافه کردن نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری در جهت بی نیاز کردن محرومان است.البته مدعی نیستم که یک شبه همه مشکلات حل می‌شود.»


وی ادامه داد: «اگر برنامه چهارم ادامه پیدا می‌کرد بخش عمده‌ای از مشکلات در اقتصاد و شهرستان‌ها کاهش پیدا می‌کرد و امیدوارم هر کسی که رئیس‌جمهور آینده می‌شود با یک برنامه دقیق و توجه به عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه در عرصه حاضر شود.»


رئیس دولت اصلاحات همچنین در خصوص میزان آشنایی‌اش با مشکلات استان‌ها با بیان ایمکه صادرات غیرنفتی کنونی از دولت گذشته کمتر شده است، گفت: مشکلات استان‌ها ریشه‌ای است و ناشی از عدم توازن منطقه‌ای است و یکی از معیارهای مهم ما باید طرح توازن منطقه‌ای باشد و برای حل مشکلات استان‌ها باید بخش خصوصی تقویت شود.

ادامه مطلب ...

سید محمد خاتمی وارد شیراز شد

خبرگزاری مهر: سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان دقایقی پیش وارد شیراز شد و مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، محمد خاتمی قرار است عصر امروز در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز با مردم دیدار و سخنرانی کند.

زیارت شاهچراغ (ع) و شرکت در مراسم سوگواری امام حسن عسکری (ع) از جمله برنامه های امروز خاتمی در شیراز است.

خاتمی فردا صبح شیراز را به مقصد یاسوج ترک می کند و در طول مسیر با مردم شهرستان سپیدان دیدار خواهد کرد.

انتشار یک آگهی جالب در روزنامه کروبی

به گزارش خبرنگار جهان نیوز؛ تلاشهای  حجت الاسلام مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و حامیان وی برای جلب آرای گروه ها و طیف های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه، از جمله دراویش، در انتخابات ریاست جمهوری آینده وارد مراحل جدیدی شده و به بشدت افزایش یافته است . 
 
در ادامه فاز جدید این تحرکات روزنامه اعتماد ملی در اقدامی بی سابقه، در نیم تای پایین صفحه اول شماره روز چهارشنبه خود، با درج یک آگهی تبریک از طرف "اکبر کروبی" سالگرد تولد مولوی،  را به آنها تبریک گفته است.
در این آگهی آمده است: "زادروز حضرت مولانا جلال الدین رومی را به تمامی عارفان و صاحبدلان ایران و جهان تبریک عرض می نمایم، کمترین: اکبر کروبی"
نکته جالب در این آگهی استفاده از واژه "کمترین" برای معرفی فرد آگهی دهنده است که روش دراویش و صوفیان برای معرفی خود به شمار می رود.
 
گفتنی است، هفته گذشته نیز مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به وزیر اطلا‌عات، به تخریب حسینیه دراویش گنابادی در شهر اصفهان اعتراض کرده بود. با انتشار این نامه از همان ابتدا کارشناسان سیاسی این اقدام را نوعی تبلیغات انتخاباتی باهدف جذب و جلب آرای دراویش ارزیابی کردند . انتشار این آگهی نیز تداوم  ان موج تلقی می گردد . شایان ذکر است که نامه کروبی در پی آن نوشته شد که سالن اجتماعات دراویش در اصفهان توسط یک گروه ناشناس تخریب شد.
 
ششم ربیع الاول سالروز تولد جلال‌الدین رومی، مولانا از زبده‌ترین عارفان و یکی از مشهورترین شاعران فارسی‌زبان به شمار می‌آید. لقبش در دوران حیات خود «جلال‌الدین» و گاهی «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» بوده و لقب «مولوی» در قرن‌های بعد برای وی به کار رفته است.

نظر مجمع نیروهای خط امام (ره) موسوی است

 سیدهادی خامنه ای تصریح کرد: نظر ما به میرحسین موسوی نسبت به کاندیداهای دیگر مثبت‌تر است.

هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در حاشیه‌ی اولین کنگره‌ مجمع نیروهای خط امام (ره) در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی خود از شیوه‌های اجماع اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در این راستا این مسوولیت را دارند که در زمینه‌ی انتخابات به این مساله بپردازند، مساله‌ی 3 کاندیدا را مورد توجه قرار دهند و به این نتیجه برسند که باید برای به اجماع ‌رسیدن چه کرد.

وی گفت: در این راستا نظر‌سنجی و حکمیت مطرح شده بود و به هر ترتیب احتمال دارد یکی از این دو روش به‌کار گرفته شود منتهی نه به این زودی بلکه حدودا یک تا دو ماه دیگر این روش‌ها به‌کار گرفته شود و در نهایت به این نتیجه رسیده شود یک نفر از این 3 کاندیدایی که البته ممکن است بیشتر هم شوند برای جبهه‌ی اصلاحات مطرح شود.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر نوع گفتمان فعلی خاتمی نسبت به سال‌های گذشته نیز گفت: قاعدتا نباید نوع گفتمان ایشان تفاوت کرده باشد چرا که گفتمان ایشان، گفتمان اصلاحات بوده است و این گفتمان طرفداری از حاکمیت قانون و حاکم‌کردن فضای منطقی و تعامل و گفت‌وگو بین همه و کاستن از دشمنی‌ها و جدایی‌ها و ایجاد همگرایی به‌جای واگرایی است.

وی افزود: هرکسی در این جبهه کار می‌کند خواه ناخواه باید چنین نظری را دنبال کند، البته هرکس وارد این عرصه شود خود به خود سلیقه‌های شخصی خود را در مدیریت به‌ کار خواهد گرفت.

خامنه‌ای در ادامه گفت: اکثریت دوستان چه کسانی که داخل مجمع و چه کسانی که خارج از مجمع هستند نسبت به آقای میرحسین موسوی نظر مثبت دارند و معتقدیم اگر ایشان آمدنشان قطعی شد از ایشان حمایت کنیم در عین حال تصمیم اساسی عبارتست از تصمیم نهایی که بعد از یکی ‌شدن کاندیداها و اجماع صورت می‌گیرد اما در هرحال نظر جمع به آقای میرحسین موسوی نسبت به سایر کاندیداهای حاضر مثبت‌تر است.

وی با تاکید بر این‌که هم‌چنان شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات باید در انتخابات ریاست جمهوری دهم حرف اول را بزند، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌ بر تلاش برخی اصلاح‌طلبان در راستای حذف میرحسین موسوی از صحنه‌ی رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من از چنین امری اطلاع ندارم. حذف ‌کردن افراد در اختیار اشخاص نیست چرا که در نهایت این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند. مردم وقتی به کسی توجه داشته باشند و آن شخص نیز در میان مردم محبوبیت داشته باشد از افراد و گروه‌ها کاری بر نمی‌آید.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار‌ها مبنی بر این‌که برخی معتقدند آمدن جناح دوم خرداد در عرصه‌ باعث به‌هم ریختن ارکان نظام خواهد شد، اظهار کرد: ما این حرف را از سوی این افراد به عنوان شوخی قبول می‌کنیم چرا که این حرف، حرف گزاف و بدی است ما در مورد آنها چنین نظراتی نمی‌دهیم و در حدود خودمان نیز معتقدیم که چهره‌های مورد قبول جبهه‌ اصلاحات و نه آنهایی که خود را به این جبهه می‌چسپانند، منادی خط انقلاب هستند و به اسلام از صمیم دل اعتقاد و ایمان دارند و ما در بین خود چهره‌هایی داریم که مورد توجه و قبول حضرت امام (ره) بوده‌اند. چنین گفته‌هایی بی‌انصافی و بی‌توجهی است.

خامنه‌ای هم‌چنین در پاسخ به این سوال‌ که چرا عده‌ای خودشان را به اصلاحات می‌چسبانند و اصلاحات موضع شفافی را بیان نمی‌کند، اظهار کرد: وقتی که جبهه افکار و اندیشه‌اش را بیان می‌کند دیگر وظیفه‌ی مردم است که شخص مورد نظر با آن قالب می‌خواند یا نه؟

وی با بیان این‌که جامعه باید درک بالایی داشته باشد، اضافه کرد: حضور سه کاندیدای اصلاح‌طلب نشان‌دهنده‌ این است که مردم می‌بینند که جبهه‌ اصلاحات افراد قابل و لایقی را دارد. 

حضور میرحسین موسوی در کنفرانس فلسطین

میر حسین موسوی نخست وزیر دوران دفاع مقدس ، دقایقی پیش برای شرکت در مراسم اختتامیه چهارمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین وارد این اجلاس شد.

به گزارش مهر، میر حسین موسوی که از سوی  علی اکبر محتشمی پور دبیر کل کنفرانس حمایت از فلسطین به این کنفرانس دعوت شده، دقایقی پیش وارد سالن محل برگزاری این کنفرانس شد.

حضور میرحسین موسوی در کنفرانس بین‌المللی فلسطین، مورد توجه نمایندگان رسانه‌های حاضر در کنفرانس قرار گرفت.

میرحسین موسوی هنوز کاندیداتوری خود را برای انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری بصورت رسمی اعلام نکرده ؛ اما حضور چشمگیر وی درعرصه‌های مختلف و سخنرانی‌های سیاسی اخیر وی ، گمانه‌زنی‌های بسیاری را در این مورد برانگیخته است.

ولایتی:از آقای مطهری سوال کنید!

علی اکبر ولایتی که زمزمه هایی مبنی بر احتمال نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح بود در این باره گفت: نظری ندارم.

به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا شما در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد خواهید شد، سکوت کرد و بعد از لحظاتی تامل گفت: در این باره نظری ندارم.

ولایتی در پاسخ سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه" آقای مطهری طرحی را در حال آماده کردن دارد که بر اساس آن شما به عنوان گزینه اصلی ریاست جمهوری مطرح هستید" بیان داشت: در این باره از خود آقای مطهری سئوال کنید.

وی در خصوص اصرار مجدد خبرنگاران که در رابطه با تصمیم او برای کاندیداتوری در انتخابات سئوال می کردند بار دیگر گفت: فعلا نظری در این رابطه ندارم.

15 سؤال 10 تشکل دانشجویی شیراز از خاتمی

متن این بیانیه که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، ستاد یادواره شهدای دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ستاد یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، تشکل وصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، بسیج دانشجویی آموزشکده فنی شهید باهنر شیراز و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز خطاب به سیدمحمد خاتمی رئیس بنیاد باران صادر شده، به شرح ذیل است:

اینک با گذشت 12 سال از انتخابات دوم خرداد 76 و تجربه 8 ساله ملت ایران در پیاده سازی بنیانهای تساهل و تسامح، التقاط جامعه مدنی، جریان سازی گفتگوی تمدن ها، حاکمیت دوگانه و چندین مفهوم و جریان ملتقط از این دست؛ با اعلام سفر جنابعالی به شهر شیراز؛ شاید فرصت مناسبی برای ابراز پرسشهای نسل سوم انقلاب و دانشجویان پرسشگر از فردی که معتقد است: «دانشگاه بدون پرسش مانند آسمان بدون خورشید است» باشد. اما آنچه تاکنون از شما شاهد بودیم تنها نمادی از آسمان بدون خورشیدیست که صدای هیچ مخالفی را تحمل نمی کند.
 
 اصرار جنابعالی بر حضور در جلسات گلچین شده و دور از منتقدین برخلاف شعارهایی نظیر تحمل مخالف، زنده باد مخالف من و آزادی بیان می باشد. آقای خاتمی، اینک با گذشت از دوران پرتلاطمی که نظام اسلامی در دوران بی برنامگی 8 ساله زعامت جریان اصلاح‌طلب (به گفته مکرر خود و دیگر همفکرانتان) را پشت سر گذاشت، فرصت خوبی برای بازخوانی و پرسشگری از جنابعالی در جمع فرهیختگان و دانشجویان می باشد. امیدواریم با سعه صدر و به دور از هر گونه تعصب، ناراحتی و در کمال صبر و حوصله پاسخ مناسبی برای سوالات ما داشته باشید و امیدواریم این پاسخگویی همچون پاسخگویی شما و دولتمردانتان در سال‌های گذشته (سال پاسخگویی) نباشد.
 

1- آقای خاتمی به عنوان اولین سوال، آیا جنابعالی در راستای شعارهایتان همچون آزادی بیان واحترام به حقوق مخالف حاضر هستید در یک دیدار واقعاً دانشجویی به منتقدان و مخالفانتان تریبون بدهید و پاسخگوی عملکرد 8 ساله تان باشید؟

2- ما قصد داریم تعریف جامع ، علمی وعملی شما را از «تحمل مخالف» بداینم. آیا شعار «هرکس پیام دوم خرداد را درک نکرده است باید کنار برود» را می توان در چارچوب این شعار دانست؟ آیا سخن برادرتان در مشهد مقدس در تبلیغات دوره هشتم انتخابات که گفته بود: «هرکس که با اصلاحات نیست نابود شود» را نشانه تحمل مخالف می دانید؟

3- آقای خاتمی، شما در سخنان خود در اواخر دوران ریاست جمهوری و همچنین بعد از اتمام دوران زعامت خود بارها و بارها اعلام داشتید که دولت اصلاحات فاقد برنامه مشخص و مدون بود و اصلا برای اداره کشور برنامه ای نداشتیم؛ از طرف دیگر جنابعالی وهمفکرانتان از هر تریبونی به تخریب دولت نهم و بی برنامه بودن دولت اشاره داشته اید. چه رابطه ی بین شعارهای پرطمطراق زمان ریاست جمهوری و اذعان بی برنامگی و ضعف در دوران بعد از آن وجود دارد؟

4- اینکه شما بعد از 12 سال هنوز به تعریف درستی از اصلاحات نرسیده‌اید، همچنین عملکرد مناسب مردم آگاه ایران اسلامی را پس از رو نمایی پشت پرده های اصلاحات دیده و درک نموده اید، و از طرفی باز هم با همان شعار اصلاحات سرکار آمده اید، این همه نشان دهنده غیر اساسی بودن تئوری های اصلاحات برای اداره ی مملکت و دستاویز قرار دادن این شعارها برای همراه نمودن افکار عمومی نیست؟

5- شخصی که ادعا می‌کرد اختیارات قانونی ندارد، کمبود اختیار دارد و... و از طرف دیگر از سوی همفکرانش به «تدارکاتچی» و امثالهم متهم می شد، اینک چه تغییری در اختیارات و جایگاه ریاست جمهوری دیده که قصد به صحنه آمدن دارد؟ آیا این تنها فشار اطرافیان تندرویی نیست که اینک طعم تلخ خروج از حاکمیت را چشیده اند وقصد دارند از شما به عنوان یک تدارکاتچی سکوی پرش بسازند؟

6- آقای خاتمی، آیا تاسیس بنیاد باران وبرپاورد حقوق مادام العمر برای یاران واعوان سابقتان در جهت عدالت اجتماعی مورد نظر شما می باشد؟

7- شما در دوران دولت فعلی ناچارا مرتب از « خط امام» و « تحریف ارزشها» دم می‌زنید. اما آیا سکوت شما در برابر ارزشهای یکی از تئوریسین ‌ای اصلاحات « اکبر گنجی» که صریحا اقرار داشت اندیشه‌های امام راحل به موزه تاریخ پیوسته است را بی‌تفاوتی تلقی نمی‌کنید؟ ملاک خط امامی بودن چیست و آیا این ملاک در دوران شما و دوران حاضر تغییری کرده است؟ راستی وصیت امام راحل را امیدوارم فراموش نکرده باشید: «من چه میان شما باشم یا نباشم، توصیه می کنم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان ونا اهلان بیفتد.» آیا حضور اعضای خائن نهضت آزادی در جلسات سیاسی شما مصداق تحریف خط امام نیست؟

8- آقای خاتمی، آیا نگارش نامه دستگاه دیپلماسی دولت شما در سال 2003 به آمریکا که از سوی دستگاه دیپلماسی و امنیتی آمریکا تأیید شد را مشاهده کرده‌اید؟ نامه ننگینی که طی آن دولت شما از آمریکا خواهش کرده بود (بخوانید التماس) تا در قبال خلع سلاح حزب ا... لبنان، روشن‌تر شدن پرونده هسته‌ای و...، ایران را از لیست کشورهای محور شرارت خارج نمایند؟ آیا این جمله امام را به خاطر دارید که « نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم، این است که دشمنان ما و جهان خواران تا کی و تا کجا ما را تحمل می کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند؟ به یقین آنان مرزی جز عدول از همه ی هویت ها و ارزش های معنوی و الهی مان نمی شناسند، به گفته قرآن کریم هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمی دارند مگر این که شما را از دین تان برگردانند.». آیا نامه شما غیر از ذلت و ننگی ارمغانی برای فرزندان خمینی کبیر داشت؟

9- در حالی رسانه‌های مخالف دولت بر شایعاتی همچون اخراج و بازنشستگی اساتید تاکید دارند که در دوران شما بیش از 200 تن از اساتید مذهبی دانشگاه‌های کشور از جمله بسیاری اساتید دانشگاه تهران به ناحق اخراج شدند (به نقل از مصاحبه صادق زیباکلام) اساتیدی همچون دکتر نجفی، فتح الهی، نامدار و... . آیا شما فراموش کرده اید در عرض 3 ماه بیش از 30000 نفر از مدیران اجرایی کشور به جرم عدم همراهی با ستادهای شما برکنار شدند و دولت شما حتی به آبدارچی و خادم مسجد نیز رحم نکرد؟

10- آقای خاتمی، افرادی که اکنون به اجبار پشت سر شما جمع شده‌اند همان‌هایی هستند که خواستار تعلیق کلیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اسلامی بودند. همانها بودند که تحصن بچه گانه مجلس ششم را به خاطر دوری از قدرت برگزار کردند و مقام معظم رهبری این تحصن را حرام شرعی اعلام نمودند. همانهایی که به گفته ابطحی تنها بر اساس منافع و شرایط از کاندیداتوری کسی حمایت می‌کنند. همانهایی که به گفته خودشان می خواستند جام زهر را به رهبرانقلاب بنوشانند. چرا نسبت به این افراد هیچ موضعی نمی‌گیرید؟

12- شما این روزها به شدت به فکر دیدار با مراجع هستید و همفکرانتان, مخالفان شما را به مخالفت با مراجع متهم می کنند. آیا شما فراموش کرده اید در اعتراض به عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد شما تحصن 12000 طلبه در قم برگزار شد و شما هیچ اقدام مناسبی برای رفع دغدغه‌های مراجع انجام ندادید. مراجعی که به گفته آقای کروبی دغدغه‌های بسیاری از عملکرد دولتمردان شما داشتند. آیا شما در مقابل توهین‌های اطرافیانتان به مراجع تقلید، مسئله تقلید و ولایت فقیه موضعی گرفتید (هاشم آغاجری)؟ آیا مراجع از دید شما و اطرافیانتان تنها محدود به 1 الی 2 مرجع خاص می‌شود؟

13- آقای خاتمی، شما چه پاسخی برای اقدام زشتتان در دست دادن با زنان اجنبی ایتالیا دارید؟ آیا این اقدامات در شان لباس روحانیت ویادگار رسول‌الله می‌باشد؟ چرا شما سعی دارید با کمک افراد معلوم الحال به تطهیر این اقدام زشت وننگین بپردازید؟

14- آقای خاتمی، مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان دولت نهم ، یکی از برکات دولت را جلوگیری از نفوذ تفکرات سکولاریسم در بدنه قوه مجریه دانستند. نظر شما در این مورد چیست؟ موضع دولت شما در قبال نفوذ تفکر سکولاریستی (در قالبهای سفارشی مختلف) چگونه بوده است؟ لطفا این همه دم از تحریف خط امام وتحریف در مسیر ارزشهای انقلاب نزیند.(با توجه به مطلب صفحه 409 کتاب مبانی نظری توسعه چهارم که توسط دولت شما نگارش شده بود با این بیان که « تمایز دو نهاد دینی و سیاسی باید از هم بازشناخته شود»)

15- چندی پیش شاهد به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی بودیم، سکوت تعجب برانگیز شما و اطرافیانتان و گاها طرفداری از ر‍‍ژیم غاصب صهیونیستی(طیف علامه دفتر تحکیم وحدت) بسیار جای تامل داشت. همانطور که در صفحه 329 کتاب مبانی توسعه چهارم دولت شما نوشته شده است: «تحقق خلافت شما بدون قدرت و بسیج توده های مستضعف یا نیروهای صرفا فضیلت خواه و نابهنگام سنتی و بدون کشف توان لازم ممکن نیست.» آیا در جامعه آزاد و مدنی شما جایی برای مجاهدین و مستضعفین وجود ندارد؟ جایگاه تمدن مظلوم و مسلمان فلسطین در گفتگوی تمدن های شما کجاست؟ آیا قرار است جامعه‌ای از مرفهین سیاس و مستضعفین مورد بی‌لطفی، به لب زنجیر و به زبان قفل زده، ایجاد نمایید؟ همان مستضعفینی که قرآن وارثان زمین خوانده است و پیامبر و ائمه آنها را یاوران مهدی موعود شمرده ( که البته اطرافیان شما فرموده‌اند باید به جایی برسیم که بتوانیم امام زمان را هم در برابر عموم استیضاح کنیم!!! ) و امام خمینی(ره) ایشان را صاحبان انقلاب اسلامی؟!
جناب آقای خاتمی! لطفاً به سوالات ما دانشجویان انقلابی پاسخگو باشید.

پیام کوبنده همایش به دو طیف

فرهاد رجبعلی
روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه دومین همایش «پویش حمایت از خاتمی» در تالار اریکه ایرانیان برگزار شد. بر این اریکه ایرانی جوانانی حضور داشتند که امید پیروزی آقای خاتمی را در بین اصلاح‌طلبان دو چندان کردند. امیدی که دو طیف این روزها در تلاش است تا آن را به یاس و نومیدی کشاند.


اولین طیف که شناسنامه‌دار است و دهه‌هاست بر این همت است که جنبش آزادی‌خواهی را با خواهانش دفن کند که می‌کند و حرجی برشان نیست، اما به طیف دوم به گمانم این همایش تلنگری بود که روشن‌شان شود که خواسته جوانان ایران‌زمین خلاف آن چیزی‌ست که این روزها در سایت‌ها و روزنامه‌های مختلف قلمی می‌کنند و حامیان خاتمی را ترور شخصیت.

هر چند به درستی و عقلانی‌ست سکوت اصلاح‌طلبان در برابر سرخوردگان اصلاحات و آنانی که در هشت سال دولت آقای خاتمی به دنبال مقامی بودند و هنگامی که از قدرت دور ماندند و سودی نصیب‌شان نشد، امروزه روز در تلاش هستند تا انتقامی سخت از خاتمی و حامیانش بگیرند و مدام این و آن را متهم به جاه‌طلبی و قدرت‌خواهی می‌کنند تا ایده گذشته خویش را برچسبی بر حامیان واقعی اصلاحات در ایران نمایند...

باری چه باک از هجمه این اتهامات که هدف نهایی روشن است و عیان و آزادی‌خواهان و اصلاح‌طلبان واقعی بی‌توجه به ناروایی‌ها، کار خود می‌کنند که روز یکشنبه گذشته نیز چنین کردند و حمایت‌شان از کاندیدای محبوب‌شان همین را ثابت کرد.

به واقع هیچ یک از برگزارکنندگان همایش انتظار چنین استقبالی را نداشتند و برای انتخاب و تدارک چنین تالار محدودی پشیمان گشتند که جوابگوی خیل عظیم هوادار آقای خاتمی نشدند که امثال مصطفی تاج‌زاده نیز در میان جمعیت انبوه خارج سالن پشت درب‌های بسته تالار بماند و ناچار شود به خانه برگردد.

به سختی می‌توان میانگین سنی حاضران در مراسم را به بیست و پنج سال رساند و اغلب شرکت‌کنندگان دانشجویان جوانی بودند که با حرارت خاصی شعارهای اصلاح‌طلبی سر دادند که همین جوانان در سال ۷۶ جملگی دانش‌آموز بودند و خیلی‌هایشان نیز حتی حق رای نداشتند و الحال آمده‌اند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند به پیروی از نسلی که در ۱۲ سال گذشته همواره هزینه‌های بسیاری در جهت جنبش اصلاحات در ایران پرداخته است.

نسلی که در سال ۷۶ به آقای خاتمی رای داد، در بسیاری موارد از حمایت ایشان در هشت سال ریاست‌اش بر قوه مجریه برخوردار نشدند و ...؛ ولی اکنون می‌بینیم که نسل جدید جوان ایرانی به خوبی تمامی دست‌اندازها را دیده و درک کرده است و با گذشتی معصومانه و بزرگوارانه کوتاهی‌های آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری‌اش را بخشیده و آماده می‌شود تا شعار دومین دوم خرداد را در روز بیست و دوم خرداد ۸۸ تکرار کند.

چه نیک گفت رضوی فقیه در همایش و حرف دل امروز خیلی از اصلاح‌طلبان و جوانان دانشجوی نسل جدید است که به خوبی دریافته‌اند که "به عنوان یک هوادار منتقد خاتمی دستاوردهای دولت وی را ارج می‌گذارم و کارهایی مانند پاکسازی وزارت اطلاعات از عناصر نامطلوب و احیای شوراها را برای توسعه سیاسی در کشور بسیار تاثیرگذار می‌دانم؛ با این حال معتقدم که ارزش خاتمی به خاطر کارهایی است که حاضر به انجام آن نشد. خاتمی وزیر متقلب در کابینه منصوب نکرد و هیچ یک از وزیران او درآمد ١٦٠ میلیادری نداشتند و خودش نیز حاضر نشد صندوق ذخیره ارزی را خالی کند."

و همین حضور پررنگ و پرشور جوانان ایرانی در همایش بود که سیدمحمد خاتمی در پیامی به آنان اظهار داشت: "هر کس صفا و تحرک و پشتکار شما برای تحول فضای مشارکت سیاسی کشور و ترغیب شهروندان ایرانی به اعمال حق حاکمیت بر سرنوشت خویش را می‌بیند، بر این شور و شعور بی‌شائبه آفرین می‌گوید. اگرچه خود را شایسته این همه لطف شما عزیزان و سخنرانان و میهمانان ارجمند این همایش نمی‌بینم، اما همواره خود را رهین عنایت یکایک جوانان عزیز، نخبگان جامعه و آحاد ملت بزرگوار ایران دانسته و می‌دانم. بهره پویش شما که بخشی از تلاش‌ها و تجارب جامعه ما برای سربلندی ایران و ایرانی و پایدار شدن مردم‌سالاری سازگار با دین است از آن همه کسانی است که به اسلام و ایران دل بسته‌اند. از خداوند متعال می‌خواهم که قابلیت و توفیق برخورداری از این همه توجه و حسن ظن شما را بیابم."

از این جهت است که می‌گویم این همایش پیامی کوبنده داشت برای دو طیف که البته برای طیف دوم که سرخوردگان اصلاحات و قدرت‌طلبان جا مانده از قطار اصلاحات هستند، به مراتب کوبنده‌تر است که مدام این روزها آقای خاتمی را بی‌پشتوانه مردمی می‌دانند و حامیان‌اش را فرصت‌طلب می‌نامند.

منبع: گویانیوز

خاتمی: اخلاقیات در خطر است

رئیس جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه «اخلاقیات در خطر است» گفت: «برخی شاخصهایی که از سوی مسئولان ارائه می‌شود ما را از رسیدن به اهداف عالی انقلاب و استقلال کشور دور می‌کند».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سید محمد خاتمی عصر امروز در جمع مردم شیراز و در سالن دستغیب این شهر افزود: «اگر مدیریت این کشور در جهت الگوهای انقلاب است، اگر در جهت پیشرفت استقلال در حرکت هستیم و اگر در مسیر کاهش فقر و نابرابری در حرکتیم، باید سعی کنیم که این راه را ادامه دهیم اما برخی آمارها و شاخصها ما را از این مسیر دور می‌کنند».

رئیس جمهور سابق با اشاره به 30 سالگی انقلاب گفت: «بادهای سهمگین طی این سالها همواره از سوی توطئه چینان و دشمنان انقلاب اسلامی می‌وزد و امروز چه در داخل و چه دشمنان خارجی باید از این درخت تنومند 30 ساله انقلاب محافظت کنیم».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «امروز در جامعه ما اخلاقیات در خطر است و باید توجه خاص و فراوانی به این مقوله داشته باشیم. ما جامعه مدنی می‌خواهیم که ریشه آن نیز در مدینه النبی باشد که در این جامعه، اخلاق همواره وجود دارد».

خاتمی خاطرنشان کرد: «اگر اخلاق در مسئولان تضعیف شود بداخلاقی حاکم شده و در نهایت انقلاب ما از رسیدن به اهداف بلند خود بازمی‌ماند».

رئیس جمهور سابق کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگیهای استان فارس نیز گفت: «این استان را باید سرزمین آزادگی و دلدادگی به پیامبر دانست و این مرز و بوم را می‌توان پایه گذار تمدن بزرگ ایرانی اسلامی برشمرد».

خاتمی پس از سخنرانی برای مردم، دقایقی پیش برای زیارت به طرف حرم شاهچراغ (ع) حرکت کرد. 

بنابر ایم گزارش، بی‌نظمی و بی برنامگی‌های مسئولان برگزاری مراسم باعث شد که تمام خبرنگاران تا 10 دقیقه پس از آغاز مراسم همچنان پشت درهای بسته بمانند و هیچکس پاسخگوی آنها برای ورود به سالن نبود و حتی برخی از مردم عادی نیز نتوانستند وارد سالن شوند.

موج جدید حملات به قالیباف توسط حامیان دولت

به گزارش خبر نیوز ،مسئله حمایت و یا عدم حمایت شهردار تهران از کاندیدای خاص به دست آویز جدید حامیان دولت برای ترتیب موج جدیدی از حملات به محمد باقر قالیباف تبدیل شده است.

 بعد از آنکه سخنگوی شهردای تهران حمایت قالیباف از کاندیدای خاص را که توسط علیرضا زاکانی رسانه ای شده بود، تکذیب کرد؛ اکنون شاهد بروز اختلاف جدی دیگر بین شهرداری و دولت نهم هستیم. گویی طرفداران دولت از تکذیب حمایت قالیباف از کاندیدای خاصی در انتخابات پیش رو سخت بر آشفته اند.

در همین راستا است که فاطمه آلیا نماینده تهران بر آن باور است که سخنگو و مسولان شهرداری تهران با آمار های غلط که به مردم ارائه می کنند دولت را تخریب می کنند.

ادامه مطلب ...

پخش شب نامه در قم علیه خاتمی

به گزارش خبر نیوز ،شب نامه‌هایی در شهر قم در قالب اعلا‌میه‌هایی بدون نام و نشان علیه سیدمحمد خاتمی منتشر شده است.

به نوشته سایت جمهوریت در مدرسه فیضیه و اطراف حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم اعلا‌میه‌هایی نصب شده است که طی آن نویسندگان این اعلا‌میه خواستار رسیدگی به جرائم سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق، شده‌اند و تقاضای محاکمه وی را مطرح کرده‌اند.

محسن رضایی کاندیدای اختصاصی بنیاد مردم است

به نقل از روابط عمومی بنیاد مردم، نادر دردایی قائم مقام دبیرکل بنیاد مردم در اولین جلسه شورای سیاستگزاری ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری دهم این بیناد با اشاره به لزوم رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از تخریب کاندیداهای دوره آتی ریاست جمهوری و پرداختن به برنامه محوری توسط کاندیداها به جای فردمحوری، مشی سیاسی میانه‌روی و تعادل را عین عقلانیت سیاسی با رویکرد خرد جمعی و تنها راه توفیق دولت منتخب آینده دانست.
قائم مقام دبیرکل بنیاد مردم با تأکید بر اینکه بسیاری از پیشکسوتان دلسوز سیاسی کشور از جمله کروبی می‌توانند در تشکیل یک دولت قوی و متعادل و انقلابی فارغ از جریان بندهای سیاسی، مؤثرتر باشند تأکید کرد: مشکل برخی از سیاسیون کشور این است که همه می‌خواهند در رأس قدرت باشند و هیچ‌کس حاضر نیست به جای رئیس جمهور شدن، برای دولت‌سازی اقدام نماید که از علل این امر، منحصر بودن امور به افراد است و این موجب می‌شود به جای دولت محوری، همیشه به سوی فردمحوری (رئیس جمهور محوری) برویم که در این راستا اقدام محسن رضایی در تشکیل دولت ائتلافی کارآمد و متعهد (متشکل از کلیه نیروهای اصیل و دلسوز انقلاب) اقدامی کاملاً نو و شایسته تقدیر است.
دولت نهم ویژگیهایی دارد که نپرداختن به آنها بی اخلاقی سیاسی است

ادامه مطلب ...

محبوبیت قالیباف بیشتر از احمدی نژاد نباشد، کمتر نیست

عوض حیدرپور نماینده سمیرم در مجلس هشتم گفت که نزدیک به 30سال است که قالیباف را میشناسم وی فردی متدین،پرکار،کم خرج برای نظام جمهوری اسلامی و بی ادعا است. 

حیدرپور در گفت وگو با خبرنگار فرارو در خصوص انتقاداتی که جدیدا طرفداران احمدی نژاد به قالیباف داشته اند گفت: نزدیک به 30سال است که قالیباف را میشناسم وی فردی متدین، پرکار، کم خرج برای نظام جمهوری اسلامی و بی ادعا در مشاغلی که داشته هست. 

وی اظهار داشت: وی در دفاع مقدس خوب کار کرده بعد از دفاع مقدس هم در نیروی مقاومت بسیج،نیروی هوائی ونیروی انتظامی حضور داشتند که اوج درخشش نیروی انتظامی دوران فرماندهی ایشان بوده است،پس از آن در شهرداری تهران خدمات بسیار ارزنده ای انجام داده و شاید با اقدامات احمدی نژاد در شهرداری تهران مقایسه شود بسیار بیشتر است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: بی انصافی است بخاطر حمایت از آقای احمدی نژاد عملکرد قالیباف را از بین ببرند،طبیعی است هواداران احمدی نژاد باید برای ایشان تبلیغات کنند اما این دلیل نمی شود که دیگران راتخریب کنند. 

حیدرپور گفت: مردم تهران قالیباف را دوست دارند وارزش کارهای وی را میدانند،طبق نظرسنجی ها اگر محبوبیت قالیباف بیشتر از احمدی نژاد نباشد مطمئنا کمتر نیست. 

وی اظهار داشت: اینکه انتخابات دو قطبی شود موضوع مثبتی نیست حتی انتخابات نهم که چند قطبی بود مورد تایید مقام رهبری بود وحتی وقتی برخی کاندیداها رد صلاحیت شدند با حکم حکومتی به عرصه انتخابات باز گشتند تا انتخابات چند قطبی باقی بماند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: بنابراین هواداران احمدی نژاد نباید برای دو قطبی شدن انتخابات که اتفاق مثبتی نیست به تخریب سایر کاندیداها بپردازند.

نامه استاندار فارس به خاتمی

سید محمد رضا رضا زاده، استاندار فارس در نامه‌ای خطاب به سید محمد خاتمی مطالبی را درباره سفر وی به شیراز یاد آور شد و گفت : انتظار می رود اجازه ندهید فعالیت‌های دوستان شما با قانون شکنی آغاز شود.

متن این نامه که چهارشنبه شب رونوشت آن به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس ارسال شد، بدین شرح است :
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای خاتمی
با سلام و احترام
لازم می‌دانم در ارتباط با سفر حضرتعالی به شیراز و مسائلی که از سوی جمعی از دوستان شما در این خصوص در رسانه‌ها مطرح شده و یا مورد پیگیری قرار گرفته نکاتی را یاد آور شوم.

‪ -۱‬بر اساس قانون، تبلیغات انتخاباتی پس از اعلام رسمی اسامی کاندیداها آغاز می‌گردد که تاریخ آن طبق برنامه زمانبندی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ‪ ۸۸/۳/۱‬تعین گردیده است .

لیکن دوستان شما مکررا در روزنامه‌ها سفر جنابعالی را یک سفر انتخاباتی اعلام نمودند منجمله رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان فارس در تاریخ ‪۸۷/۱۲/۱۰‬ اعلام نموده است خاتمی اولین حرکت انتخاباتی خود را با حضور در جمع مردم شیراز و سخنرانی در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) آغاز خواهد کرد.

از شما که مکررا در سخنان خویش تاکید به قانون مداری می‌نمایید انتظار می رود اجازه ندهید فعالیت‌های دوستان شما با قانون شکنی آغاز گردد.

‪ -۲‬شب‌های جمعه زایران زیادی از شیراز و شهرستان‌های اطراف به قصد زیارت به حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) مشرف می‌شوند . خصوصا تقارن این روز با شب شهادت امام حسن عسگری (ع) موجب ازدحام بیشتر زوار می‌گردد بهم زدن آرامش معنوی آن محیط با یک میتینگ انتخاباتی زیبنده هیچ گروه فعال سیاسی نیست و این تصور را در اذهان مردم ایجاد می‌نماید که برگزارکنندگان این میتینگ قصد مصادره سیاسی زوار آن حرم مطهر به عنوان شرکت‌کنندگان در مراسم خویش را داشته باشند.

‪ -۳‬اعلام نموده اند: آقای خاتمی به دعوت جمعی از مردم شیراز خاندان بزرگ دستغیب و به ویژه تولیت آستان مقدس احمدی برای سخنرانی به شاهچراغ دعوت شده اند.

در حالیکه مسوولین محترم آستان مبارک شاهچراغ (ع) این دعوت را تایید ننموده‌اند . گر چه بدیهی است نه ایشان و نه هیچ کس دیگری با حضور حضرتعالی برای زیارت آن آستان مقدس مخالفتی ندارد ، لیکن چرا برای مراسم خود خواسته ، دیگر بزرگان را هزینه می‌کنند.

لغو جلسه نخبگان سیاسی و فرهنگی که در نامه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس مکان آن حوزه علمیه رضویه شاه قیس ( که تحت نظر آیت الله سید علی اصغر دستغیب فعالیت می‌کند ) و هیچگونه محدودیت و مخالفتی از جانب شورای تامین شهرستان برای برگزاری آن اعلام نشده بود نیز حکایت از همین ناهماهنگی و دعوت‌های خود خوانده دارد.

‪ -۴‬در آخرین اطلاعیه‌ای که دوستان شما به فرمانداری شیراز ارائه نموده و تغییر مراسم از شاهچراغ به نقطه دیگری را اعلام نموده‌اند خود قید کرده اند ؟ به استحضار مردم بزرگوار می‌رساند به منظور رفاه حال زایران شاهچراغ و جلوگیری از مشکل آمد و شد مردم عزیز این تصمیم گرفته شده است.

جناب آقای خاتمی ، یکی از مواردی که شورای تامین شهرستان شیراز نیز آن را دلیل عدم موافقت با برگزاری مراسم در شاهچراغ (ع ) عنوان می‌کرد همین موضوع بود باید پرسید چرا از ابتدا این امر بدیهی را مد نظر قرار ندادند و چرا پس از ابلاغ تصمیم شورای تامین شیراز ، به تصمیمات این شورا که مسوول تامین امنیت است تمکین نکرده و باز اعلام کردند وعده خاتمی با مردم مهربان فارس و شیراز عصر پنجشنبه شاهچراغ
در هر حال ؟ حضور جنابعالی را در استان فارس گرامی می‌دارم و اعلام می نمایم مسوولین ذیربط تمامی تلاش خود را برای حفظ نظم و امنیت و آسایش مردم در طول این سفر بکار خواهند بست.

یقینا تذکر و تاکید حضرتعالی به دوستان خویش برای رعایت قانون و صداقت و امانت در انعکاس مطالب و تعامل بادستگاه‌های مسوول در جهت تسهیل هماهنگی این سفر و دیگر برنامه‌ها موثر خواهد بود.

امروز حتی مانع سخنرانی یاران امام می‌شوند

خبرنگار «تابناک» از همدان گزارش داد: در حالی که طبق اعلام قبلی دانشگاه همدان مجوز سخنرانی کروبی در دانشگاه بوعلی سینا همدان صادر نشده بود، مهدی کروبی با دو تن از همراهان به این دانشگاه رفت و پس از روبه‌رو شدن با درهای بسته، به ناچار از پشت نرده‌های دانشگاه به سخنرانی پرداخت.

بنا بر این گزارش، کروبی پس از دعوت دانشجویان به آرامش، گفت: به دنبال عدم صدور مجوز سخنرانی من در دانشگاه بوعلی سینا، اینجا حاضر شدم تا متوجه شوم علت و انگیزه اینکه اجازه سخنرانی در دانشگاه را نمی‌دهند، چیست و به رئیس دانشگاه بگویم که طبق کدام مصلحت مانع این سخنرانی شدید.

کروبی در ادامه اظهار داشت: در برگشت به تهران حتماً نامه‌ای خطاب به وزیر علوم خواهم نوشت و از او می‌پرسم چرا 30 سال پس از انقلاب این رفتارها را انجام می‌دهند. در نظامی که قرار بود دیگران و مخالفین هم بتوانند در دانشگاه حضور یابند و سخنرانی کنند ، امروز حتی مانع سخنرانی یاران امام نیز می‌شوند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه گفت: دانشگاه محیط خردورزی، محل تضارب آرا و فعالیت سیاسی سازنده است و می‌خواستم در دانشگاه از نقش دانشجوها در انقلاب و پنج هزار شهیدی که در سال‌های دفاع مقدس تقدیم نمودند ، سخن بگویم . می‌خواستم از ارتباط و عنایت خاصی که امام(ره) نسبت به دانشجویان داشتند, بگویم.

وی افزود : اگر قرار باشد حتی کسانی که همه عمر خود را پای نظام و انقلاب هزینه کرده‌اند, اجازه نداشته باشند در دانشگاه حضور یابند ، مسلماً این حرکات موجب تحرکاتی تند و احساسی می‌شود که این برای نظامی که با هدف آزادی ، استقلال و جمهوری اسلامی قیام کرد ، ناشایست است.

کروبی گفت: همیشه آزادی از حرکت‌های ساختار شکن، افراطی و خود محوری عده‌ای و از سویی سوء استفاده عده‌ای دیگر آسیب دیده است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر از این طرز تفکر ناخرسند هستیم و خواستار خاتمه این روند هستیم باید مشارکت گسترده‌ای در انتخابات داشته باشیم.

پس از پایان سخنان کروبی, دانشجویان در هوای سرد به طرح سوالات پرداختند. دانشجویی از پشت نرده های درب دانشگاه از کروبی این سوال را مطرح کرد که واکنش شما به تدفین شهدا در دانشگاه پلی تکنیک چیست که کروبی نیز در پاسخ گفت: هرگز اسلام را ابزار نکردم و همیشه مخالف استفاده ابزاری از دین بودم. از اینکه دانشجو هم ابزار استفاده شود ، همواره مخالفت کردم.
شیخ اصلاحات در ادامه گفت: همیشه حامی تشکل‌های مستقل دانشجویی بودم و به دانشجویان نیز توصیه کرده‌ام که از خروج از چارچوب‌ها اجتناب کنند.

دانشجویی دیگر با بیان اینکه وقتی یار امام را در دانشگاه راه نمی‌دهند نگویید دانشگاه مبداء تحولات است ، بلکه بگویید مبداء تحولات بود ! از کروبی خواست تا به صورت روشن‌تری در مورد تدفین شهدا اظهار نظر کند؟ که شیخ اصلاحات نیز در پاسخ گفت: شهدا فرزندان همین سرزمین هستند و برخی دانشجویان نباید با سخنان نسنجیده حرمت شهدا را بشکنند و بهانه به دست گروهی دهند که از روح اسلام دور شده است. مسلم است که چنین سخنانی از سوی برخی دانشجویان نیز ناپسند است در حالی که ما باید طرفدار شهدا باشیم.

در پایان کروبی از آرامش و متانت دانشجویان تشکر و قدردانی کرد.

پیشنهاد مکتوب محسن رضایی به احمدی‌نژاد

شکیلا‌ت دولت ائتلا‌فی با محوریت محسن رضایی قرار است طی روزهای آینده نامه‌ای را خطاب به محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم منتشر کند تا او نیز از فرصت حضور در چنین دولتی بهره‌مند شود.
 
روزنامه اعتماد ملی در شماره روز چهارشنبه خود این خبر را منتشر ساخته و افزوده است: «قرار است در دولت ائتلا‌فی طراحی‌شده از سوی محسن رضایی، نظرات مختلف در راستای یک کابینه گردهم آیند و به سکانداری امور کشور بپردازند تا شاید با تجمع آرا و نظرات بتوان نتایج بهتری را در اداره جامعه کسب کرد».
 
اعتماد ملی افزوده است: «با آغاز به کار ستادهای دولت ائتلا‌فی، گام‌های اولیه برای اجرایی کردن این موضوع برداشته شد. محسن رضایی که فعلا‌ داعیه‌دار طرح دولت ائتلا‌فی است در گام دوم قرار است نامه‌ای را خطاب به 7 شخصیت برجسته سیاسی و نامزدان انتخاباتی ازجمله محمدباقر قالیباف و محمود احمدی‌نژاد بنویسد و از آنان برای حضور در این دولت دعوت کند. به گفته منابع آگاه تعدادی از این 7 نفر را کاندیداهای مطرح انتخابات دهم ریاست‌جمهوری تشکیل می‌دهند. در رأس این کاندیداها محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم یکی از جدی‌ترین گزینه‌های دریافت این دعوتنامه است، ظاهرا نامه دعوت از رئیس‌جمهور آماده انتشار است و قرار است طی روزهای آتی پاکت آن باز شود».

انتصاب رؤسای ستاد انتخاباتی خاتمی در استان‌ها

به گزارش «موج سوم»، بنا بر تصمیم ستاد انتخاباتی خاتمی، صفر رحمان‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی خاتمی در مازندران، علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخاباتی خاتمی در گلستان،  اسماعیل تبادار رئیس ستاد انتخاباتی خاتمی در  بوشهر و حسن فیروزی رئیس ستاد انتخاباتی خاتمی در کردستان شدند.

بر اساس این گزارش، روسای ستادهای انتخاباتی خاتمی در دیگر استان‌ها نیز به زودی اعلام می‌شوند.

موسوی: رونق گرفتن وضع کسب و کار باید در اولویت‌های خاتمی باشد

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از به‌هم‌ریختگی اوضاع اقتصادی در چهار سال گذشته خواستار این شد که سیدمحمد خاتمی در صورت پیروزی در انتخابات با توجه به چشم‌انداز بیست‌ساله و برنامه پنجم توسعه، اوضاع اقتصادی کشور را سامان دهد.


سیدحسین موسوی تبریزی گفت: آقای خاتمی در صورت موفقیت در انتخابات به عنوان اولین اولویت باید امنیت اقتصادی را به کشور بازگردانده و فضای ناامن سرمایه‌گذاری در کشور را برطرف کند، چراکه سرمایه‌گذاران روزهای بدی را می‌گذرانند و شاغلان در کارخانه‌ها و کارمندان دولت شرایط مناسبی ندارند و باید وضعیتی ایجاد شود که وضع کسب و کار رونق گرفته و صاحبان سرمایه با امنیت خاطر، جهت پیشرفت کشور اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
 
وی با اشاره به این‌که کارمندان و کارگران نمی‌دانند آیا سال آینده قدرت خریدشان حفظ خواهد شد یا خیر افزود: دولت اصلاح‌طلب بعدی باید حل مشکلات اقتصادی را در صدر توجهات خود قرار دهد و خیال قشرهای زحمتکش جامعه را بابت تامین نیازهای زندگی راحت کند.
 
موسوی تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود، مهمترین وظیفه دولت اصلاح‌طلب بعدی در بعد مدیریتی را بازگرداندن نظم و انظباط و رفع بی‌عدالتی‌ها دانست و افزود: دولت بعدی اگر می‌خواهد برای پیشرفت اقتصادی برنامه‌ای اجرا کند در درجه اول باید نظم و انظباط را به مجموعه دولت برگرداند و نظام مدیریتی کشور را از وضع آشفته فعلی خارج کند، چراکه اساسا وظیفه هر دولت حق‌طلبی این است که با برقراری عدالت، امنیت خاطر تولیدگرایان و سرمایه‌گذاران را فراهم سازد و به رشد همه‌جانبه اقتصاد کمک کند.
 
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از پایمال شدن حقوق شهروندان در برخی زمینه‌ها، خواستار این شد تا دولت احتمالی اصلاح‌طلب، کرامت انسانی را رعایت کند و با حفظ حقوق شهروندان، زمینه‌های احساس امنیت مردم را فراهم سازد.
 
وی با اشاره به این که احکام اسلام تابع مصالح است به لزوم تجدید نظر در روابط بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا سیاست خارجی جزمیت ندارد و ما نیز همان‌گونه که در احکام اسلام آمده باید انعطاف‌پذیر باشیم و با مد نظر قرار دادن عناصر زمان و مکان در روابط خارجی خود، ضمن توجه به حکم عقل و حکم شرع، مصالح نظام اسلامی را مورد توجه قرار دهیم.
 
موسوی تبریزی تاکید کرد: اساس روابط خارجی باید سه اصل عزت، حکمت و مصلحت قرار گیرد و تشنج‌زدایی در دستور کار دولت بعدی باشد.
 
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم توجه دولت نهم به سه اصل عنوان شده، گفت: با رعایت تشنج‌زدایی دوستان ما در دنیا بیشتر و دشمنانمان کمتر می‌شود و این اتفاق باعث می‌شود تا بتوان با فراغ بال از دشمن‌تراشی پرهیز کرد و به سوی پیشرفت گام برداشت.

منبع: پایگاه خبری مجمع روحانیون مبارز

خبرهای غیر منتظره از کاندیداتوری قالیباف

برخی خبرهای منتشر شده در رسانه های مختلف حاکی از آنست که قالیباف ستادهای خود را سازماندهی کرده و حتی در حال نهایی کردن وضعیت ستادهای استانی خود است. مضاف بر آنکه اشارات و کنایه های برخی مدیران نزدیک به وی در این روزها چنین القا می کند که حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری دهم قطعی شده است.

 

 
 

در روزهایی که اذهان عمومی انتظار خبرهای تازه و تازه تری را در فضای ملتهب رقابت های انتخاباتی می کشند، این خبرها در هر بار عجیب تر و غیر منتظره تر از قبل می نماید.

 

به گزارش خبرنگار جهان نیوز؛ مسئله آمدن یا نیامدن نامزدهای مطرح در دوجناح اصولگرا و اصلاح طلب از جمله مورادی است که سبب داغ شدن بازار شایعات و به تبع آن تولید و انتشار خبرهای بی پایه و موضع گیری های نادرست می شود. به طوری که آمدن یا نیامدن قطعی شخصیتهایی چون میر حسین موسوی، محمد باقر قالیباف و علی اکبر ولایتی هم چنان ابهامات و تردیدهای موجود در صحنه رقابت های سیاسی را دو چندان کرده است.

 

اما در این میان خبرهای مربوط به  حضور فرمانده سابق نیروی انتظامی و شهردار فعلی تهران در انتخابات که به عنوان رقیب جدی احمدی نژاد در اردوگاه اصولگرایان شناخته می شود، جذابیت و ظرافت خاص خود را دارد.

 

چرا که از یک سو برخی خبرهای منتشر شده در رسانه های مختلف حاکی از آنست که قالیباف ستادهای خود را سازماندهی کرده و حتی در حال نهایی کردن وضعیت ستادهای استانی خود است. مضاف بر آنکه اشارات و کنایه های برخی مدیران نزدیک به وی در این روزها چنین القا می کند که حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری دهم قطعی شده است.

اما از سوی دیگر برخی خبرهای غیر رسمی اما موثق از حضور وی در انتخابات حاکی از آنست که این القائات صحت و سقم چندانی ندارد و تنها تحلیلهای شخصی برخی مدیران شهرداری تهران می باشد.

این درحالی است که پیگیری های خبرنگار جهان برای شفاف تر کردن وضعیت حضور یا عدم حضور قالیباف چنین نتیجه داد که شهردار تهران طی روزهای آینده که نهایتا تا دو هفته آینده و قبل از شروع تعطیلات خواهد بود، موضع خود درباره آمدن یا نیامدن را با انتشار بیانیه ای رسمی و یا برگزاری کنفرانسی خبری بیان خواهد کرد. این موضع که بسیار غیر منتظره و بر خلاف تفاسیر و تعابیر برخی نزدیکان شهردار ارزیابی می شود،  پایانی برای حرف و حدیث های بی پایان داستان حضور قالیباف به عنوان رقیب جدی رئیس جمهور در اردوگاه اصولگرایان خواهد بود.