وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حضرت آیت الله خامنه ای:پارلمان جای مخالفان نظام نیست

پارلمان جای حضور مخالفان نظام نیست که عده ای بگویند مااز طریق واردشدن به مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی یا با نظام جمهوری اسلامی مبارزه می کنیم !این درهمه جای دنیا کاملا غیرمنطقی و غلط است.

گزیده بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره بعضی صلاحیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی: "...در دمکراسیهای غربی، صلاحیتهای خاصی موردنظر است که عمدتا در این صلاحیتها، وابستگیهای حزبی رعایت می‌شود. هم کسانی که نامزد می‌شوند، هم آنهایی که نامزد می‌کنند و هم آنهایی که به نامزدها رای می‌دهند، در واقع به این حزب یا به آن حزب رای می‌دهند. حالا درآن کشورهایی که دوحزبی است، مثل آمریکا و انگلیس و یا در کشورهایی که چند حزبی است، به یکی ازاین دو یا چند حزب رای می‌دهند.

در نظام جمهوری اسلامی غیر از دانایی و کفایت سیاسی، کفایت اخلاقی و اعتقادی هم لازم است. افرادی نگویند که اخلاق و عقیده مساله ی شخصی انسانهاست. بله،اخلاق و عقیده مساله ی شخصی انسانهاست:اما نه برای مسوول.

من اگر در جایگاه مسوولیت قرار گرفتم و اخلاق زشتی داشتم: فهم بدی از مسائل جامعه داشتم و معتقد بودم که باید جیب خودم را پر کنم، نمی‌توانم به مردم بگویم این عقیده و اخلاق شخصی من است و اخلاق و عقیده ربطی به کسی ندارد !برای یک مسوول عقیده و اخلاق مساله ی شخصی نیست: مساله ای اجتماعی و عمومی است: حاکم شدن بر سرنوشت مردم است.

آن کسی که به مجلس می‌رود، یا به هر مسوولیت دیگری درنظام جمهوری اسلامی می رسد، اگر فاسد، بیگانه پرست و در خدمت منافع طبقات برخوردار جامعه بود، دیگر نمی‌تواند نقشی را که ملت و طبقات محروم می‌خواهند، ایفا کند.

اگر آن شخص انسان معامله گر، رشوه و توصیه پذیر و مرعوبی بود: در مقابل تشر تبلیغات و سیاستهای خارجی جا زد، دیگر نمی‌تواند مورد اعتماد مردم قرار گیرد و برود آن جا بنشیند و تکلیف ملک و ملت را معین کند. این شخص غیر از کفایت ذاتی و دانایی ذاتی، به شجاعت اخلاقی، تقوای دینی و سیاسی و عقیده ی درست هم احتیاج دارد.

...نکته ی دیگر در زمینه ی انتخابات این است که شباهت مهمی هم بین دمکراسی در مجلس ما با دمکراسیها و پارلمانهای غربی وجود دارد وآن این که در همه جای دنیا پارلمانها برای حفظ و تقویت نظام به وجود می‌آیند، نه برای مبارزه با نظام - آن کسانی که مخاطب این حرف هستند گوشهایشان را واکنند، بشنوند - چون پارلمان جزو نظام و برای تکمیل آن است.

پارلمان جای حضور مخالفان نظام نیست که عده ای بگویند مااز طریق واردشدن به مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی یا با نظام جمهوری اسلامی مبارزه می کنیم !این درهمه جای دنیا کاملا غیرمنطقی و غلط است. شما هیچ جای دنیا را نمی‌بینید که درپارلمان با نظام مخالفت کنند.البته با دولتها مخالفت می کنند: استیضاح می‌کنند، پایین می‌کشند، بالا می‌برند: اماهیچ پارلمانی با ساخت نظام سیاسی مخالفت نمی‌کند: چون پارلمان جزو ساخت نظام است و معنی ندارد که مخالفت کند."
(بیانات در دیدار استادان و دانشجویان قزوین -‪/۶‬آذر/‪(۱۳۸۲‬
نظرات 1 + ارسال نظر
مدیریت سایت دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 23:57 http://www.em8.ir

سلام و سپاس از درج پیوند سایت انتخابـات مجلس هشتم
پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد