وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رعایت اخلاق انتخاباتی ضرورتی اجتناب ناپذیر

در آستانه برگزاری انتخابات افراد و گروه هایی که احساس می کنند دست هایی خالی در انتخابات دارند و شانس رقبای خود را برای موفقیت در عرصه انتخابات بیشتر می دانند، تلاش می کند با بداخلاقی و تخریب رقبا این نقیصه خود را برطرف کنند.
از سوی دیگر اکثر قریب به اتفاق کسانی که این شیوه را در عرصه رقابت های انتخاباتی در پیش می گیرند فاقد برنامه و هدف مشخص برای حضور در انتخابات هستند.
موسی قربانی ، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی گروه های سیاسی و افراد فعال در عرصه انتخابات می گوید: به طور معمول بسیاری از این تخریب ها نقش معکوس داشته است.

رعایت اخلاق انتخاباتی چه اهمیتی برای افراد و گروه ها و تشکل های سیاسی می تواند داشته باشد؟
قطعا همه بر این نکته تاکید دارند که رعایت اخلاق انتخاباتی از همه جهات چه برای اشخاص و افراد فعال در عرصه انتخابات و چه برای گروه ها و تشکل های سیاسی یک ضرورت محسوب می شود.
علاوه بر موازین قانونی در متن فرهنگ اسلامی نیز رعایت اخلاق اسلامی مورد تاکید قرار گرفته که علاوه بر ضرورت رعایت اخلاق در مسائل عمومی در عرصه انتخابات این وظیفه مضاعف می شود.
لازمه این که مردم در فضایی سالم بتوانند به انتخاب اصلح دست یابند این است که واقعیت ها به گوش مردم رسیده و هر کس شایستگی های خود را در عرصه رقابت های انتخاباتی بروز دهد.
اطلاع رسانی نادرست و تخریب رقبا که از مصادیق بداخلاقی در عرصه انتخابات است ، باعث تضییع حقوق مردم شده و هتک حرمت افراد را به دنبال دارد. قطعا افراد متدین از پیش گرفتن چنین رفتاری در انتخابات و عرصه های دیگر پرهیز می کنند.

رعایت نکردن اخلاق در انتخابات چه پیامدهایی می تواند به همراه داشته باشد؟
هر کس که دست به تخریب زده و اخلاق را رعایت نمی کند در حقیقت موجبات تخریب شخصیت خود را فراهم آورده است و تصور من این است که هر گروه یا شخصی که با دست پر وارد عرصه انتخابات شده باشد نیازی به این رفتار که دور از شوون اخلاقی است ندارد.
کسانی اقدام به تخریب می کنند که دست خالی بوده و با تخریب قصد دارند خود را به اثبات برسانند.

برنامه دار بودن گروه ها و اشخاصی که وارد رقابت های انتخاباتی می شوند در تشکیل مجلس هشتم چه تاثیری می تواند داشته باشد؟
داشتن برنامه های مشخص و قابل اجرا برای حضور در مجلس اهمیت دارد اما اهداف را نباید به عنوان برنامه کار تلقی کرد.
این روزها مرسوم است که بیشتر افراد اهداف خود را به عنوان برنامه به مردم معرفی می کنند و این در حالی است که تدوین برنامه برای حضور در مجلس ساز و کار مخصوص خود را دارد.
برنامه ها باید به گونه ای باشد که به تحقق اهداف منجر شود و برنامه هایی نیز که تدوین می شود باید سازوکاری داشته باشد که قابلیت اجرایی آن بالا باشد زیرا در غیر این صورت بی اعتقادی مردم و بی میلی آنان برای حضور در عرصه های سیاسی به ویژه انتخابات را به دنبال خواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد