وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نماینده تهران: مجلس کارآمد با انتخاب افراد مقتدر ایجاد می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که یک مجلس مقتدر و کارآمد با انتخاب افراد مقتدر ازسوی آنان تشکیل می شود.

"علی عباسپور تهرانی فرد " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ویژه ستاد انتخابات، افزود: مردم باید مقتدرانه هنگام حضور در پای صندوق های رای با دقت،افراد اصلح و مطمئن را انتخاب کنند تااز این طریق مجلسی تشکیل شود که بتواند انتظارات آنان را برآورده کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که مردم احساس کنند که انتظارات آنان از مجلس برآورده نمی‌شود باید بخش قابل توجهی از آن را درانتخاب و دقت خود جست وجو کنند و این امر باید تجربه‌ای در انتخابات بعدی به ویژه انتخابات آتی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ارتباط با ویژگی‌های یک نماینده مجلس، گفت: فعالیت در مجلس پیچیدگی و ویژگی خاص خود را دارد و باتوجه به تنوع طرح‌ها و لوایح ارایه شده به آن، یک نماینده باید تخصص و آشنایی کافی به مسایل و مشکلات جامعه داشته باشد و توانمندی لازم را برای بکارگیری نظرات کارشناسان در حل مسایل و مشکلات مردم و انعکاس این نظرات در طرح‌ها و لوایح، داشته باشد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بااشاره به این که در قانون برخی از ویژگی‌های یک نماینده ذکر شده است، خاطرنشان کرد:نماینده باید با متن جامعه و اقشار مختلف آن در ارتباط و تماس مستقیم باشد تا هنگام مطرح شدن طرح‌ها و لوایح مطابق با نیازهای جامعه و مصالح و منافع ملی تصمیم‌گیری کند.

عباسپور تهرانی بااشاره به این که یک نماینده نباید مسایل منطقه‌ای و حوزه انتخابیه خود را به عنوان اولین اولویت درنظر داشته‌باشد،افزود: آنچه می‌تواند امور مختلف کشور را به پیش ببرد، حفظ منافع و مصالح ملی است، ولی توجه به منافع منطقه‌ای و حوزه‌ای می‌تواند منافع ملی را تحت الشعاع قرار داده یا آن را به تاخیر اندازد.

وی بااشاره به شان مجلس درقانون اساسی و فرمایشات امام (ره) و رهبری، سومین ویژگی نماینده مجلس را در نظر گرفتن و حفظ اقتدار مجلس و حیثیت آن دانست و گفت: نماینده باید با اعمال و رفتار خود، شان مجلس را حفظ کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تعامل مثبت و عملی با قوه مجریه و قضاییه را با حفظ استقلال مجلس از دیگر ویژگی‌های یک نماینده خواند و گفت : برای پیش بردن امور و هماهنگ بودن کارها، داشتن چنین تعاملی لازم و ضروری است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ‪ ۱۳۸۷‬ادامه داد : این امر همچنین موجب می‌شود تا باتوجه به وظیفه مجلس در نظارت بر امور، درصورت پی بردن نماینده‌ای به وجود اشتباه در دو قوه دیگر، با انتقاد و مطرح کردن بحث‌های علمی و منطقی، آنها برطرف شده و علاوه بر این هنگام مطرح شدن طرح‌ها و لوایح بعدی نیز موضوع تصحیح شود.

عباسپور خاطرنشان کرد: یک نماینده به عنوان عضوی از مجموعه افرادی که قوه مقننه راتشکیل می‌دهد باید روابط خود با دو قوه دیگر(مجریه و قضاییه) را در عین حفظ استقلال قوه مقننه براساس مصالح و منافع ملی و تعامل علمی و منطقی تنظیم کند تا شانیت مجلس نیز در این بین حفظ شود.

وی تاکید کرد: مردم در جامعه برای انجام امور و کارهای مهم و اساسی خود همواره سعی می‌کنند تا بهترین افراد را با پارامترهای مثبت برای آن کار انتخاب کنند و چون مجلس دارای اهمیت بالایی است باید این شاخص‌ها در نمایندگان آن نیز وجود داشته باشد و کسانی که داوطلب انتخابات و نمایندگی هستند باید دارای ویژگی‌های مثبت باشند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: مردم نیز وظیفه دارند تااز میان افراد داوطلب، بهترین‌های آنان را انتخاب کنند و باید توجه داشته باشند که اگر مجلس مقتدر می‌خواهند باید هنگام رای دادن افرادی را انتخاب کنند که این اقتدار حاصل شود.


** رقابت شیفتگان خدمت در مجلس باید علمی باشد
عباسپور تهرانی همچنین در ارتباط با رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها و داوطلبان هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کسانی که شیفته خدمت به مردم در هریک از قوای سه گانه به ویژه مجلس هستند باید این جایگاه را از طریق رقابت علمی کسب کنند.

وی بااشاره به سخن آیت الله شهید بهشتی که "ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت " و تاکید بر این امر درسال‌های پس از انقلاب از سوی مسوولان افزود: بر این اساس باید افرادی که می‌خواهند به مردم خدمت کنند با ارایه برنامه‌ها و طرح‌های خود در یک محیط علمی و منطقی از آنها دفاع تا مردم از بین آنها بهترین‌ها را انتخاب کنند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ‪،۸۷‬تاکید کرد : در پیش گرفتن راه و روشی خارج از چنین چارچوبی تنش زا و بدور از اخلاق انتخاباتی خواهد بود و آرامش جامعه را برهم زده و مورد پسند مردم و جامعه نیست.


** کم بودن زمان تبلیغات و خودنمایی نقش احزاب و گروه‌ها
عباسپور تهرانی فرد در ارتباط با نقش احزاب و گروه‌ها درحضور گسترده و مقتدرانه مردم در انتخابات نیز گفت : از آنجا که در جمهوری اسلامی ایران کاندیداها به‌صورت گسترده در انتخابات شرکت می‌کنند و زمان کوتاهی نیز برای تبلیغات دارند از اینرو در این فضا، نقش احزاب و گروه‌ها برجسته تر می‌شود و آنها می‌توانند خودنمایی کنند.

وی بااشاره به این که در چنین فضایی مردم نیز برای شناسایی و انتخاب فرد اصلح و انتخاب وی در پای صندوق‌ها فرصت کافی ندارند ، تاکید کرد : در این فضا احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند در بررسی برنامه نامزدها شناسایی اصلح به مردم کمک قابل توجهی کنند و مردم را در این زمینه یاری دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در چنین چارچوبی نیز باید اخلاق انتخاباتی رعایت شده و برنامه‌های احزاب و گروه‌ها در یک فضای علمی و منطقی در معرض قضاوت آرا و افکار عمومی قرار گیرد و مردم می‌توانند در نهایت از بین آنها بهترین‌ها را با مزایای بالا برای حل مسایل و مشکلات کشور انتخاب کنند.


** وعده‌های خارج از توان در رای مردم فهیم، بی‌تاثیر است
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به‌سئوالی در ارتباط باارایه برخی وعده‌ها از سوی داوطلبان مجلس برای کسب آرای مردم هم گفت: حدود و اختیارات نماینده مجلس مشخص است و مجلس از طریق وضع قانون و قانونگذاری مردم را در حل مشکلات جامعه یاری می‌کند.

عباسپور تهرانی فرد بااشاره به مشخص شدن حدود و اختیارات نمایندگان مجلس در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: یک نماینده مجلس قرار نیست وارد امور اجرایی شود و با توجه به حدود وظایف خود باید برنامه‌های خود را به مردم ارایه کند.

وی با بیان این که‌داوطلبان انتخابات مجلس باید در نظر داشته باشند که مردم فهیم به حدود وظایف آنان بر اساس قانون آشنا هستند ، افزود : ارایه وعده‌های خارج از توان داوطلبان نمایندگی در بین مردم منجر به ایجاد امید کاذب شده و این امر برای جامعه اسلامی ما پسندیده نیست و باعث می‌شود تا مردم به خاطر وعده‌های دروغ نسبت به آینده و سخنان مسوولان نگران و آینده و افق روشنی نداشته باشند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد : یکی از مهم‌ترین راه هایی که موجب وارد شدن ضربات سنگین برجامعه، نظام و کشور می‌شود، ارایه وعده‌های دروغین و خارج از توان توسط داوطلبان است و باید در نظر داشت که هیچ فرد علاقه‌مند به سرنوشت جامعه، انقلاب و نظام به خود اجازه نمی‌دهد تا با در پیش گرفتن این روش برای جلب رای مردم، بخواهد افق کشور را در افکار عمومی دچار مشکل کند.


** مسوولان در بررسی صلاحیت ها، دنیای خود را به آخرت نمی‌فروشند نماینده مردم تهران در مجلس در ارتباط با موضوع رد صلاحیت‌های برخی از داوطلبان هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افراد رد صلاحیت شده‌یا کسانی که صلاحیت آنان احراز نشده‌است براساس قانون می‌توانند در مرحله بعدی به مراجع ذیصلاح مراجعه کنند تا صلاحیت آنان تایید شود.

عباسپور با بیان این که ممکن است هنگام بررسی صلاحیت افراد در حوزه‌های انتخابیه بعضی مسایل قومی و گروهی دخیل شده‌باشد،افزود: بررسی صلاحیت افراد در مرحله اول نباید موجب دلسردی آنان شود و با توجه به مهلت قانونی، آنان می توانند با ارایه مدارک لازم یا ناقص در نهایت، صلاحیت لازم را کسب کنند.

وی باتاکید بر اینکه مسوولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در امر رد صلاحیت و یااحراز نشدن صلاحیت افراد دنیای خود را به آخرتشان نمی‌فروشند، گفت: آنان به عنوان یک امانت به این امر نگاه می‌کنند و ممکن است در یک مرحله به خاطر کمی یا نبود اطلاعات صلاحیت فردی رد شود ولی باتوجه به پیش بینی مراحل بعدی در قانون این مشکل می‌تواند در مرحله بعدی حل شود.


** مجلس آماده برطرف کردن مشکل کم بودن زمان برای بررسی است نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سئوالی درخصوص اظهار نظر مسوولان انتخابات مبنی بر کمبود وقت برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان هم گفت : مجلس آماده است در صورتی که دولت لایحه‌ای در این زمینه ارایه کند، آن را بررسی و تصویب نماید.

عباسپور بااشاره به این که هم اکنون با توجه به در پیش بودن انتخابات اسفند ماه این امر ممکن نیست، گفت: در صورتی که موضوع از اولویت و اهمیت برخوردار بود می‌توانست در مجلس مطرح شود ولی در شرایط حاضر این امر خیلی به مصلحت نیست .

وی افزود: در شرایط حاضر هیات‌های نظارت می‌توانند با دقت بیشتر مشکل کمبود زمان رسیدگی به صلاحیت و یا احراز نشدن صلاحیت داوطلبان را رسیدگی کنند تا حقی از کسی در این خصوص ضایع نشود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد