وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آمار واجدین شرایط برای رای دادن

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید تعرفه رأی گیری انتخابات مجلس هشتم و انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با مهر با اعلام این خبر، گفت: چندی پیش وزارت کشور تعرفه رأی انتخابات 24 اسفند را برای تأیید به شورای نگهبان ارسال کرد که با تأیید این شورا، این تعرفه ها آماده چاپ شده است.

وی، شکل و نوع تعرفه رأی انتخابات مجلس هشتم و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری را متفاوت از تعرفه انتخابات گذشته عنوان کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که چه تدابیری اتخاذ شده است تا انتخابات 24 اسفند همانند انتخابات سال گذشته با کمبود تعرفه رأی مواجه نشود، گفت: ما برای پیشگیری از هرگونه کمبودی در تعرفه رأی، به وزارت کشور اعلام کرده ایم که بیش از نیاز اقدام به چاپ تعرفه کند.

کدخدایی در مورد آمار دقیق واجدان شرایط حضور در پای صندوق های رأی و اختلاف شورای نگهبان با سازمان ثبت احوال کشور در این زمینه، گفت: بر اساس آمار ثبت احوال، 43 میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات مجلس هشتم هستند اما بر اساس آمارهای اخذ شده از سوی شورای نگهبان این میزان به 42 میلیون و 800 هزار نفر می رسد، بنابراین اگر میانگین این آمار را محاسبه کنیم چیزی حدود 43 میلیون نفر واجد شرایط رأی در این انتخابات هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته برای رسیدن به آمار نهایی، توافقاتی بین شورای نگهبان و سازمان ثبت احوال کشور در حال انجام است تا آمار قطعی واجدان شرایط رأی در انتخابات مجلس هشتم مشخص شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد