وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دلایل رد صلاحیت چند نماینده مجلس شورای اسلامی


بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی انجام شد و در این بین تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان برای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند. اما عده ای هم بودند که رد صلاحیت شدند و جالب اینکه تعدادی از آنها در حال حاضر نماینده مجلس هستند.

به گزارش فرارو به نقل از فردا، محمد عباسپور نماینده ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، دلیل ردصلاحیت خود را عدم حسن شهرت عنوان کرد و گفت: بنده هفت دوره کاندیدای مجلس شورای اسلامی از همان دوره اول تا به این دوره بوده ام. سه دوره نیز با رای مردم نماینده مجلس شدم. یعنی در دوره‌های چهارم و ششم و هفتم. در دوره هایی که به مجلس راه نیافتم نتوانستم رای مردم را به دست بیاورم. در همه دوره‌ها تایید صلاحیت شده‌ام. تا امروز هیچ مسئله ای با هیات نظارت و شورای نگهبان نداشتم.

وی در ادامه افزود: من با عنوان عدم حسن شهرت در حوزه انتخابیه ردصلاحیت شده‌ام. دلیلش نیز این بوده که در شهرستانی که من کاندیدا شدم، افرادی به نام معتمد محل که خودشون دارای مشکل هستند، علیه من صحبت کرده‌اند.

دلیل دیگر این بوده که با توجه به نماینده بودن بنده، من استانداران و دستگاه‌های اجرایی را مورد بازخواست قرار می‌دادم.

عباسپور در پایان گفت: اینجانب به قانون ولایت فقیه معتقدم. با سعه صدر منتظر تصمیم‌گیری‌ مجدد شورای نگهبان هستم. این فرصت را به هیئت‌های نظارت می‌دهم، تا در تصمیم خود تجدیدنظر نمایند. سپس اعتراضات خود را از مجرای قانونی مورد پیگیری قرار می‌دهم.

شکرالله عطارزاده عضو کمیسیون انرژی مجلس، اظهار داشت: افرادی می‌خواهند انتخابات را از حالت رقابتی خارج نمایند. من در دوره هفتم مجلس با رای قاطع مردم نماینده شدم. اما وقتی رقبای بنده از افراد خاص باشند این حالت پیش می‌آید.

عطارزاده در ادامه گفت: بنده 40 سال برای کشور و ولایت فقیه زحمت کشیدم. الان به راحتی من را تحت عنوان عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت کرده اند. هیچ سند و محکومیت کیفری علیه من وجود ندارد. این بد سلیقگی افراد را می‌رساند.

وی همچنین عنوان کرد: در پرونده من آمده که هفت سال پیش، در هفته نامه لیان بنده علیه آقای مهاجرانی وزیر ارشاد وقت مقاله نوشته‌ام. یا با شورای شهر در مسئله دوم خرداد بر سر سوءاستفاده از خودروهای دولتی به بحث پرداختم. همچنین معاونت سیاسی استانداری به حکم رئیس جمهور، عزل شده، تاوانش را بنده باید بدهم.

با این حال مطمئناً شورای نگهبان بعد از اعتراض، وقتی پرونده را مجدداً بررسی نماید متوجه خواهد شد، که عطار زاده جز خدمت کاری انجام نداده است. در پایان شخصا فقط خواستار شرکت در یک رقابت سالم هستم.

همچنین کاظم اباتری عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم صومعه سرا نیز تحت عنوان شناخته نشدن برای هیئت های اجرایی، حکم عدم احراز صلاحیت گرفته است.

وی گفت: کسی که نماینده مردم است و روزی یک ساعت پشت تریبون مجلس صحبت می‌کند چطور در یک شهرستان کوچک شناخته نشده است؟!

وی با بیان این نکته که نباید با نماینده‌ای که هیچ نکته تاریکی در زندگی و در دوران خدمت ندارد برخورد کوچه بازاری شود گفت: وقتی نماینده‌ای برای آرامش جامعه و کمک به ولایت فقیه، حتی یک کلمه اختلاف انگیز مطرح نکرده، نباید مورد کم لطفی و بی‌توجهی قرار بگیرد. عدم تجربه در تخصص هیئت‌ها اجرایی و برخورد کوته بینانه باعث می‌شود که بگویند ما این آقا را نشناخته‌ایم.

اباتری در پایان صحبت هایش گفت: کسی که یک نماینده ملی را نشناخته باید در خودش تجدید نظر کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد