وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نماینده مجلس هفتم مجرم شناخته شد

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیر مسئول هفته‌نامه تمدن هرمزگان را درباره اتهام اهانت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی، به اتفاق آرا مجرم دانست.

علی‌اکبر کسائیان در گفت‌وگو با فارس گفت: دادگاه هفته‌نامه تمدن هرمزگان به مدیرمسئولی علی دیرباز در شعبه‌ ‌44 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی ساعدی درباره اتهام اهانت نشریه برگزار شد و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات درباره اتهام اهانت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی، متهم را به اتفاق آرا مجرم دانست.

وی اظهار داشت: هیئت منصفه دادگاه مطبوعات با اکثریت آرا‌ مدیر مسئول هفته‌نامه تمدن هرمزگان را مستحق تخفیف ندانست.

کسائیان ادامه داد: علی دیرباز در دادگاه قبلی در مورد دو اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و ترویج مطالبی که به اساس نظام لطمه وارد می‌کند، تبرئه شده بود و در این‌باره اتهامی که امروز دادگاه درباره آن تشکیل شد دادگاه مدیر ‌مسئول را مجرم شناخته بود و این اتهام در دادگاه تجدید‌نظر مجدداً بررسی شد.

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات تصریح کرد: قبلاً هیئت منصفه در داد‌گاه سال قبل هفته‌نامه تمدن هرمزگان را در هر 3 اتهام مجرم شناخته بود.

وی در پایان گفت: از آن‌جا که اعضای هیئت منصفه درباره هفته‌نامه هرمزگان‌ در دادگاه کیفری استان‌ اظهار‌نظر کرده بودند، پس از نقض‌ حکم در دیوان عالی،‌ پرونده در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت ولی همان اعضای هیئت منصفه قبلی در این پرونده اظهار نظر مجدد کرد‌ند در صورتی که طبق قانون ‌حق اظهار نظر ‌در پرونده ‌را نداشتند‌ لذا متهم و وکیل مدافع به همین دلیل به رأی دادگاه انقلاب مبنی بر محکومیت ‌اعتراض کرده بودند که پرونده به شعبه 44 تجدید نظر ارجاع و امروز رسیدگی شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد