وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

خبر خوشحال‌کننده شورای نگهبان برای ردصلاحیت شدگان !

سخنگوی شورای نگهبان، رایزنی‌های در حال انجام درباره‌ی داوطلبان ردصلاحیت‌شده را اگر در جهت اجرای قانون باشند، بدون اشکال و اگر در جهت اجرا نکردن قانون باشند، بی‌اثر خواند.

دکتر عباسعلی کدخدایی با یادآوری این‌که انتخابات میان‌دوره‌یی مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در 24 اسفندماه برگزار می‌شود اظهار داشت: 44 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرده که 21 نفر تایید صلاحیت و برای امتحان دعوت شدند.

وی با اشاره به این‌که روز گذشته امتحان در شهر قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: از این 21 نفر 15 نفر در امتحان شرکت کردند و منتظر نتیجه هستیم و کسانی که نمره را کسب کنند، برای مصاحبه دعوت می‌شوند. مترصد هستیم تا آخر هفته بتوانیم نتیجه آزمون را داشته باشیم.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آمار واجدین شرایط از سوی شورای نگهبان حدود 43 میلیون نفر اعلام شده بود و وزیر کشور اعلام کرده که 35 میلیون تعرفه رای صادر می‌شود، این اختلاف چگونه حل می‌شود؟ گفت: هم بنده و هم وزارت کشور اعلام کردند که حدود 43 میلیون نفرواجد شرایط هستند. لازم به ذکر است که تعرفه نسبت به شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود نه واجدین شرایط.

خبرنگاری از کدخدایی سوال کرد: گویا رایزنی‌هایی در رابطه با کسانی که کاندیدا شده و رد صلاحیت شدند در حال انجام است. هنگامی که ردصلاحیت‌ها قانونی باشد، این رایزنی‌ها چقدر موثر است؟

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان پاسخ داد: رایزنی‌ها اگر در جهت اجرای قانون باشد، هیچ اشکالی ندارد و شورا در اجرای قانون همه‌گونه همکاری می‌کند اما اگر در جهت اجرا نکردن قانون باشد، هیچ اثری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چطور ممکن است کسی که روحانی است به دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت شود، با طرح این مثال که آیا احتمال ندارد که یک پزشک خطا و اشتباهی را انجام دهد؟ پاسخ داد: هر بشری جایزالخطاست و لباس دلیل مصونیت او نمی‌شود؛ لباس، سمت و پست صرفا موجب مصونیت نمی‌شود.

خبرنگاری از کدخدایی سوال کرد برای برگشت کسانی که تایید صلاحیت نشده‌اند، رایزنی‌هایی در حال انجام است، آیا در این راستا کسی با شورای نگهبان صحبت کرده است؟

کدخدایی پاسخ داد: با بنده و دبیر محترم شورا صحبتی نشده، بقیه اعضا را خبر ندارم و احتمال آن بسیار ضعیف است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر این‌که اگر فرد یا گروهی قبل از بررسی صلاحیت‌ها خواستار نظارت خارجی شود، آیا این درخواست در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می گیرد؟ گفت: این سوال موردی است؛ صرف اظهارنظر در بررسی صلاحیت مدنظر قرار نمی‌گیرد، مگر این که اظهارنظرها مبین اعتقاد فرد باشد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حدود 106 نفر از کسانی که در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند، اعتراضی ارائه نکرده‌اند.

خبرنگاری از کدخدایی سوال کرد آیا پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت، خبر خوشحال کننده‌ای برای ردصلاحیت‌شدگان به دلیل گرایشات سیاسی دارید که آنها به صحنه انتخابات بازگردند؟

کدخدایی پاسخ داد: اگر صرفا به دلیل گرایشات سیاسی باشد، بله. هیات نظارت قطعا بررسی می‌کند و اگر باز هم خدایی نکرده اشتباهی در مرحله هیات نظارت باشد در مرحله بعد توسط شورای نگهبان فرصت بررسی وجود دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد