وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

گزارشی از مهمترین مباحث انتخاباتی کشور در روزهای اخیر

در روزهای اخیر،اعلام خبر تایید صلاحیت حدود‪ ۵۹۰‬نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در دو مرحله، از سوی شورای نگهبان و تاکید سخنگوی این نهاد مرجع در امر انتخابات بر ادامه روند تایید صلاحیت ها، بیش از گذشته فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور را تحت تاثیر قرار داده و پویایی و نشاط بیشتری به این فضا بخشیده است.

"تایید صلاحیت ‪ ۳۰۰‬نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم رسیدگی به صلاحیت‌ها در شورای نگهبان "، "اظهار خشنودی هاشمی رفسنجانی از تداوم روند تایید صلاحیت‌ها ازسوی شورای نگهبان "، "پاسخ فرمانده کل سپاه به برخی سوء برداشت‌هااز اظهارنظر انتخاباتی‌اش" ،"دیدار علی لاریجانی با آیت الله مصباح
یزدی"،"تاکید چهره‌های شاخص اصولگرا بر لزوم ارائه لیست واحد انتخاباتی از سوی جبهه متحد اصولگرایی " و "روایت‌های مختلف مسوولان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان از امکان رقابت این جناح در انتخابات مجلس هشتم " از مهمترین رویدادها و تحولات مرتبط با عرصه انتخابات در روزهای اخیر است.


*تایید صلاحیت ‪ ۳۰۰‬نفر دیگر از کاندیداهای انتخابات مجلس هشتم
سخنگوی شورای نگهبان از تائید صلاحیت ‪ ۳۰۰‬نفر دیگر از کاندیداهای مجلس هشتم خبر داد و گفت: تا اواسط هفته جاری مرحله دیگری از نتایج تایید صلاحیت‌هاتوسط شورای نگهبان را اعلام می‌کنیم.

هفته گذشته نیز شورای نگهبان ‪ ۲۸۰‬نفر از نامزدهایی را که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی یا نظارت بر انتخابات رد یا احراز نشده بود، تایید صلاحیت کرد.

"عباسعلی کدخدایی "روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: با ادامه بررسی پرونده داوطلبان رد صلاحیت شده تعداد دیگری نیز تائید صلاحیت می شوند و خبرهای خوشی در راه است.

مهلت قانونی ‪ ۲۰‬روزه شورای نگهبان برای رسیدگی به شکایات داوطلبان از هیات‌های اجرایی و نظارت، طبق قانون انتخابات سوم اسفند پایان می‌یابد و معمولا شورای نگهبان در پایان فرصت بیست روزه نتایج را اعلام می‌کند.

کدخدایی همچنین گفت: خیلی از افرادی که اعلام شده بوددر تحصن شرکت داشته‌اند، اعلام کردند که فقط در رسانه‌ها اسم آنها درج می‌شده و شواهدی نیز دراین زمینه ارائه کرده‌اند و یا نمایندگانی برای آنها شهادت دادند.


*اظهار خشنودی هاشمی رفسنجانی از تداوم روند تایید صلاحیت ها
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار خشنودی از عملکرد شورای نگهبان در نحوه تعیین صلاحیت کاندیداهای مجلس هشتم ، گفت: خوشبختانه با اقدام اخیر شورای نگهبان فضا به طور نسبی آرامتر شد اما از شورای نگهبان که ظرفیت و اختیارات خوبی دارد می‌خواهیم که با بحث‌های عمیق تر سعی کند شرایط برگزاری یک انتخابات پرشور با حضور همه هوداران انقلاب را فراهم کند.

"آیت الله هاشمی رفسنجانی "، طی سخنانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با تاکید بر این که " بحث ما ضد انقلابیون نیستند " افزود: ما از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم به گونه‌ای عمل کنند که همه سلایق مختلف و علاقه مندان برای حضور در عرصه انتخابات راه برایشان بازباشدتا با یک انتخابات پرشور مثل راه پیمایی ‪ ۲۲‬بهمن امسال مواجه شویم و افتخار دیگری در تاریخ ایران ثبت شود.


*پاسخ فرمانده کل سپاه به برخی سوء برداشت‌هااز اظهارنظر انتخاباتی اش فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به برخی سوء برداشت ها از سخنان اخیر وی درباره لزوم حمایت از جریان اصولگرایی تاکید کرد:
واژه اصولگرایی امروز در ادبیات انقلاب به منزله رویکردی فراتر از منافع اشخاص و احزاب است.

سردار سرلشگر "محمدعلی جعفری"، با اشاره به سوء برداشت برخی از سخنان اخیر وی در همایش مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها پیرامون حمایت ازاصولگرایی تاکید کرد: آنچه بیان شده است هرگز به منظور حمایت سیاسی و جناحی نبوده و سپاه براساس آموزه‌های حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری(مدظله العالی ) وظیفه خود می‌داند از اصولگرایی به عنوان یک تفکر و اندیشه بنیادی و نه یک جناح و حزب سیاسی حمایت نماید.


*فیلتر شدن پنج سایت اینترنتی داخلی به جرم تخلفات انتخاباتی
دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد:پنج پایگاه اطلاع رسانی داخلی به دلیل ارتکاب تخلفات انتخاباتی فیلتر شد.

"سعید مرتضوی "اظهار داشت : هدف این پایگاه‌های اطلاع رسانی، مسموم کردن فضای انتخاباتی بود که توقیف و فیلتر شدند.

وی گفت : قبل از فیلتر شدن تذکراتی به این پایگاه‌ها داده شد اما اعتنایی به این تذکرات نکردند و دادسرا اقدام به فیلتر این پایگاه‌ها کرد.


*دیدار علی لاریجانی با آیت الله مصباح یزدی
"علی لاریجانی"، یکی از کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایی از استان قم با آیت الله "مصباح یزدی" رییس موسسه امام خمینی دیدار کرد.

هفته گذشته لاریجانی در سفری که به قم داشت با تعدادی ازمراجع عظام دیدار و همچنین در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور پیدا کرد و در پی این دیدارها بود که به صورت رسمی اعلام کرد از قم برای انتخابات مجلس هشتم نامزد خواهد شد.


*آخرین اخبار از اردوگاه اصولگرایان :
دبیر "ائتلاف فراگیر اصولگرایان" با اشاره به رایزنی‌های این ائتلاف برای نهایی کردن لیست انتخاباتی خود در تهران، ابراز امیدواری کرد با بررسی نظرات تشکل‌ها و اعضای شورای مرکزی، لیست نهایی ائتلاف فراگیر اصولگرایان تا پایان هفته اعلام شود.

"علی دورانی"، اظهارداشت: به علت اینکه درصدد ارائه لیست همه جانبه،فرا گیر، متخصص و پرظرفیت هستیم، با آرامش و طمانینه و به دور از فشارها به دنبال تنظیم لیست نهایی این ائتلاف هستیم.

این در حالیست که مسوول واحد سیاسی "جامعه اسلامی مهندسین" ، فهرست واحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم را چاره ساز بسیاری از مشکلات دانست و گفت : اصولگرایان با تجربیاتی که دارند بر اساس سازوکار مردم سالارانه به یک فهرست واحد رسیده‌اند و نباید تردید کرد که فهرست واحد اصولگرایان راهگشاست و می‌تواند جلوی تشتت آرا را بگیرد و تصمیم‌گیری را برای انتخاب‌کنندگان تسهیل کند.

"سید مرتضی نبوی " پس از نشست واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین افزود: لازم است همه اصولگرایان از فهرست جبهه متحد اصولگرایان حمایت و آن را تقویت نمایند و کمک کنند تا فهرست موازی به نام اصولگرایان در صحنه انتخابات ظاهر نشود.

در این میان ، یک عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایان نیز، با رد برخی انتقادهایی که به فهرست "‪ "۵+۶‬صورت می‌گیرد، گفت : فهرست اصولگرایان سه ضلعی نیست و همه طیف‌های اصولگرا را شامل می‌شود.

وی افزود: پیرامون برخی انتقادهایی که به لیست ارایه شده این جبهه مطرح می‌شود، اظهار داشت : آنهایی که کار گروهی می‌کنند، بدانند که در برخی موارد نسبت به مسایل باید کوتاه بیایند، چرا که نفس کار تیمی این گونه می‌طلبد.

وی در خصوص اینکه آیا احتمال جابجایی در لیست اصولگرایان تا قبل از انتخابات وجود دارد، گفت : احتمالا شاهد چند جابجایی در لیست اصولگرایان خواهیم بود زیرا شاید برخی از این نامزدها از تهران به شهرستان هابروند.


*آخرین اخبار از اردوگاه اصلاح طلبان
با تداوم روند تایید صلاحیت مجدد تعداد قابل توجهی از نامزدهایی که در مراحل نخستین بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنها احراز نشده بود، روایت‌های مختلفی از سوی برخی چهره‌های شاخص اصلاح طلبان درباره میزان رقابت نامزدهای موردحمایت ائتلاف اصلاح طلبان در هشتمین دوره انتخابات مجلس هشتم به گوش می‌رسد.

در حالی که "سید حسین مرعشی"، قائم مقام رییس ستاد "ائتلاف اصلاح طلبان " گفته که پس ازرسیدگی به شکایات داوطلبان اصلاح طلب درانتخابات مجلس هشتم، تعداد کرسی‌های قابل رقابت برای این گروه از ‪ ۲۹‬کرسی به ‪۵۵‬ کرسی افزایش یافته است ،" صفدر حسینی " رییس کمیته استان‌های ستادائتلاف اصلاح طلبان امکان رقابت برای اصلاح طلبان را ‪ ۶۷‬کرسی عنوان کرده است.

درهمین حال، "عبدالله ناصری " سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نیز تایید کرد که " اصلاح طلبان در یک چهارم از حوزه‌های انتخاباتی توانایی رقابت دارند. "
موسوی لاری، رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نیز گفته است: پیش بینی ما این است که ‪ ۵۵‬نفر از نامزدهای مورد نظر ما در سراسر کشور به جمع ‪ ۳۵‬نفره کنونی پیوسته و ما در مجموع برای ‪ ۹۰‬کرسی مجلس هشتم امکان رقابت خواهیم داشت.

"مسعود سلطانی فر"، دبیر اجرایی ستاد انتخابات حزب اعتماد ملی نیز گفته است:با احتساب ‪ ۲۲‬کاندیدای تایید صلاحیت شده حزب اعتماد ملی ‪۹۰‬ کاندیدای حزب برای حضور در عرصه رقابت انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند و امیدواریم که با سعه صدر شورای نگهبان تعداد دیگری از دوستان ما نیز تایید شوند.

سید حسین مرعشی خبر داده که "اصلاح طلبان اکنون در ‪ ۱۵‬کرسی درتهران و در ‪ ۴۰‬کرسی در سایر استانهای کشور در انتخابات مجلس هشتم امکان رقابت دارند".

سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان از ارائه لیست مورد حمایت این ستاد در روزسوم اسفند خبر داد. ناصری افزود: اصلاح طلبان به اصل ولایت فقیه که در قانون است پایبندند.

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: همان گونه که از سوی چهره‌های شاخص حزب اعتماد ملی و همچنین اعضای ائتلاف اصلاح طلبان اعلام شده، در فرایند انتخابات بخش اعظمی از فهرست ما و حزب اعتماد ملی هماهنک و مشترک خواهد بود.

وی همچنین از حضور ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو با لیستی بدون سرلست خبر داد و اظهار داشت: با توجه به انصراف آقای "عارف"، لیست ما فاقد سرلیست است و با لیست ستونی در رقابت‌های انتخاباتی شرکت خواهیم کرد.

ناصری تاکید کرد: قهر با انتخابات هرگز در دستور کار ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نبوده است.

در این میان ، حجت‌الاسلام "موسوی لاری"، رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نیز اعلام تمامی تصمیمات ستاد ائتلاف درباره نحوه حضور در انتخابات مجلس هشتم را به بعد از سوم اسفند زمان اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها موکول کرد.

رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تصریح کرد: بر اساس اخباری که تاکنون به دست ما رسیده عمده افرادی که تاکنون صلاحیت شان برای حضور درانتخابات مجلس آینده تائید شده اند، افراد مطرح وشاخصی نیستند و کمتر نام کاندیدا های مطرح اصلاح طلب در بین آنها دیده می‌شود.

وی با اشاره به جلسات ستادائتلاف اصلاح طلبان با "سید محمد خاتمی"، گفت : برگزاری جلسات ستاد ائتلاف با آقای خاتمی به طور مستمر در دستور کار ما قرار دارد و این جلسات به طور معمول برگزار می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد