وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تائید صلاحیت گروه دیگری از کاندیداها

این لیست تازه شامل تعداد زیادی از کاندیداهایی است که صلاحیت آنها در مراحل قبلی از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت احراز نشده بود و در تجدیدنظر شورای نگهبان، صلاحیت‌شان احراز و مورد تائید قرار گرفته است.
شورای نگهبان قانون اساسی، اخیراً 280 نفر از کاندیداهایی که قبلاً صلاحیت‌شان احراز و یا تائید نشده بود پس از بررسی‌های لازم مورد تایید قرار داد و اسامی را به وزارت کشور اعلام کرد..
بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان در مهلت 20 روزه به شکایات ردصلاحیت شدگان و کسانی که صلاحیت‌شان از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت احراز نشده است رسیدگی و پس از اظهار نظر، نتایج را در مهلت مزبور به وزارت کشور اعلام می‌کند.
مطابق این قانون، سوم اسفند آخرین روز بررسی اعتراض‌ها و اعلام نتایج از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور است.
این در حالی است که هنوز مهلت 20 روزه شورای نگهبان برای بررسی شکایت نامزدها خاتمه نیافته است.
کدخدایی، سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس در مصاحبه اخیر وعده داده بود که تا قبل از سوم اسفند (فرصت نهایی بررسی شکایات) تعدادی از تائید صلاحیت شدگان کاندیداهای انتخابات از سوی شورای نگهبان مشخص خواهد شد.
کدخدایی گفته بود که این عده عمدتاً شامل کاندیداهایی خواهد بود که صلاحیت‌شان مورد تائید شورای نگهبان واقع می‌شود.
گفته می‌شود در لیست جدید تائید صلاحیت شدگان، اکثریت با آن دسته از داوطلبانی است که در مراحل قبلی صلاحیت‌شان از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت احراز نشده بود.
اقدام شورای نگهبان قانون اساسی در بررسی و اعلام نتایج صلاحیت کاندیداها قبل از موعد مقرر قانونی، با استقبال گروه‌ها،جریانات و کاندیداها مواجه شده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد