وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

80 ساعت تا پایان خودنمایی

با سپری شدن 4 روز از آغاز تبلیغات مجلس هشتم 4755 نامزد تایید صلاحیت شده فقط 80 ساعت مهلت دارند تا تبلیغات خود را به پایان رسانند.
در مدت این 4 روز رفته رفته بر شور و نشاط تبلیغاتی افزوده شده و با توجه به خبرهایی که از این امر منعکس می‌گردد انتظار روزهای پر هیجانی می‌رود.
علیرغم اصلاحاتی که نمایندگان مجلس هفتم در ماده 57 قانون انتخابات، در نحوه تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال کرده‌اند اما تعدادی از نامزدهای دو جناح مطرح، مواد اصلاحیه قانون انتخابات، به چاپ عکس در ابعاد غیرمجاز و الصاق آن مبادرت کردند که تبلیغات دو چهره شاخص از این دو جناح در روی تیرهای برق به طرز قابل توجهی قابل رویت است که گویی آنها نسب پارچه‌های تبلیغاتی خود را بر روی تیرهای برق جزء الصاق مواد تبلیغاتی نمی‌دانند.
وزارت کشور در اطلاعیه شماره 13 خود که دو روز پیش منتشر کرد ساعت 24 روز شنبه 18 اسفند را آخرین مهلت جمع‌آوری مواد تبلیغی غیرمجاز دانست اما اتفاق خاصی صورت نگرفت.
مردم نیز در شهرهای مختلف با دریافت تبلیغات نامزدها از میزان تحصیلات، ‌سوابق و فعالیت‌های آن‌ها مطلع می‌شوند و امید می‌رود که در این دوره از انتخابات که آثار تبلیغاتی تاثیرگذار مانند عکس‌های بزرگ تاثیری بر انتخابات ندارد با انتخاب افراد شایسته مجلس کارآمد و در رأس اموری را تشکیل دهند.
در این دوره با وجودی که به واسطه عدم الصاق عکس برای نامزدها قرار نبود شهرداری مکانی را برای تبلیغ نامزدها قرار دهد، اما شاهد وجود مکان‌هایی از طرف شهرداری برای الصاق مواد تبلیغی هستیم که بر روی آنها نوشته شده است برای تمیزی شهرمان فقط از این مکان برای تبلیغ استفاده نمایید.
به صدا درآمدن زنگ پیامک‌های تلفن همراه که حاوی مطالب تبلیغاتی نامزدها است نشانه ورود فن‌آوری‌های ارتباطی در امر تبلیغات انتخاباتی است.
سخنگوی شورای نگهبان درباره کم رنگ بودن تبلیغات انتخابات در این دوره گفت: اعتراف می‌کنم که مقررات موجود که اخیراً در مجلس به تصویب رسید تاحدودی به این وضعیت کمک می‌کند و به این معنا است که مصوباتی که در رابطه با عدم الصاق یا چاپ عکس و پوستر به تصویب رسیده است تا حدود زیادی در این جهت مؤثر است.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در این باره بیان داشت: امیدواریم با تدوین قوانین جامع انتخابات شاهد تحولات مقطعی در ایام نزدیک به انتخابات نباشیم.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این باره گفته است که به نظر می‌رسد فضای تبلیغاتی در سطح شهر در دوره‌های گذشته متفاوت است.
محتاج گفت: شاید دلیل اصلی آن قانون جدید تبلیغات است و حداقل این مسئله برای مردم تازگی دارد که برای رفع این موضوع یا باید در شیوه‌های تبلیغاتی مقداری تغییر ایجاد شود و یا باید قانون تبلیغات تغییر کند تا بتوانیم فضای با نشاط‌‌تری در عرصه انتخابات در سطح شهرها ایجاد کنیم.
با وجودی که به نظر می‌رسد مهلت تبلیغات برای نامزدهای انتخابات مجلس کم باشد و یا نحوه تبلیغات آنها نسبت به دوره‌های قبل محدودتر شده باشد، اما فرصت 4 ساله مجلس هشتم برای 290 نفر منتخب مردم زمان مناسبی است برای اینکه ثابت کنند مجلس در رأس امور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد