وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

پیام های پنهان آرای راه نیافتگان تهران

در حالی که با مصادف شدن اعلام نتایج قطعی انتخابات مجلس هشتم با تعطیلات نوروزی تحلیل آرای کاندیداهای تهران مورد توجه قرار نگرفت، بررسی این آرا نکات جالبی را درباره وزن گروه های سیاسی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار تابناک، فهرست اعتماد ملی که با تبلیغات سنگین و نیز توجه نسبی رسانه ملی به حجت الاسلام کروبی دبیرکل این حزب در مقایسه با سایر گروه های اصلاح طلب وارد صحنه انتخابات شده بود با ناکامی سنگین مواجه شد و رسول منتجب نیا سرلیست اعتماد ملی با کسب تنها 92 هزار رای با رتبه 68 بسنده کرد. فاطمه کروبی که علاوه بر حضور در لیست اعتماد ملی سر لیست جبهه مردمی اصلاحات بود و علاوه بر همنامی همسرش و تبلیغات قابل توجه شخصی که انجام داده بود با 116 هزار رای در جایگاه 65 قرار گرفت.

از سوی دیگر ائتلاف فراگیر اصولگرایان که حداد عادل را سرلیست قرار داده بود و نه تن از کاندیدهای مشترک آن ها به مجلس راه یافتند محمد خوش چهره به عنوان کاندیدای اختصاصی این گروه با 210 هزار رای در جایگاه 39 قرار گرفت و راهی دور دوم شد.

از این گروه حسین مظفر نفیسه فیاض بخش، امیررضاخادم، عادل آذر، ابوطالب و طلایی نیک با کسب آرایی بین 153 هزار تا 89 هزار رای در جایگاه های 50 تا 71 قرار گرفتند.

محمد علی رامین از چهره های شاخص رایحه خوش خدمت و دبیرکل بنیاد جهانی بازخوانی هولوکاست در حد 17 هزار رای کسب کرد و در جایگاه 98 قرار گرفت.

اما از نکات جالب نتایج قرار گرفتن سید هادی خاتمی در جایگاه 88 و محمد کرباسچی در جایگاه 93 بود که گمنام و فاقد تبلیغات بودند و تنها دلیل کسب رای آن ها تشابه اسمی آنها با سید محمد خاتمی و غلامحسین کرباسچی بود.

بررسی این لیست نشان می دهد اعضای فهرست جبهه متحد اصولگرایان در رتبه های 1 تا 31، نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان در رتبه های 29 تا 64 و کاندیداهای ائتلاف فراگیر اصولگرایان از رتبه 1 تا 99 قرار گرفتند.

بالاترین رتبه لیست اعتماد ملی مجید انصاری با رتبه 29 است و دو تن از اعضای این فهرست در صد نفر اول قرار ندارند و فاطمی کروبی، اولین کاندیداهای اختصاصی این گروه در رتبه 65 و پس از آخرین نفر فهرست اصلاح طلبان قرار ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد