وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نتایج مرحله دوم را ظرف 48 ساعت اعلام خواهیم کرد

علیرضا افشار رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با حضور در میزگرد خبری شبکه دو سیما با موضوع مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم با بیان اینکه رقابتها در دور دوم بین 164 نفر و برای 82 کرسی است،گفت:برخی مردم فکر می‌کنند که در دور اول کار خود را انجام داده‌اند ولی هنوز 82 کرسی مجلس خالی‌ است و در این دور از انتخابات نیز گروه‌ها و جناح های مختلف نیز حضور دارند.
افشار در بخش دیگری از این میزگرد خبری گفت:امیدواریم که در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم نیز مردم حضور گسترده‌ای داشته باشند. در این مرحله هم تعداد کاندیداها بسیار کمتر از دوره قبل است و هم اینکه شناسایی کاندیدای اصلح نیز راحت تر است و تنها انتظاری که ما از مردم داریم این است که به افراد اصلح رای دهند.
وی افزود: از مزایای مرحله دوم انتخابات این است که کاندیدها کمتر و همچنین تعداد شهرستانهایی که در آنجا انتخابات برگزار می‌شود کمتر و در صد شهرستان است به همین جهت بار سبکتری بر دوش متولیان و برگزار کنندگان این دور از انتخابات است.
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در ادامه گفت:هر فردی که در دور اول انتخابات حضور داشته در این دور از انتخابات نیز باید در همان محل اخذ رای به رای دادن به کاندید یا کاندیداهای خود بپردازد اما کسانی که در دور اول نتوانستند در انتخابات حضور یابند در این مرحله می توانند در هر حوزه اخذ رای حضور یابند.
افشار در ادامه اظهار داشت:در دور اول انتخابات مجلس هشتم حدود 90 درصد مردم با کارت ملی خود حضور پیدا کردند، همچنین82درصد مردم نیز کد کاندیدای خود را در برگ اخذ رای قید کردند و امیدواریم که در این مرحله نیز مردم همچون دوره پیش با کارت ملی خود و قید کد انتخاباتی کاندیدای خود حضور یابند.
علیرضا افشار در خصوص درگیری‌هی قومی و قبیله‌ای دور قبل انتخابات نیز گفت:میزان این درگیری‌ها به نسبت دیگر دوره‌ها 34 درصد کاهش یافت که این کاهش علاوه بر کمی،کیفی نیز بوده است یعنی ما در این دور از انتخابات حتی یک کشته نیز نداشتیم در حالی که در انتخابات قبل 9 نفر کشته داشتیم.
وی در خصوص تفاوت شمارش رایانه ای و دستی نیز گفت: تفاوت این دو نحوه شمارش کمتر از یک درصد بود و قرار است که وزارت کشور به همراه شورای نگهبان صندوق های که دارای اختلاف نتیجه دستی و رایانه‌ای بودند را بررسی کنیم و امیدواریم که در مرحله بعدی انتخابات شمارش آرا رایانه ای باشد.
افشار در خصوص ابطال حوزه‌‌ها نیز گفت:امسال در سه حوزه ابطال داشتیم که این سه حوزه در انتخابات میاندوره‌ای می‌توانند کاندیدای خود را به مجلس بفرستند. دلیل عمده ابطال حوزه نیز خرید و فروش رای است البته به میزانی که برای شورای نگهبان محرز شود که میزان آرای خریداری شده توانسته است بر نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد.
وی همچنین گفت:نتایج انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس را ظرف 48 ساعت اعلام خواهیم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد