وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اگر انتخابات آزاد نبود وارد عرصه نمی‌شدیم

مجید انصاری در ادامه مناظره با علیرضا زاکانی در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: آزادی و سلامت انتخابات نسبی است و انتخابات مجلس هشتم هم از شرایط رقابتی برخوردار است اما این شرایط حداکثری نیست.
وی افزود: اگر شرایط حداکثری فراهم بود در همه نقاط اتفاق مشابه کرمان رخ می‌داد که در نتیجه رقابت دو جریان برای کسب 10 کرسی در مجلس 5 کرسی به اصلاح‌طلبان و 4 کرسی به اصولگرایان و یک کرسی به نامزدی مستقل و نسبتا متمایل به اصولگرایان رسید.
انصاری ادامه داد: در مرحله اول انتخابات که فضای رقابت محدود و برنامه 20:30 صدا و سیما یک جریان را مستمر مورد هجمه قرار می‌داد و در نحوه تبلیغات نیز فضا برای اصولگرایان باز بود اما ظاهرا در دور دوم که فضا معتدل‌تر شده با نحوه تبلیغات اصلاح‌طلبان برخورد صورت می‌گیرد.
در این لحظه زاکانی خطاب به انصاری اعلان کرد: اگر منظور شما این است که کاندیدایی از جبهه اصولگرایان خلاف قانون کرده باید طبق قانون با آن برخورد شود اما اصلاح‌طلبان رفتارهای خلاف قانون زیادی داشتند که از جمله آنان می‌توان به توزیع برگه‌های تبلیغاتی همراه با بن‌های کارگری اهدایی خانه کارگر اشاره کرد.
وی افزود: مسوولان خانه کارگر در ساعات ممنوعیت تبلیغاتی در مرحله اول انتخابات در مرقد مطهر امام گردهمایی گذاشتند که این کار آنها خلاف قانون بود و کسی نیز با آنها برخورد قانونی نکرد.
انصاری پاسخ داد: اگر مسوولان خانه کارگر از قانون تخلف کردند خود باید پاسخگو باشند و باید با متخلف برخورد شود اما پنجشنبه گذشته کلیه ائمه جماعات تهران در مدرسه عالی شهید مطهری که دارای ردیف بودجه است گرد هم آمدند و اعضای جبهه متحد نیز آنجا حضور یافتند که برخی روحانیون نسبت به این استفاده ابزاری اعتراض کردند.
زاکانی در پاسخ به اظهارات انصاری توضیح داد:‌ آیت‌الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز پس از انتخاب به نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ائمه جماعات تهران دعوت کرد تا از تلاش‌های آنها در انتخابات خبرگان تقدیر نماید و برخی نامزدهای جبهه متحد نیز در جلسه حضور داشتند و حمایت از آنها امری طبیعی بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خصوصی سازی نیز اشاره کرد و گفت: سیاست اصل 44 قانون اساسی توسط دولت خاتمی تنظیم و در همان زمان در مجمع بررسی شد که مجلس هفتم آنرا به دولت نهم ابلاغ کرد و سند چشم‌انداز بیست ساله نیز در زمان دولت اصلاحات تدوین گردید.
انصاری ادامه داد: دولت خاتمی تلاش می‌کرد بنزین با قیمت منطقه‌ای عرضه شود و درآمد ناشی از آن در شش بخش عمومی هزینه گردد که رسیدگی به اقشار کم درآمد از جمله این بخش‌ها بود اما این تصمیم توسط مجلس هفتم متوقف شد.
وی افزود: مجلس هفتمی‌‌ها طرح سهمیه‌بندی بنزین را اجرا کرد که میلیاردها تومان هزینه برد اما صرف‌جویی که هدف اصلی آن بود تحقق نیافت و صرفا مردم از این کار دچار ضرر شدند و زمینه کاسبی عده‌ای سودجو فراهم گردید و پس از آنکه دولت به بن‌بست رسید با عرضه بنزین آزاد عملا در مسیر اجرای سیاست دولت گذشته گام برمی‌دارد.
این کاندیدای اصلاح طلبان در مجلس هشتم که معتقد است امروز بیش از گذشته مردم تحت فشار اقتصادی قرار دارند این مسئله را ناشی از سیاست‌های مجلس هفتم و دولت نهم دانست و گفت: مجلس هفتم نه تنها در تصویب قوانین بلکه در عرصه نظارت نیز ضعیف بود.
انصاری افزود: استیضاح بران‌ترین شمشیر نظارتی مجلس و دولت است و مجلس ششم در کنار چندین فقره تحقیق و تفحص و 153 جلسه پاسخگویی وزرا، 4 وزیر را استیضاح کرد اما مجلس هفتم هیچ وزیر را به طور جدی مورد سوال قرار نداد.
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه بلند شدن صدای یک جریان سیاسی از مجلس مناسب نیست، اظهار داشت: مجلس خانه ملت است و باید صدای همه ملت به گوش برسد و این کار در گرو حضور صاحبان سلایق مختلف در نهاد قانونگذاری است و اصلاح‌طلبان با این نگرش وارد این عرصه شده‌اند.
وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان در مجلس هشتم به دنبال اصلاح اموری هستند که برای مردم مشکل ساز شدند و مشکلات اقتصادی در راس آن‌ها قرار دارند و بازگرداندن مجریان به مسیر قانون و جلوگیری از اجتهاد آنها در اجرای مصوبات مرکز قانون‌گذاری و تعامل مثبت سازنده با نهادهای نظام مدنظر قرار خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم مشاجرات سیاسی فرصت خدمت را از منتخبان ملت بگیرد.
انصاری بر همین اساس از اصولگرایان خواست که بپذیرند اندیشه دیگری نیز غیر از اندیشه آنها در جامعه وجود دارد که باید نماینده چنین اندیشه‌ای باید در خانه ملت حضور داشته باشد و یکدست شدن قدرت باعث کاهش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور می‌شود.
زاکانی در پاسخ به آن بخش از اظهارات انصاری که مربوط به فروش بنزین به قیمت خلیج فارس و اجرای طرح کنترل مصرف سوخت در کشور می‌شود اظهار داشت:‌ مجلس هفتم تلاش کرد ابتدا زیرساخت‌های فروش بنزین آزاد ایجاد و یارانه مستقیم به اقشار آسیب پذیر بپردازد و تمهید جدی برای حل مشکلات اساسی بیندیشد و آنچه در قانون برنامه قید شده از سال 92 به صورت پله‌کانی اجرا شود.
وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر 670 میلیون لیتر سالانه در مصرف بنزین صرف‌جویی می‌شود که این صرف جویی در سایه اجرای سهمیه‌بندی را می‌توان از افتخارات مجلس هفتم و دولت نهم دانست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد