وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ما امروز به سرداران دفاع مقدس نیازمندیم

مهندس میرحسین موسوی گفت: مشکل کنونی در کشور مخدوش شدن ساختار تصمیم گیری است.

به گزارش «فردا» از کلمه،  میرحسین موسوی در دیدار با نمایندگان فراکسیون خط امام مجلس افزود: حذف سازمانی که حاصل 60 سال انباشت دانایی کشور است و شوراهای مهمی چون شورای پول و اعتبار، سیاست های کشور را به سمت تصمیمات فردی و غیر کارشناسانه سوق می دهد . 

وی که برای سومین بار متوالی در هفته های اخیر سکوتش را می شکند، اظهار امیدواری کرد با توجه به تجربیات دوسال اخیر و با توجه به نظرات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد و این نهاد مهم سیاست گذاری و نظارت را احیا نمایند.

مهندس موسوی که محور اصلی سخنانش را هشدار درباره فردگرایی تشکیل می داد، ساختارهایی را که سیاست گذاری در آن شکل می گیرد و مستقل از افراد نیز هست را مهم تر از خود سیاست ها عنوان کرد و افزود: مدیرانی که تحت تاثیر گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفتند، بخشی از سرمایه های کشور هستند که تکرار نمی شوند و حذف آنها به کشور آسیب می رساند.

وی تصریح کرد همچنان که سرداران بزرگ دفاع مقدس که بخشی از آن ها شهید شده و بخشی در خدمت دفاع از کشور هستند قابل تکرار نیستند، در وضع کنونی ما به استفاده از این ظرفیت عظیم نیازمند تر از هر زمان دیگر هستیم .

میرحسین موسوی به تصویر خوبی که در ذهن مردم از اوایل انقلاب وجود دارد اشاره کرد و گفت: این تصویر ناشی از فضای خاص گفتمانی آن دوران به ویژه حضور امام بود و نام من تنها به آن دوران سنجاق شده است.

وی به سرمایه هایی مانند اقتصاد حجیم، سلاح های نظامی و متحدان فراوان، و ... که در اختیار کشور های قوی دنیا است اشاره کرد و گفت: سرمایه های اصلی کشور ما اینها نیستند، سرمایه های اصلی کشور ما اعتماد مردم به یکدیگر و به حاکمیت است که از آن به نام "سرمایه اجتماعی" یاد می شود.

وی خاطره ای از سفر خود در سال 1369 به کشور برزیل و آرژانتین تعریف کرد و گفت در آن دوران کشور برزیل اقتصاد قوی ای داشت اما در عین حال در این کشور 7 میلیون کودک خیایانی نیز وجود داشت. وی این سوال را مطرح کرد که ما به دنبال چه جامعه ای هستیم آیا اقتصاد قوی ای که 7 میلیون کودک خیابانی به دنبال دارد مطلوب است؟ مهندس موسوی خاطر نشان کرد مشکل منابع کم یاب همیشه گریبان گیر کشور ما بوده است. در کنار ارز، موقعیت های سیاسی و اجتماعی هم جزو منابع کم یاب هستند. هرچه این منابع در جهت اهداف راهبردی تر استفغاده شود احتمال فساد نیز کمتر می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد