وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نگاه اصولگرایان به کاندیداتوری میرحسین موسوی

گلایه از «محمود احمدی نژاد» به دلیل محدود کردن حلقه مدیران دولتی و عدم حمایت او از احزاب، تاکید بر حضور «میرحسین موسوی» به صورت «مستقل» و متنوع بودن کاندیداهای اصولگرایان عمده ترین مباحثی بود که در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین مطرح شد؛ نشستی که با هدف تبیین جلسه جبهه پیروان خط امام و رهبری با «محمود احمدی نژاد» برگزار شده بود و به گفته «غلامحسین امیری» به دلیل باقی ماندن سوالات اصولگرایان از رئیس دولت نهم یک گروه کوچک تر بار دیگر با احمدی نژاد دیدار خواهد کرد.

ماجرای جلسه اصولگرایان سنتی با رئیس جمهور را «مرتضی نبوی» عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، «حسن غفوری فرد» نماینده مجلس و «غلامحسین امیری» دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری یک به یک تعریف کردند.

وجه اشتراک اظهارات این سه فعال سیاسی تفاوت دیدگاه های احمدی نژاد با آنها درباره استفاده از ظرفیت اصولگرایان و توجه به احزاب در کنار وضعیت نامناسب اقتصادی بود.

همچنین احمدی نژاد در این جلسه درباره حمایت از احزاب نیز گفته است؛ «مهم آن است که ما برای جهان پیام داشته باشیم. باید این هدف را پیگیری کرد.»

البته به جز این مسائل یک نکته دیگر نیز در لابه لای سخنان آنها مشهود بود و آن تمایل آنها به حمایت از کاندیداتوری «میرحسین موسوی» در صورت ورود مستقل او در انتخابات بود، چنان که «مرتضی نبوی» درباره اینکه آیا به نظر او مهندس موسوی اصلاح طلب است یا اصولگرا گفت؛ «آقای موسوی در قدیم الایام در جناح چپ قرار داشتند، ولی اکنون فاصله یی از حضور ایشان در صحنه ایجاد شده و در جناح چپ نیز دگردیسی هایی ایجاد شده و برخی از مواضع آنها منقلب شده است.

ایشان اخیراً دیدگاه شان را درباره حزب و تشکل مطرح کرده اند که این دیدگاه شان اصولگرایانه است و تا آنجا که من یادم هست ایشان در سیاست خارجی و سیاست امریکایی نیز مواضع اصولگرایانه داشتند.»

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم کاندیداتوری میرحسین موسوی به نفع کروبی و خاتمی گفت؛ «ممکن است که ایشان تصمیم بگیرند در صحنه نیایند، ولی تصور من این نیست که به نفع کسی کنار بکشند.»

به گزارش ایسنا، نبوی در این جلسه نیز درباره مهندس موسوی ابراز عقیده کرد و گفت؛ «در نقل قول هایی که از سوی وی مطرح شده ایشان گویی در این مقطع احساس مسوولیت کرده اند که در صحنه حضور پیدا کنند.»

نبوی آنگاه در پاسخ به سوالی درباره وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی نیز گفت؛ اینکه وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی افزایش پیدا کرده قابل انکار نیست، در واقع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی شدید شده و این یکی از نگرانی هاست.

نبوی سپس به جلسه اخیر شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با رئیس جمهور که خود در آن حضور داشت، پرداخت و در ارتباط با تغییر وزرا و جانشینان آنها گفت؛ «دوستان در آن جلسه دیدگاه های خود را در مورد تغییر وزرا با آقای احمدی نژاد مطرح کردند و ایشان معتقد بودند کسانی که در قبل بودند هماهنگ نبوده اند و به همین خاطر آنها را تغییر داده اند ولی اینکه آیا جایگزین آنها افراد قوی تری بودند یا نه، دولت و دوستان نگاه های متفاوت و دیدگاه های متفاوتی دارند. اما نظر بنده و دیگر دوستان این است، یعنی توقع این است که باید بیش از این از ظرفیت اصولگرایان استفاده شود و در واقع ظرفیت اصولگرایی بیش از این است که دولت از آن استفاده کرده و می شود با یک همگرایی و مساعدت بیشتر کارآمدی دولت را بیشتر و نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت کرد.»

دیدار دوباره احمدی نژاد

بعد از او غفوری فرد گزارشش از جلسه را ارائه کرد.وی با بیان اینکه «یکی از سوال هایی که در این جلسه مطرح شد، در مورد دولت و کابینه آقای احمدی نژاد بود»، افزود؛ «دوستان به آقای احمدی نژاد گفتند شما به تبعیت از شهید رجایی بحث کابینه ً 70 میلیونی را مطرح کردید. شهید رجایی در زمان خودشان کابینه 36 میلیونی را مطرح می کردند، ولی در عمل آنچه در مورد کابینه 70 میلیونی رخ داد آن نبود که انتظارش می رفت و دایره انتخاب ها محدود به دوستان شما در استانداری، شهرداری و دانشگاه علم و صنعت بود.»

وی گفت؛ دوستان در این جلسه به آقای احمدی نژاد گفتند بسیاری از دوستان شما در جبهه اصولگرایی در جریان انتخابات از شما حمایت کردند ولی از همکاری با شما محروم ماندند.

غفوری فرد ادامه داد؛ بحث دیگری که دوستان در این جلسه مطرح کردند تغییرات مکرر در کابینه بود؛ تغییرات نسبتاً زیادی که در سطح وزرا، روسا و مدیران عامل بانک ها رخ داد و این تعداد تغییرات در کابینه یک مقدار تزلزل مدیریتی را می رساند.

وی گفت؛ در این جلسه در مورد همکاری دولت و مجلس و نگرانی هایی از عدم تعامل صحیح مطرح شد و اینکه دولت و مجلس بعضاً همدیگر را به عدم همکاری مناسب متهم می کنند و به نظر می رسد مصوبات مجلس به خوبی اجرا نمی شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد؛ آقای احمدی نژاد در مورد اعضای کابینه گفتند؛ من نظری برعکس شما دارم. ما تلاش مان این بود که اعضای کابینه را از همه ایران انتخاب کنیم؛ از استان های مختلف. ایشان معتقد بودند دایره محدود نبوده و گسترش آن بسیاربسیار زیاد بوده است.

وی همچنین گفت؛ آقای احمدی نژاد در این جلسه به ما گفتند من اولین رئیس قوه مجریه هستم که میثاقی با اعضای کابینه خود بستم و اولین اصل را در این میثاق نامه حرکت در راستای آرمان های امام (ره)، رهبری و انقلاب قرار دادم. من از همه دوستانم که در کابینه حضور داشتند درخواست کردم در این مسیر حرکت کنند و مسیر دولت باید در مسیر آرمان های انقلاب به پیش برود و اگر فلان وزیر و مسوولانش همگام با ما نبودند و در این راستا حرکت نمی کردند دو سه بار با آن وزیر و مسوول صحبت می کردم و می خواستم تغییراتی ایجاد کند ولی باز می دیدم توجهی نمی شود و این دوستان بعضاً توان حرکت در آن مسیر را ندارند و نمی خواهند تغییر روش بدهند، بنابراین مجبور به جدایی می شدیم، گرچه دوستی مان حفظ می شد.

غفوری فرد افزود؛ قرار شد در جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری نتیجه جلسه با آقای احمدی نژاد را ارزیابی کنیم گرچه هنوز برخی سوالات باقی است و به احتمال زیاد یک گروه کوچک تر بار دیگر با آقای احمدی نژاد دیدار و سوالات را مطرح کنند. بعد از این بحث و بررسی ها تصمیم خود را خواهیم گرفت.

میرحسین به آقازاده گفت مستقل می آید

غلامحسین امیری نیز در سخنانی با بیان اینکه « قرار بود در این جلسه در خدمت آقای عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری باشیم ولی ایشان به دلیل اینکه حال مزاجی شان خوب نیست نتوانستند در جلسه حضور پیدا کنند»، افزود؛ آقای باهنر نیز قرار بود در این جلسه حضور پیدا کنند که البته در حال حاضر در کمیسیون تلفیق حضور دارند و گفته اند تمام تلاش شان را می کنند که در جلسه حاضر شوند.

امیری که در کنار عضویت در شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز هست، به تشریح سیاست های جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره انتخابات پرداخت و افزود؛ یکی از سیاست های اصلی ما در این جبهه زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است .

امیری ادامه داد؛ «این تصور که اگر در انتخابات شرکت کنیم این حضور تاثیری ندارد، یک گناه نابخشودنی است.» دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه «دست هایی در کار است که با تحلیل هایی که ارائه می کند مردم را از حضور در انتخابات مایوس کند»، گفت؛ «ما وظیفه داریم از انقلاب صیانت و این تحلیل ها را برملا کنیم.»

وی با بیان اینکه «دومین سیاست ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری این است که رئیس جمهوری که انتخاب می شود بالاترین آرا را داشته باشد»، اظهار کرد؛ تحلیل ما این است که انتخابات دوقطبی نخواهد بود بلکه چندوجهی خواهد بود و ما تلاش مان این است که کاندیدای اصولگرایان پیروز شود و او باید بالاترین رای را کسب کند.

دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری، همچنین با بیان اینکه «بر اساس یک نظرسنجی در شهرستان ها 53درصد افراد اعلام کرده اند در انتخابات شرکت می کنند و حدود 40درصد گفته اند تصمیمی نگرفته اند»، اظهار کرد؛ ما موظف هستیم روی کسانی که تصمیم نگرفته اند کار و با آنها صحبت و آنها را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنیم؛ در واقع ما باید با آنها با استدلال، منطق و هوشیاری صحبت کنیم تا پای صندوق های رای بیایند و حتی آنها را با استدلال و منطق قانع کنیم تا به کاندیدای مورد نظر ما رای بدهند.

امیری گفت؛ متاسفانه مطابق آنچه در برخی رسانه ها منعکس شد اتفاقاتی در راهپیمایی 22 بهمن رخ داد. نباید کاری بکنیم که باعث مظلوم نمایی برخی افراد شود و افراد از فضایی که به وجود آمده استفاده کنند و خود را مظلوم جلوه دهند.

دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین گفت؛ یادم هست که در انتخابات سال 76 در آذربایجان غربی آقای هادی خامنه یی آمده بود سخنرانی کند. برخی دوستان در ارومیه مشکلاتی را برای سخنرانی ایشان ایجاد و محل سخنرانی را خراب کردند. این کارها درست نیست، البته برخی می خواهند این کارها انجام شود تا از طریق آن مظلوم نمایی کنند، البته ما باید هوشیار باشیم تا این اتفاقات نیفتد.

وی همچنین سیاست دیگر جبهه پیروان خط امام و رهبری را این گونه عنوان کرد که دولت دهم باید از دولت فعلی بسیار قدرتمندتر باشد. دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین سیاست چهارم این جبهه را در نظر گرفتن و توجه به منافع ملی دانست و افزود؛ برخی بحث دولت وحدت ملی را مطرح کرده اند که این مورد قبول ما نیست چرا که دولت وحدت ملی از جایگاه خوبی برخوردار نیست و ضعیف است و در آن تفرقه ایجاد می شود چرا که بحث سهم خواهی مطرح است.

دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین به بحث آمدن میرحسین موسوی اشاره کرد و گفت؛ آقای میرحسین موسوی نیز گفته من مستقل می آیم.

دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه «در جریان اصولگرا نیز بحث آقای احمدی نژاد، پورمحمدی، جهرمی و قالیباف مطرح است»، گفت؛ گویی آقای مظاهری نیز وارد میدان شده و گفته اند من می آیم تا از خودم دفاع کنم و در حال نگارش برنامه هستند.

وی با بیان اینکه «در حال حاضر نظرسنجی های مختلفی در حال انجام است»، گفت؛ برخی گروه ها تصمیمات خود را گرفته اند و مشغول کار هستند، چنان که می بینیم حتی برخی گروه هایی که تازه به دوران رسیده اند، بحث عبور از برخی دیگر را مطرح می کنند.

دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین به جلسه شورای مرکزی این جبهه با احمدی نژاد اشاره و خاطرنشان کرد؛ برخلاف اینکه گفته می شود ایشان در جلسات اجازه نمی دهند افراد صحبت کنند به ما اجازه دادند صحبت کنیم، چنان که حدود یک ساعت و نیم دیدگاه های خود را با ایشان مطرح کردیم. در این جلسه گفتیم گفته می شود شما با احزاب تعامل ندارید. ایشان به ما گفتند؛ «در تشکیل شورای هماهنگی بیشترین وقت را گذاشتم. من با احزابی که مطالبه گر و سهم خواه هستند، بحث دارم ولی از احزابی که دارای برنامه برای حل مشکلات کشور و وظیفه گرا هستند، استقبال و حمایت می کنم.»

امیری گفت؛ آقای رئیس جمهور در این جلسه گفتند مهم این است که ما باید برای دنیا پیام داشته باشیم.

امیری در پاسخ به این پرسش که نظر جامعه اسلامی مهندسین در مورد آقای میرحسین موسوی چیست و گویی در مورد آقای میرحسین موسوی تامل دارد، گفت؛ «آقای میرحسین موسوی با آقای آقازاده صحبت کرده و به ایشان گفته به صورت مستقل وارد می شود. ایشان در حال حاضر در حال تبیین دیدگاه هایش است، البته در گذشته نیز در مواقعی گفته اند در صحنه حضور پیدا می کنند ولی بعد به دلایلی از حضور منصرف شده اند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد