وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

‌انتخابات امروز ‌رقابت احمدی‌نژاد با هاشمی رفسنجانی است

محمدعلی رامین ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: در یک نگاه کلان آرایش سیاسی کنونی مشابهت زیادی با انتخابات گذشته دارد یعنی احمدی‌نژاد در یک جبهه و رقبای او در جبهه مقابل هستند با تفاوت اینکه رقیب اصلی وی در دوره قبل یک نفر بود و خود به عنوان یک رقیب اصلی وارد صحنه شده اما امروز عناصر و افراد خود را برای مقابله با احمدی‌نژاد فرستاده است.


وی ادامه داد: این هاشمی است که تصمیم‌گیری می‌کند که رضایی، موسوی و کروبی به عنوان سه کاندیدای رقیب احمدی‌نژاد چگونه رفتار و اقدام کند.
مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ایشان که از چهار سال گذشته در برابر رای مردم به احمدی‌نژاد به خشم آمده در این سال‌ها نفرت خود را از رای مردم به رئیس جمهور به شیوه‌های مختلف نشان داده است.
رامین ادامه داد: هاشمی مصمم است در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با هر وسیله‌ای احمدی‌نژاد را شکست دهد و یا حداقل آرا گسترده وی را بشکند و از این رو ایشان در دو جبهه اصولگرا و اصلاح‌‌طلب تلاش‌هایی را آغاز کرد.
وی افزود: در جبهه اصولگرایان هاشمی عناصر مختلفی را برای مقابله با احمدی‌نژاد در نظر گرفته بود و تلاش‌‌های زیادی را انجام داد اما هوشیاری اصولگرایان باعث ناکامی او شد.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به نظر اولیه هاشمی بر کاندیداتوری خاتمی در جبهه اصلاحات اذعان داشت: ایشان ابتدا خاتمی را وارد میدان انتخاباتی برای رقابت با احمدی‌نژاد کرد که بعد از استقبال اندک مردم در طی چندین سفر استانی خاتمی حتی در استان یزد و استقبال گسترده مردم از احمدی‌نژاد متوجه شد عرصه انتخابات آماده حضور خاتمی نیست و برای او نقش دیگری را تعریف کرد.
وی افزود: همزمان با خاتمی افراد دیگری مانند کروبی، میرحسین موسوی مورد نظر هاشمی بوده و به تشویق ایشان وارد عرصه انتخابات شدند.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به مشکل به وجود آمده برای کروبی گفت: کروبی احساس کرد که هاشمی در صدد استفاده از او به عنوان یک مهره سوخته است و تلاش برای تخریب برای حذف وی از صحنه انتخابات است بنابراین خود را به عنوان کاندیدای حزبی معرفی کرد.
رامین افزود: حتی هاشمی از کروبی خواست از صحنه انتخابات کنار رود که وی آن را نپذیرفته و در ماندن در صحنه انتخابات اصرار می‌ورزد و خود را کاندیدای حزبی معرفی می‌کند.
مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی برای مدیریت انتخابات یک سری مهره‌های خود را در اطراف کروبی قرار داد تا درمواقع ضروری بتواند او را مهار کند و یا با خالی کردن اطرافش وی را از صحنه خارج کند.
وی با بیان اینکه اختلاف کروبی و موسوی به دلیل عدم تصمیم‌گیری نهایی هاشمی است اذعان کرد: چنانچه هاشمی مصحلت ببیند و شرایط را برای ماندن موسوی در صحنه برای شکست احمدی نژاد در انتخابات تشخیص دهد قطعا این تصمیم به حذف کروبی منجر می‌شود.
مشاور رئیس جمهور درباره علت حذف کروبی ادامه داد: هاشمی اعتقادی به پیروزی میرحسین ندارد و بعید می‌داند که او بتواند در مقابل احمدی‌نژاد آرای زیادی کسب کند بنابراین این تردیدها قطعا هر دو کاندیدا را در صحنه باقی گذاشته است.
وی ادامه داد: این دو کاندیدای اصلاح طلب به رقابت درون گروهی روی آورده‌اند که به تقسیم مسئولیت منجر شده است به نحوی که هر کدام از آنان گروه‌های خاصی را مخاطب قرار می‌دهند.
رامین افزود: در کنار این دو کاندیدا، رضایی که در گذشته انتقادهایی به هاشمی داشته امروز متواضعانه در حیطه مدیریت او برای رقابت و انتقام از احمدی‌نژاد وارد عرصه انتخابات شود حتی اگر بتواند اندکی از آرای حامیان رئیس جمهور را حذف کند بالاترین حمایت‌های مالی را از سوی جبهه مخالف احمدی نژاد خواهد داشت.
مشاور رئیس جمهور درباره تحلیل خود درباره اقبال مردم به احمدی نژاد گفت: در این باره دو نوع منظر وجود دارد که یکی نگرش رسانه‌ای با اهداف خاص بر‌اساس تمایلات خود نظرسنجی، مناظره، مباحثه، سخنرانی، گزارش و خبر انجام می‌‌دهد که مقبولیت افراد ساخته و پرداخته گروه‌های مرتبط با آن رسانه است.
وی منظر دوم را جامعه ایرانی برشمرد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق جامعه با رسانه‌ها مرتبط نیستند و صرفا برداشت‌های رسانه‌ای را نظارت می‌کنند و در مقابل انگیزه‌ها و رفتارهای رسانه‌ای خود صاحب تحلیل، شناخت و برداشت هستند.
مشاور رئیس جمهور افزود: قطعا مردمانی که در طول چهار سال گذشته در 60 سفر استانی و با جلسات چهره به چهره با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت نهم از نزدیک مواجه بوده و خدمات آن را مشاهده کرده‌اند در برابر شگردهای رسانه‌ای، استقلال خود را حفظ می‌کنند.
رامین در پاسخ به سئوالی درباره علت بعضی گروه‌های ساختارشکن و تعدادی از اپوزسیون خارج کشور از کروبی گفت: این گروه‌ها فتنه‌گر هستند و برایشان فرقی ندارد از چه کسی حمایت کنند مهم آن است آن شخص بتواند فتنه‌های آنان را زمینه‌سازی کند.
وی ادامه داد: این گروه‌ها از همان ابتدای انقلاب اسلامی هر زمینه فتنه‌گری را در هر کسی که مشاهده کردند به او متمایل شدند فارغ از اینکه آن شخص متمایل به فتنه‌گری یا فتنه‌گر واقعی باشد.
مشاور رئیس جمهور درباره طرح تشکیل کمیته صیانت از آرا توسط عده‌ای گفت: در این زمینه چندین سئوالی مطرح است که اول آنکه آنان به نمایندگی از چه کسی این مسئولیت را بر عهده گرفته اند و آیا مسئول جامعه، ملت و انتخابات هستند چراکه چنانچه به عنوان کاندیدا نظارت و مراقبت از آرا را داشته باشند می‌توانند در پای صندو‌ق‌های رای نماینده‌ای معرفی کننند تا مراقبت از نوع رای‌گیری‌، شمارش آرا و اعلام نتایج را انجام دهد.
مشاور رئیس جمهور ادامه داد: آیا این افراد اعتقاد دارند نظام جمهوری اسلامی توانایی صیانت از آرا‌ی ملت را ندارد و می‌خواهند به عنوان آلترناتیو نظام خود را متولی صیانت از آرا القا‌ کنند و یا آیا آقایان کروبی و میرحسین موسوی در زمان مسئولیت‌های خود اجازه تشکیل کمیته صیانت از آرا را به افراد خارج از مسئولیت حکومت می‌دادند و اگر این کار را نمی‌کردند چگونه توقع دارند نظام چنین اجازه‌ای به آنان بدهد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه این امر مورد پذیرش قرار گیرد و به صورت یک بدعت در کشور جاری شود آیا بعد از آن هر کس دیگری غیر از آنان در دوره‌هایی اقدام به چنین کاری کند قابل قبول است‌.
رامین ادامه داد: موسوی و کروبی که از شخصیت‌های بالای نظام اسلامی هستند آیا به قیمت جلب آرای مردم و مظلومیت نمایی باید آبرو و اعتبار امام راحل، شهدا، ایثارگران و افراد صالح را روی زمین ریخت و آیا آنان به عوارض و نتایج خطرناک آن پایبند هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد