وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

سیاست‌های زیرکانه احمدی‌نژاد ایران را به ابرقدرت منطقه تبدیل کرد

به گزارش شبکه ایران، " عبدالباری اتوان"، چندی پیش در مقاله‌ اختصاصی خود برای نشریه " گلف نیوز" به تحلیل صحنه انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تاکید کرد: " این امکان شدیدا وجود دارد که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کنونی ایران بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری 12 ژوئن سال جاری، انتخاب شود".


در عین حال مقاله منتشر شده در گلف نیوز سپس به نتایج نظرسنجی صورت گرفته طی ماه جاری میلادی اشاره کرد و نوشت: نظرسنجی ماه جاری نشان می‌هد که احمدی‌نژاد 36 درصد از رقیب خود یعنی میرحسین موسوی، نخست‌وزیر پیشین ایران، جلوتر است و شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارد.

سردبیر نشریه عرب زبان " القدس العربی" در ادامه مقاله خودپس از بررسی کلی اوضاع داخلی ایران و با اشاره به پیشرفت آزادی بیان در این کشور به بررسی اوضاع سیاست خارجه ایران پرداخت و خاطرنشان ساخت:  از دیدگاه بین‌المللی احمدی‌نژاد به خوبی به مردم کشور خود خدمت کرد. در واقع استراتژی‌های متفکرانه و زیرکانه وی در کنار طراحی‌های دیپلماتیک خود موجب شد تا ایران به یک ابرقدرت منطقه‌ای در کنار بازیگران نوین عرصه بین‌الملل یعنی چین، هند و روسیه تبدیل شود و قدرت‌های انقلابی همچون ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه را نیز برجسته سازد.

 

سیاست احمدی‌نژاد آمریکا را به زانو درآورده است

در ادامه این مقاله تحلیلی آمده: در نتیجه اقدامات احمدی‌نژاد، ایالات متحده که همواره با رژیم‌های خاورمیانه با غرور و تکبر رفتار می‌کرد مجبور شده تا لحن خود را در جایی که ایران نقش دارد، تغییر دهد.

همچنین باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا وادار شده تا تلاش‌هایی را برای نزدیک شدن به ایران آغاز کند و بر همین اساس وی قول یک " شروع مجدد"، عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی، سرمایه‌گذاری اقتصادی و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک را داده است.

 

عدم توجه ایران به تهدیدات غرب موجب اقتدار این کشور شده است

گلف‌نیوز در ادامه مقاله خود به پیشرفت‌های نظامی ایران اشاره کرده و می‌نویسد: علاوه بر توانایی‌های هسته‌ای ایران، موشک‌های سجیل این کشور با 2000 کیلومتر برد، یکی دیگر از توانایی‌های نظامی ایران هستند.

در حقیقت ایران بدون توجه به تهدیدات غرب، اقدام به ادامه توسعه توانایی‌های نظامی خود کرده است که این امر نیز به دلیل توانایی احمدی‌نژاد در ادامه دادن مذاکرات بدون واگذاری هیچ امتیازی است.

نویسنده این مقاله در ادامه به ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی اشاره کرده و می‌نویسد: اسراییل بطرز قابل فهمی عصبانی ودستپاچه شده است. این در حالی است که تهدید به حمله یکجانبه اسراییل به ایران نیز از سوی دولت‌های جنبش عدم تعهد، محکوم شده و اقدام احتمالی نتانیاهو، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی نیز به اقدامی " غیرعاقلانه" تعبیر شده است.

 

احمدی‌نژاد در کانون توجهات است

گلف‌نیوز می‌افزاید: احمدی‌نژاد مردی ساده پوش است اما وی به هر جا که می‌رود در کانون توجه رسانه‌ها قرار دارد و مکررا فرصت خودنمایی را از دیگر سران دنیا، می‌رباید؛ در حقیقت اغراق نخواهد بود اگر بگوییم که احمدی‌نژاد هم‌اکنون با نفوذترین شخص در دنیای اسلام است.

نویسنده مقاله ادامه می‌دهد: احمدی‌نژاد شخصی است که از بیان افکار خود هراسی ندارد، و این نیز یکی از ویژگی‌های شخصیتی وی است که موجب محبوبیت‌ احمدی‌نژاد در میان مسلمانان و مردم کشورش شده است. این نویسنده سپس به سخنرانی اخیر محمود  احمدی‌نژاد در کنفرانس ضد نژادپرستی ژنو اشاره می‌کند و از آن به عنوان مثالی از شجاعت رییس‌جمهور ایران، یاد می‌کند.

مقاله گلف‌نیوز سپس به کج‌فهمی برخی افراد و انتقاد آنها از سخنان ضد صهیونیستی احمدی‌نژاد اشاره کرده و می‌نویسد: سخنان احمدی‌نژاد در سال 2005 که هلوکاست را یک افسانه خوانده بود، بدرستی درک نشد اما وی موضع خود در قبال صهیونیسم را تغییر نداد؛ حمایت احمدی‌نژاد از فلسطین و لبنان، محکوم ساختن تاریخ جعلی رژیم صهیونیستی، قتل عام پیشین و اخیر فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی و تهدید این رژیم برای ثبات بین‌المللی همگی نظراتی قابل توجه و صحیح هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد