وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

روایت مجید‌انصاری‌ از گفت‌وگوی هاشمی با احمدی‌نژاد

مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز به «خبر» گفت: خبر تهدید احمدی‌نژاد توسط آقای هاشمی دروغ و کذب محض است.

مناظره چهارشنبه شب موسوی- احمدی‌نژاد که به مسابقه فوتبالی نفس‌گیر در 90 دقیقه بدل شده بود تجربه نو سیاسی بود که تا اطلاع ثانوی در اذهان خواهد ماند. لرزش صدای موسوی تا میانه‌های مناظره و بالاکشیدن بینی احمدی‌نژاد تا دقایق پایانی چهره‌ای با استرس از این دو چهره سیاسی را نشان داد تا در پس همه آنچه در این چند ماه گذشته بود این دو از آن چهار نفر رو به روی یکدیگر بعد از حدود 29 سال از انقلاب اسلامی تصویر مناظره‌های تلویزیونی اول انقلاب را در اذهان تداعی کنند.

اما در این مناظره دو طرف از مدافعان انقلاب و جمهوری اسلامی و یکی آخرین نخست‌وزیر و دیگری رئیس‌جمهوری در پی خلعت دوباره ریاست بود. محمود احمدی‌نژاد بر خلاف چهارسال پیش با کت و شلواری بژ رنگ و نه کاپشن و موسوی با پیراهن آبی روشن و کت و شلواری سرمه‌ای بر راست و چپ تصویر تلویزیون نشسته بودند؛ همین جابه‌جایی احمدی‌نژاد- موسوی در نگاه مخاطبان کافی بود که آنها را جمعیتی بالغ بر 50 میلیون برآورد می‌شود در داخل کشور این مناظره را تا ساعت 12 نیمه‌شب مجاب کند.

200میلیون شاهد
مناظره‌ای که در آستانه دو روز تعطیلی آخر هفته رقم خورده بود مخاطبان ایرانی را مشتاق‌تر برای دیدن رقابتی سیاسی کرد تا جایی که قطع پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه سه، مسئولان این شبکه و همچنین بخش فنی را بر آن داشت تا به صورت رله زمینی جریان مناظره را به تمام استان‌های کشور ارسال کند. رله‌ زمینی جریان مناظره این امکان را به بخش فنی سازمان صدا و سیما داده‌است که تعداد گیرنده‌ها را برآورد کرده و این‌گونه اعلام کند که 12 میلیون کاربر، سیگنال‌های شبکه سه را به هنگام پخش مناظره میرحسین موسوی و محمود احمدی‌نژاد دریافت کرده‌اند.

براساس برآورد بخش فنی در خصوص اینکه هر خانوار متشکل از چهار نفر است، می‌توان اینگونه پیش‌بینی کرد که 50 میلیون بیننده در داخل ایران بیننده این مناظره بوده‌اند. به گزارش ایسنا براساس اعلام حسن عابدینی، مدیر کل اطلاعات و اخبار خارجی سیما، در خارج از کشور هم حدود 100 تا 150 میلیون بیننده به تماشای مناظره‌ تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی نشسته‌اند که با احتساب آمار تعداد بیننده داخلی، تعداد بینندگان این مناظره 200 میلیون نفر است. آنچه در دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست‌جمهوری دهم رقم خورد و توانست تجربه کسل‌کننده کروبی-رضایی را به حاشیه براند؛ آنقدر مهم بود که تا صبح پنجشنبه جمعیت‌های متراکم در مراکز اصلی طویل‌ترین خیابان خاورمیانه از چهارراه ولیعصر تا میدان تجریش به گفت‌و‌شنود درباره آنچه در نود دقیقه رخ داد بپردازند.

حامیان احمدی‌نژاد در پارک وی که عکس‌های او را فاتحانه در دست داشتند و با فریاد «دزدگیر88» مترصد چسباندن پوستر کاندیدای محبوب‌شان بر اتومبیل‌ها بودند فقط بخشی از تصویر آن شب بود که نتیجه قابل پیش‌بینی آنچه در مناظره جام‌جم رخ داده بود، می‌نمود. از آنسو حامیان موسوی که با شعارهایی به «بگم! بگم!» احمدی‌نژاد خطاب به موسوی اشاره داشتند نیز از به «گرو کشیده شدن» همسر موسوی در جریان این مناظره ناخرسند بودند.
 
حامیان احمدی‌نژاد که پیش از این مناظره خود را پیروز آن می‌دانستند در قالب گروه‌های موتوری و اتومبیلی حامل پرچم‌های ایران و پوستر‌های کاندیدای محبوبشان به چرخیدن در شهر بر مدار نقاط پر تراکم نیمه شب می‌کردند و حامیان کاندیدای رقیب نیز با اتومبیل‌های مختلف و سبز شده ترافیک نیمه شبی در روز تعطیل پایتخت را در مناطقی به وجود آوردند. تأکید محمود احمدی‌نژاد بر «3نفر علیه 1نفر» در آغاز مناظره و نام بردن‌های بی‌محابای او کافی بود که سایت اینترنتی صدای آمریکا در تیتری که گویای متن آن با بهره‌برداری‌های خاص است بنویسد: «شکاف سیاسی در بالاترین لایه قدرت و طشتی که احمدی‌نژاد از بام انداخت». احمدی‌نژاد که در این مناظره سعی داشت لبخند زدن، مخصوصاً زمانی که موسوی سخن می‌گوید از چهره‌اش فراموش نشود و پنج‌بار خطاب به موسوی گفت: «به شما علاقه‌مندم...» با نواختن چهره‌های حقیقی همچون «هاشمی، خاتمی و ناطق نوری» اطلس سیاسی کشور را آنچنان آشفته کرد که سامان دادن به آن ظاهراً زمان زیادی را صرف خود خواهد کرد و آن‌گونه که او درباره فرزندان هاشمی و ناطق نوری در صفحه تلویزیون گفت دو قطبی احمدی‌نژاد- هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری پیشین را تداعی کرد با این تفاوت که «ناطق» را نیز به این «بلوک» افزود. آنچه احمدی‌نژاد درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت آنقدر مهم بود که مراسم بیستمین سالگرد رحلت امام‌خمینی (ره) را تحت‌الشعاع قرار دهد تا جایی که همه چهره‌هایی که روز 14خرداد در مراسم ارتحال امام حضور داشتند به نحوی از آنچه درباره چهره‌هایی که قدرت دفاع از خود را نداشتند، رخ داد، انتقاد کردند.

برداشت یک
آنچه چهارشنبه شب در مناظره احمدی نژاد-موسوی رخ داد فضای تبلیغاتی «بعدی» را برای حامیان رئیس‌جمهور نهم فراهم کرد تا بر اساس خبرهایی مجهول از آنچه «عدم امنیت جانی رئیس‌جمهور» یاد کردند، بهره برداری کنند.

«در خلوت مرقد، هاشمی به احمدی‌نژاد چه گفت؟» تیتر خبری بود که به صورت گسترده پس از انتشار در ثانیه نیوز [پایگاه خبری تحلیلی ستادهای خودجوش مردمی حمایت از دکتر احمدی‌نژاد (امتداد مهر)] توسط ستادهای حامی احمدی‌نژاد نقل قول و از آن بهره‌برداری گسترده‌ای شد. در این خبر می‌خوانیم: «به گزارش ثانیه‏نیوز، حجت الاسلام‌والمسلمین اکبر هاشمی‌رفسنجانی در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) خطاب به احمدی‌نژاد گفت: آنچه شما در مورد فرزندانم در مناظره گفتید جز دروغ و اهانت نبود. اکنون اگر من از شما بگذرم فرزندانم نمی‏گذرند و آنها شما را بدون پاسخ نخواهند گذاشت. وی افزود: شما بهتر از هر کسی می‏دانید که توان و اقتدار فرزندانم چه مقدار است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‏افزاید: شما اگر رأی هم بیاورید بالاخره باید بعد از 4 سال در این کشور زندگی و تعامل داشته باشید؛ نباید اینگونه با ذخایر انقلاب رفتار کنید. شما برای آینده خودتان، تعامل، امنیت و زندگی می‏خواهید لااقل از آینده خود بترسید. البته من آخرت را جدا می‏کنم. دکتر محمود احمدی‌نژاد نیز در یک جمله پاسخ می‏گوید که «همیشه توکلم به خدا بوده و من فقط از خدا می‏ترسم نه کس دیگر و جنابعالی و فرزندان محترمتان.» آیت‏الله مهدوی‏کنی که شاهد این گفت‏وگوی کوتاه بود بعد از رفتن آقای هاشمی لبخند کوتاهی می‏زنند و می‏گویند: مناظره شما خوب بود ناراحت نباشید، توکل به خدا داشته باشید. ‌ای کاش فقط اسم نمی‏آوردید.»

برداشت دو
آنچه در این خبر در سطح گسترده‌ای منتشر شد، پس از مناظره توانست فضای تبلیغاتی وسیعی را به نفع رئیس‌جمهور نهم تمهید کند تا جایی که به دنبال آن «در پی برخی افشاگری‌های محمود احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی با موسوی، کمیته دانشجویی صیانت از جان رئیس‌جمهور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد». و اعلام کرد: این کمیته همچنین از تمام مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور می‌خواهد تا با توجه به شرایط موجود، در خصوص حفاظت ویژه از جان رئیس‌جمهور، حساسیت بیشتری داشته باشند تا به لطف خدا، ان‌شاء‌الله پس از پیروزی مجدد در انتخابات، مبارزه عملی، مدون، قاطع و سیستماتیک با باندهای قدرت و ثروت وارد فاز جدیدی شود.

همچنین بسیج دانشجویی 313 دانشگاه کشور در نامه‌ای سرگشاده به دبیر شورایعالی امنیت‌ملی، خواستار صیانت بیشتر و حفظ جان رئیس‌جمهور شدند. در نامه بسیج دانشجویی 313 دانشگاه کشور خطاب به دبیر شورایعالی امنیت‌ملی کشور آمده است: حضور فعال رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ بین‌المللی و شکستن تابوهایی نظیر افسانه دروغین هولوکاست و مطرح‌کردن تناقض‌های موجود در ساختار نظام سلطه‌ بین‌المللی در افکار عمومی جهانیان و رسواکردن ادعاهای دروغین آنان درباره‌ حقوق بشر و آزادی بیان و... که باعث سربلندی و عزت تمام مسلمانان جهان و به‌‌ویژه ملت عزیز و سربلند ایران شد، دشمنان قسم خورده‌ ملت ایران و انقلاب اسلامی را به رویارویی با ایشان کشاند، به‌گونه‌ای که رژیم صهیونیستی علناً طرح ترور ایشان را مطرح کرده است. این نامه می‌افزاید: اکنون و در روزهای منتهی به برگزاری دهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری و در حالی که این سیاه‌نمایی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها و تهمت‌ها و توهین‌ها به اوج خود رسیده است، افشای گوشه‌ای از این باندها و کانون‌های قدرت، ثروت، مراکز کارشکنی و توطئه‌چینی علیه دولت خدمتگزار و رئیس‌جمهور مکتبی در کنار ناامیدی گروه‌های تندرو از پیروزی در انتخابات به دلیل اقبال گسترده‌ مردم به رئیس‌جمهور انقلابی خود، این کانون‌ها را بیش از پیش در معرض ی،س و ناامیدی قرار داده است. در ادامه این نامه با تأکید بر اینکه بنا به برخی شواهد این باندها وکانون‌ها تنها راه بازگشت خویش به قدرت را در حذف ایشان از صحنه سیاسی کشور می‌بینند، آمده است: در این راستا بعید نیست به طراحی ترور ایشان اقدام نمایند.

برداشت سه
مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز که در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره) هنگام گفت‌و‌گوی هاشمی و احمدی‌نژاد در کنار این دو بود درباره ادعاهایی که درباره سخنان هاشمی‌رفسنجانی با احمدی‌نژاد مطرح شده است به «خبر» گفت: خبر تهدید احمدی‌نژاد توسط آقای هاشمی دروغ و کذب محض است. ایشان به احمدی‌نژاد گفتند که شما در مناظره تلویزیونی تان سه دروغ و تهمت به من بستید که اینها به هیچ وجه درست نبوده و واقعیت نداشته است. یا خودتان به شکلی که مناسب می‌دانید آن را اصلاح کنید یا من پیگیری خواهم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: آقای هاشمی گفتند که شما بهتر از هرکس راجع به عزت و کرامت ما می‌دانید.» مجید انصاری با اشاره به پس از این گفت‌و‌گوی کوتاه گفت: «سپس به آقای هاشمی شاهرودی گفتند که اگر آقای احمدی‌نژاد سخنان خود را اصلاح نکرد شما پیگیری قانونی کنید.»

وی با رد خبر تأیید احمدی‌نژاد توسط آیت الله مهدوی کنی در مراسم سالگرد امام‌خمینی گفت: کاملاً بر عکس بود. در آن مراسم کسانی که حاضر بودند به شدت از مناظره و اظهارات ایشان ناخشنود و ناراحت بودند و به شیوه‌های مختلف این اقدام را برخلاف منافع ملی ونظام دانستند. من در خصوص اینکه آقای مهدوی به احمدی‌نژاد چه چیزی گفته است نشنیدم ولی ایشان هم جزو کسانی بود که از این قضایا ناراحت بودند. واکنش خانواده هاشمی موضوعی است که به عنوان یکی از مسائل سیاسی روز به‌علاوه فعالیت‌های انتخاباتی نامزد‌ها در آمده است. پس از آنکه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به ضرغامی رئیس صدا و سیما خواستار تعیین وقتی برای پاسخگویی هاشمی‌رفسنجانی به «ادعاهای مطرح شده» شد ضرغامی اعلام کرد که «صداوسیما برای پاسخ به مطالب انتقادی غیراز نامزدها بعد از انتخابات تصمیم می‌گیرد» همین کافی بود که محمد هاشمی خبر از شکایت و پیگیری حقوقی خانواده هاشمی برای پیگیری ادعاهای مطرح شده، خبر دهد.

با سخن‌نگفتن هاشمی بر صفحه تلویزیون و موکول شدن پاسخ‌های او به احمدی‌نژاد بیانیه هاشمی رفسنجانی و یا مصاحبه مطبوعاتی او یکی از رویداد‌های مهم هفته جاری خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد