وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آتش فتنه‌افکنی‌ها خاموش می‌شود اما روسیاهی به غربی‌ها می‌ماند!

علیرضا داوری با بیان این که سرانجام باید پذیرفت که رای اکثریت بر اقلیت تقدم دارد، افزود: اما در این میان، آتش اروپایی‌ها برای تفرقه‌افکنی در ایران خاموش می‎شود و سرانجام روسیاهی است که بر اروپا با مشارکت 40درصدی مردمش در انتخاباتشان می‌ماند...

علیرضا داوری کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با شبکه ایران، موضع‌گیری غرب و اعلام نظر برخی کشورهای غربی و اروپایی در امور داخلی ایران و شرایط حاکم را اقدامی مسموم دانست و گفت: ‌انتخابات ریاست جمهوری ایران یک مساله داخلی است که نشان داد جامعه مدنی ما جامعه‌ای است که ظرفیت بالایی برای مردم سالاری دینی دارد. در جریان انتخابات، بسترهایی ایجاد می‌شود که برخی طرفداران کاندیداها به صورت گسترده و یا اندک به یکدیگر نقد می‌کنند ولی این به هیچ‌عنوان به معنای مخالفت با مشروعیت سیاسی نظام نیست بلکه تکرار یک حضور است تا در سایه آن سوءتفاهامات برطرف شود.
اروپا نگران میزان مشارکت 40درصدی خود باشدوی با اشاره به سخنان مقام‌ معظم رهبری که فرمودند «اگر یک طرف 14 میلیون و طرف دیگر 24 میلیون رای داشته باشد به معنای تقابل گروه‌ها نیست» افزود: هر دو رقیب به مبانی اسلامی اعتقاد دارند و نظر شورای نگهبان و رهبری هم تایید کننده دو طرف است لذا برخی کشورهای غربی که در این موضوع داخلی کشور دخالت کردند باید توجه داشته‌ باشند که اولاً این موضوع ارتباطی به آنها ندارد و دوماً هنوز کسی فراموش نکرده است که بر اساس گزارش ناظران انتخاباتی آمریکا، ‌در انتخاب سال 2000 جورج بوش با تقلب انتخاباتی آشکار، برای اجرای سیاست‌های این کشور انتخاب شد لذا آن‌ها ابتدا باید نگران خودشان باشند.
داوری در ادامه، انتخابات اتحادیه اروپا که دو هفته گذشته برگزار شد و تنها 40 درصد در آن، برای دادن رای شرکت کردند را نمونه‌ای از نارضایتی مردم اروپا از این اتحادیه دانست و گفت: درحالی که هنوز شورای نگهبان هیچ اظهارنظری درباره وجود تقلب در انتخابات ایران ارائه نکرده است و حتی از کاندیداها نیز برای روشن شدن موضوع دعوت به مذاکره شده، جایی برای دخالت غرب باقی نمی‌ماند تا با نظرات مسموم خود، مشروعیت آن را زیر سوال ببرد.
در انتخابات ایران 85 درصد واجدین شرایط به صحنه آمدند که این خود تایید مشروعیت سیاسی نظام است. 40 میلیون نفر در انتخابات حضور یافتند و آنها اصلاً این موضوع را منعکس نمی‌کند زیرا نمی‌خواهند اتفاقات بعد از انتخابات از راه مسالمت‌آمیز حل شود.
باید بپذیریم که اکثریت بر اقلیت تقدم داردوی ادامه داد: از نشانه‌های جامعه سیاسی موفق جامعه‌ای است که همه سلایق دخالت داده شوند و واضح است بعد از آنکه همه سلایق وارد یک موضوعی می‌شوند، قطعاً احتمال اختلاف نظر وجود دارد که این موضوع نیز در چارچوب قانونی قابل حل است.
این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اغتشاش‌آفرینی در کشورهای عراق، پاکستان و لبنان در زمان انتخابات آن کشورها گفت: کشوری مانند عراق، تحت اشغال آمریکا است و زمانی که انتخاباتی برگزار می‌شود به دنبال آن هستند کسی را به قدرت برسانند که منافع آنها به خطر نیفتد. در پاکستان نیز به دلیل وجود عناصر طالبان و عدم نظارت و تمرکز دولت مرکزی بر کشور، انسجام وجود ندارد و اگر آنها درصددند تا ایران را هم به این طرف بکشانند قطعاً دچار اشتباه شده‌اند. ایران مانند این کشورها نیست و در کشورمان دودستگی نداریم زیرا همه به یک طرف گام برمی‌دارند و نمی‌توان ایران را با این کشورها مقایسه کرد.‌
داوری خاطرنشان کرد، در جمهوری اسلامی ایران همه قومیت‌ها پا به ‌پای هم گام برمی‌دارند و خود را خارج از چارچوب نظام فرض نمی‌کنند و اگر در مواردی نیز دچار تقابل شوند با یکدیگر به تعامل می‌رسند و می‌پذیرند که اکثریت به اقلیت تقدم دارد.
این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه تاکید کرد، کشورهای خارجی از جمله آمریکا که اکنون درگیر سیاست‌های اشتباه خود در عراق و افغانستان هستند. بنابراین، بهتر است از اظهارنظر واهی خودداری کنند و به دنبال حل مشکلات  خود باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد