وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حدادعادل: نامزدها بلوغ سیاسی خود را نشان دهند

غلامعلی حداد عادل در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای رسیدگی به اعتراضات خود از مجاری قانونی عمل کنند.

وی خطاب به این نامزدها گفت: نباید مردم را بی اعتماد کنیم و سازوکارهای قانونی را بشکنیم؛ این که در کشور ما به رای اکثریت احترام گذاشته شود به سود کشور است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید به دموکراسی عادت و شکست خوردن را تمرین کنیم تصریح کرد: دموکراسی و مردم سالاری دینی و رای گیری به این معنی است که تحمل شکست خوردن نیز داشته باشیم، همانطور که کسی که پیروز می شود نیز باید تحمل پیروزی را داشته باشد، مغرور نشود و در صحبت و رفتارهایش احترام مردم را حفظ کند.

وی با اشاره به این که آقای موسوی و طرفداران او می گویند انتخابات باید ابطال شود گفت: صرف درخواست یکی از نامزدها نباید موجب ابطال انتخابات شود، زیرا دلایل لازم باید عرضه شود و بر اساس قانون اساسی نیز شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارد که باید شکایت ها نیز به این شورا تسلیم شود.

حداد عادل اضافه کرد: همچنین می توانند درخواست کنند که تعدادی از صندوق ها به صورت تصادفی باز و شمارش شود تا اگر مشخص شد که میزان خطا از میزان عرف بیشتر و اعمال نظر شده است، شورای نگهبان رسیدگی کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: می خواهم خدمت اقای موسوی عرض کنم که بعید است کسی راضی باشد که رای اقای موسوی خوانده نشود و به پای شخص دیگری نوشته شود.

حداد عادل تاکید کرد: رهبری این نظام را یک روحانی عادل می دانیم و مقام معظم رهبری راضی نیستند که در شمارش ارا به نفع یک نامزد و به ضرر یک نامزد دیگر تقلب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر برای رهبر و فقهای شورای نگهبان ثابت شود که جایی تقلب شده است بطور حتم ترتیب اثر می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم متدینی که در انقلاب شهید داده و در راه خدا انقلاب کرده اند که گروهی را به نام انتخابات به کرسی بنشانند چه انهایی که به اقای موسوی رای داده اند و چه انهایی که به اقای احمدی نژاد رای داده اند مطمئن هستم که یک نفرشان حاضر نیستند بگویند عالمانه و عامدانه در انتخابات تقلب شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بازنده انتخابات بخواهد که انتخابات ابطال شود و دفعه بعد هم که انتخابات برگزار شد بازنده ان هم بگوید که انتخابات باید باطل شود انوقت دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد .

وی اضافه کرد: این که یک نفر فرض کند که در انتخابات تقلب شده است و از ابتدا بدون این که رسیدگی شود بگوید باید ابطال شود این درست نیست.

حداد عادل تصریح کرد: اقای موسوی شخصیتی است که مردم وی را به عنوان مدیر، سیاستمدار و انسان قانونگرا شناخته اند وی در صحبت های انتخاباتی در مناظره ها همواره بر تقید به قانون تاکید می کرد.

وی گفت: باید به آقای موسوی بگوییم که بالاخره کشور قانون دارد؛ این همان قانونی است که بر حسب آن در انتخابات ثبت نام کردید، برای رای گیری و شمارش آرا هم قانون وجود دارد شما همانگونه که از اول وارد کوچه قانون شدید باید ادامه بدهید و مشکلات و اعتراضات را هم از طریق قانونی حل کنید.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: از شما انتظار نمی رود اگر اعتراضی دارید از طریق تجمعات و اعتراض هایی عنوان کنید که در حاشیه ان خشونت، قتل و اتش سوزی به وجود بیاید.

وی تاکیدکرد: انتخابات باید موجب تحکیم وحدت شود نه تضعیف وحدت.


** مردم به شبکه های خارجی اعتماد نکنند.


حداد عادل در ادامه گفت: مردم نباید به شبکه های خارجی اعتماد کنند من تعجب می کنم از افراد سیاسی که با این شبکه ها مصاحبه می کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون که 85 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران رای اعتماد داده اند، بی بی سی درباره رای مردم نظر می دهد.

وی با اشاره به این که تعداد زیادی از مدیران بی بی سی فارسی بهایی هستند گفت: این شبکه صدای بهائیت است، اینها بیگانه هستند و حالا دلسوز ملت ایران یا بقیه شده اند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: مگر نمی بینید در عراق و زندانهای گوانتانامو و ابوغریب همچنین در فلسطین چه کردند حالا دلسوز شده اند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بیگانگان از ابتدا با انقلاب اسلامی مخالف بودند، گفت: نظام ما، امام راحل و رهبر کبیر انقلاب با عملکرد آنان در کشورهای مظلوم از جمله فلسطین مخالف بودند و آن را ظلم می دانستند و از این رو بیگانگان همواره با آنان مخالفند.

وی با تاکید بر این که با انقلاب اسلامی دموکراسی در کشور برقرار شده است گفت: اکنون مردم با رای خود تعیین صلاحیت می کنند و آمریکاییها می ترسند که این الگو به کشورهای دیگر سرایت کند و می کوشند شعار دموکراسی و پرچم دموکراسی را از دست مردم ایران بگیرند.

حداد عادل در ادامه با اشاره به این که ما باید روی دخالت خارجی ها خیلی حساس باشیم گفت: وزرای خارجه کشورهای انگلیس، کانادا، فرانسه، کلینتون و اوباما درباره ما اظهارنظر و شورشهای خیابانی را تایید می کنند.

وی افزود: بی بی سی فارسی در این ایام انتخابات و بعد از آن فعال شده است و می خواهد کار را به دست بگیرد و مردم ایران را هدایت کند اینها بی علت نیست.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی خواهد این کشورها برای مردم ایران تعیین تکلیف کنند گفت: این بی بی سی سخنگوی دولت انگلیس است و بودجه آن را دولت انگلیس تامین می کند و این همان شبکه ای است که هنگام کودتای 28 مرداد در تهران با شاه ارتباط برقرار کرد.

حداد عادل افزود: بیینید این استعمار انگلیس از زمان قاجار چه بر سر کشور ما آورده است آنها می خواهند اختیاردار مملکت باشند، رضاخان، او و پسرش را آوردند و دولت مصدق را که می خواست نفت را ملی و در اختیار مردم کشور قرار بدهد همین انگلیسیها و آمریکاییها ساقط کردند.

وی در ادامه گفت: اینها که امروز دم از طرفداری از مردم ایران می زنند و 25 سال بعد از کودتای 28 مرداد شاه را علم کردند هیچوقت انتخابات و دموکراسی را در ایران نمی خواهند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در توصیه به نامزدها و طرفدارانشان گفت: اکنون باید با خویشتن داری مردم را تحریک نکنیم و اگر استدلال منطقی و سند داریم، اعتراض خود را به طور مشخص در اختیار شورای نگهبان بگذاریم و کارها را از مجاری خود پیگیری کنیم.

وی که در ابتدای سخنان خود به سابقه آشنایی اش با آقای موسوی و احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: بنده قصد تخطئه و رد کردن بی دلیل همچنین حمایت از دیگری ندارم و اصل این انتخابات، پیروزی برای انقلاب و نظام اسلامی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به20 روز تبلیغات پرشور و حرارت مردم در خیابانها اشاره کرد و گفت: این حضور حکایت از طراوت و سرزندگی مردم و همچنین عقاید و سلایق مختلف آنان دارد که باوجود التهاب تبلیغات هیچگونه درگیری وجود نداشت و در روز 21 خرداد هم در نهایت آرامش توقف یافت.

وی خاطر نشان کرد: مردم با درصد بالا و تاریخی به پای صندوق های رای رفتند و اقتدار جمهوری اسلامی را تثبیت کردند که از این بابت هم از نامزدها و هم مردم تشکر می کنم.

حداد عادل با تاکید بر اینکه چهار نامزد انتخاباتی شناخته شده و طبق نظر شورای نگهبان رجل سیاسی هستند افزود: پس از بازار گرم انتخابات و حضور مردم با سلیقه های مختلف پای صندوق های رای، رفتند و همه در این حماسه سهیم بودند. اتفاق مهم در ایران همان پذیرش مردم سالاری است که مردم آن را بارها تمرین کرده اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در گذشته انتقال قدرت در تاریخ ایران عموما خشونت بار و خونین بوده است گفت: به عنوان نمونه طبق گفته یکی از ایرانشناسان از حامیان 170 صدراعظم که از اول تشکیل سلسله های پادشاهی در ایران قدرت اجرایی داشتند نزدیک به 140 نفر کشته شده اند اما با انقلاب اسلامی و برقراری قانون همچنین احترام به رای مردم، انتخاب افراد از طریق انتخابات صورت گرفت.

حداد عادل افزود: این پیروزی حکایت از توسعه سیاسی در ایران دارد و انتقال نرم قدرت همان بلوغ و توسعه سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه خلاصه این انتخابات تحکیم وحدت ملی ایرانیان حول محور قانون اساسی است گفت: متاسفانه در این دوره که شکوه و شیرینی بیشتری در انتخابات حاکم بود علل و عواملی پیش آمد که می خواهد این شیرینی را در کام مردم تلخ کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این نکته که اختلاف نظر طبیعی و نشان از رشد و بلوغ سیاسی است گفت: مردم حق دارند به هر کسی که می خواهند رای بدهند اما با شبهه افکنی در اذهان برای برخی تصور شده که در انتخابات تقلب و حق آنان ضایع شده است.

وی افزود: اعتراضها به طرق مختلف از طریق راهپیمایی حضور در میدانها و خیابانها و گاهی سکوت طبیعی است اما اغتشاش و آشوب و آتش زدن برخی مکان ها و وسایل نقلیه غیرطبیعی است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌متاسفانه در چند روز اخیر کار به خون ریزی کشیده شد و شاهد قتل هستیم.

حداد عادل اضافه کرد روز دو شنبه طرفداران موسوی در خیابان ازادی و محمد علی جناح مسلحانه سراغ حوزه مقاومت بسیج رفتند و دو سرباز این مجموعه و مادر و دختری که به مهد کودک پناه برده بودند کشتند.

وی افزود: انها قصد خلع سلاح کردن حوزه مقاومت بسیج را داشتند که متصدیان این حوزه دفاع می کنند و چند نفر کشته می شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این انتخابات و تبلیغات و نظم و ترتیبی که رهبری از آن خوشحال بودند که رشد سیاسی ان موجب بهت همه کسانی بود که انقلاب را به نداشتن آزادی و دموکراسی متهم می کردند چرا باید به این اوضاع کشانده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد