وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نمی‌توانیم با آقایان منحرف‌ و فتنه‌گر‌ مدارا و مماشات کنیم

سخنرانان جلسه این هفته حامیان ولایت آقایان الهیار ملکشاهی و حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم  سالروز 7 تیر را روز شهادت ابر مرد رجال ایران اسلامی و انسان بزرگ به همراه 72 تن از یارانش عنوان کرد.


وی که نخستین آزاده روحانی دفاع مقدس است،‌ با اشاره به نقش شهید بهشتی و دیگر شهدا در انقلاب اسلامی‌ اظهار داشت: برای بیمه شدن راه جمهوری اسلامی باید راه شهید بهشتی و یارانش را ادامه دهیم.

نوروزی علت شکست احزاب و گروه‌های سیاسی امروز را دوری از مسیر اصلی شهدایی همچون آیت‌الله بهشتی خواند و گفت: شهید بهشتی در حوزه ولایت فقیه، روحانیت و اسلام در انقلاب، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، اقتصاد و فرهنگ اسلامی نظریه‌پرداز و یک تئوریسین بود.

* تحمل شهید بهشتی در برابر توهین و تهمت‌ها بی‌بدیل بود

وی‌ صبر و تحمل شهید بهشتی را بسیار بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: فاشیسم، آمریکایی و قدرت‌طلب برچسب‌هایی بودند که آن روزها به شهید بهشتی می‌زدند و وی به خاطر انقلاب اسلامی این جنگ روانی را تحمل می‌کرد.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به خاطره‌ای از این شهید در سرچشمه محل حزب جمهوری اسلامی، تصریح کرد: موقع افطار بود؛ در میان جمعی که مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان حضور داشتند، عکاس می‌خواست عکس بگیرد، ناگهان آب پارچ به دلیل برخورد با پای خبرنگار، روی لباس بهشتی ریخته شد، این شهید خندید و گفت "آب مایه روشنایی است ".



                                                          




وی افزود: خیلی وقت‌ها ملی‌گراها، بازرگانی‌ها، بنی‌صدری‌ها یا روزنامه انقلاب اسلامی، شهید بهشتی را به روش‌های گوناگون اذیت می‌کردند؛ روزی که وی به اهواز رفته بود، یک فرد به اصطلاح حزب‌اللهی، آب را از جلوی شهید بهشتی برداشت و گفت "حیف است این آب را بخوری ".

حجت‌الاسلام نوروزی با تأکید بر مظلومیت شهید بهشتی ادامه داد: در همین تهران شهید بهشتی را سرمایه‌‌دار، طغیان‌گر، صاحب حساب‌های بانکی در خارج از کشور، چندین منزل و ویلا و غیره می‌خواندند، اما وی اهل منطق و بیان بود که با متانت و ملاحت به شیوایی و تناسب پاسخ می‌داد.

* بهشتی نظریه‌پرداز عمل‌گرا بود

وی شهید بهشتی را انسانی عمل‌گرا خواند و اظهار داشت: این شهید بزرگوار نظریه‌پرداز صرف نبود،‌ وی با اطلاع از مسائل دینی با معرفت وارد شده و مبانی اسلامی را تبیین می‌کرد.

حجت‌الاسلام نوروزی با ذکر خاطره دیگری گفت: روزی در حزب جمهوری اسلامی نشسته بودیم؛ موسوی بجنوردی گفت "شما که فارسی را به عنوان نخست‌وزیر بنی‌صدر اعلام کرده‌اید، او چه برنامه‌ای دارد؟ " که شهید بهشتی پاسخ داد "آقای بجنوردی بنشین، زنگوله آماده است ولی کسی نیست که زنگوله به گردن گربه بیندازد، همه برنامه را داریم ". در این جلسه‌ ساعت 9 صبح شهید بهشتی‌، آقایان میرسلیم، فارسی و شهید رجایی کاندید نخست‌وزیری شدند، بنی‌صدر نفر سوم یعنی شهید رجایی را انتخاب کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، شهید بهشتی را عدالت‌خواه و تحول‌خواه معرفی کرد و افزود: این شهید بزرگوار به اسلام اعتقاد داست و به آن عمل می‌کرد، معتقد به مردم بود و سخنان آنان را گوش می‌داد.

* بهشتی طلبه دانشگاهی بود که نه عزلت‌نشین مسجد شد و نه غربزده

وی درباره سایر فعالیت‌های شهید بهشتی گفت:‌ کتاب اقتصاد اسلامی شهید بهشتی و دیگر کتاب‌هایی که در حوزه اسلام نوشته، مورد تأمل است؛ وی اهل تفکر و طلبه روحانی بود که در سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قبل از سال 42 به عنوان فعال سیاسی درگیر مسائل روز شد، سپس وارد دانشگاه شده و به زبان‌های انگلیسی و آلمانی کاملاً مسلط ‌شد.

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: تحصیلات دانشگاهی شهید بهشتی سبب غربزدگی او نشد و همانند گذشته به اسلام،‌ روحانیت، اجتهاد و تقلید معتقد بود، البته همه آنها را ابزاری می‌دانست برای هدف والای انسانی و آن رسیدن اسلام به اوج عزت در کشور و جهان بود.

وی‌ دین مورد تأیید انقلاب را از منظر شهید بهشتی دین اسلام خواند و اظهار داشت: این شهید بزرگوار مانند آنهایی نبود که به صرف مسجدنشینی و عزلت‌گزینی مسلمانی کند، بلکه او اسلام را متناسب با روح و عملکرد انقلابی و تحول‌آفرین می‌دانست.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: شهید بهشتی معتقد بود که اسلام نباید در کمند انقلاب اسیر شود بلکه باید با آئین انقلابی بماند، علی‌رغم خیلی‌ها که اسلام را تفسیر به رأی می‌کردند و مشروط به تفکرات سوسیالیستی و‌ مائوئیستی کرده یا "نُومِنُ بِبَعضْ و نَکفُرُ بِبَعض " هم نشد.

* مقدمه قانون اساسی که نوشته شهید بهشتی است، منشور کامل اسلام و انقلاب است

وی شهید بهشتی را آشنا به تمام ابعاد اسلام معرفی کرد و افزود: این شهید بزرگوار اسلام را دین اصیل نظام انقلابی می‌دانست که به پاخاسته از دین بود و سیاستمداری بود که هیچ‌گاه عوام زده نشد.

‌حجت‌الاسلام نوروزی سخنان شهید بهشتی را به دور از روزمره‌گی که مردم را بخواهد به دنبال خود بکشاند،‌ برشمرد و خاطر نشان کرد: شهید بهشتی سیاستمدار عاملی بود که در همین دانشگاه تهران گفت "آمریکا از دست ما عصبانی است و ما به او می‌گوئیم از این عصبانیت بمیر ".

وی افزود: مقدمه و مذاکرات قانون اساسی نشان می‌دهد که مقدمه‌ای که برای قانون اساسی نوشته شده، منشور کامل اسلامی و انقلابی است.

* جای شهید بهشتی، مطهری، مفتح و دیگر شهدا خالی است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه افرادی حتی قبل انقلاب از شهید بهشتی تقلید می‌کردند، گفت: شهید بهشتی مجتهدی والا و انسانی بزرگ و در عین حال سیاستمدار بود. برخلاف صاحبان برخی اندیشه‌ها که معتقد بودند باید روحانیت به کسب معرفت و معنویت بپردازند و به سیاست کاری نداشته باشند.

وی اسلام شهید بهشتی را دارای پیوستگی در احکام عبادی و سیاسی ‌دانست و افزود: در اسلام شهید بهشتی، احکام وضو و طهارت با سیاست و احکام حج با فرهنگ و حکومت ممزوج شده و هر یک به مثابه آجرهای یک ساختمان هستند که همگی در تشکیل بنای کامل آن نقش دارد و یک بُعد تنهای آن هیچ کارایی نخواهد داشت.

نوروزی شهید بهشتی را موتور محرک انقلاب خواند و اظهار داشت: امروز به خوبی جای خالی شهید بهشتی و حتی شهیدانی همچون مطهری، مفتح و دیگر شهدای بزرگواری که آنها را ‌از اطراف رهبر انقلاب دور کردند، احساس می‌شود و دشمن‌ آنان را سریع شناخت و حذف کرد؛ این شهید جزو سرمایه‌های انقلاب اسلامی بود که توسط دشمن از ملت گرفته شد.

* سجادی می‌خواست وزارتخانه را به ستاد انتخاباتی تبدیل کند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از رأیی که به احمدی‌نژاد دادیم، ناراحت نیستیم‌، اما امروز به حضور مشائی در دولت انتقاد داریم و نخستین کسی که به بقایی و ملک‌زاده انتقاد کرد، بنده بودم، حتی در رأی‌گیری سجادی صحبت‌هایی کردم که رأی نیاورد، چرا‌که احساس کردیم با آمدن سجادی به تربیت بدنی، اداره‌های این وزارتخانه تبدیل به ستاد انتخاباتی آقایان می‌شود و بنده با توکل به خدا مانع آن شدم.

حجت‌الاسلام نوروزی با تصریح بر اینکه نیکزاد را فردی معتقد می‌دانیم، تصریح کرد: ما نمایندگان او را انسانی کار‌‌آزموده می‌بینیم، خودش آمد و بدون نیاز به تبلیغ رأی آورد.

* به احمدی‌نژاد منهای مشائی، بقایی، ملک‌زاده و امثال اینها اعتقاد داریم

وی گفت: ما به احمدی‌نژاد سال‌های گذشته اعتقاد داریم و الان هم به احمدی‌نژاد منهای مشائی و بقایی و امثال اینها معتقد هستیم و این مطلب را به آقای رئیس جمهور گفته‌ایم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تأکید بر اینکه این انقلاب به سادگی به دست نیامده، اظهار داشت: ما صداقت رئیس جمهور را قبول داریم اما حالا برخی می‌خواهند با پول دزدی، اقوام‌سالاری و باندبازی آن‌را به بیراهه ببرند.

وی گفت: ما اهل پول نیستیم و به دنبال مقام نیامده‌ایم،‌ جانی ناقابل داریم که در کفت دست گرفته‌ و به سمت جلو حرکت می‌کنیم. حتی در فتنه 88 به آقایان هاشمی،‌ خاتمی و دیگران تذکر دادیم که اشتباه می‌کنید، به احمدی‌نژاد هم رأی دادیم‌، ‌چراکه به منویات رهبر انقلاب نزدیک‌تر بود.

حجت‌الاسلام نوروزی افزود: با این احوالات ما نمی‌توانیم با این وضعیت که آقایان منحرف و فتنه‌گر به وجود آورده‌اند، مدارا،‌ مماشات و معامله کنیم و آنچه حق است، ‌می‌گوییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد