وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

برخی به دنبال زمینه‌سازی برای به چالش کشیدن انتخابات هستند

امروز عواملی که به قطع یقین می‌دانند که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شوند. از عمد برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند تا فضاسازی کرده و بهانه‌ای برای ایجاد ناامنی و اعتراض درست کنند.

"حامیان ولایت" حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران که امشب در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت، به تبیین و تشریح ابعاد مختلف جنگ نرم و تفاوت‌های آن با جنگ سخت پرداخت و اظهار داشت: دشمن توانست در فتنه ۸۸ آسیب‌هایی را به ما بزند، زیرا دستگاههای اطلاعاتی، سیاسی و مردم ما از مدل جنگ نرم اطلاعات زیادی نداشتند، بنابراین ما غافلگیر شدیم و اگر مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب نبود مشخص نبود که سرنوشت چه می‌شد.

وی در ابتدا به توضیح و تشریح روش‌ها و تئوری‌های مختلف جنگ نرم پرداخت و یادآور شد: دشمن بعد از انقلاب ۵۷ متوجه شد که می‌توان به وسیله قدرت نرم نظام‌ها را تغییر داد و این از الگوی انقلاب سال ۵۷ ایران به رهبری امام خمینی(ره) و حرکت گاندی در هند برداشت شد. امام (ره) نشان داد که خون بر شمشیر پیروز است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به تئوری‌ها و طراحی‌های اندیشمندان غرب مانند ژوزف نای و جین شارپ متذکر شد: این تئوریسین‌ها در قالب تئوری‌ها و 198 دستورالعمل مؤلفه‌های قدرت نرم را به صورت عملیاتی طراحی کرده و حتی در برخی کشورها به اجرا درآوردند.

مقدم فر با بیان اینکه انقلاب‌های رنگی و مخملی انواع، اقسام و تفاوت‌هایی دارد، گفت: دشمن نوعی از این جنگ را در فتنه سال ۸۸ در ایران به کار گرفت که واقعاً یک جنگ تمام عیار فرهنگی بود. در این فتنه برخی در زمین دشمن بازی کردند و متوجه نبودند که چه می‌کنند و هنوز هم متوجه نیستند؛ برخی از آنها سابقه انقلابی داشتند ولی متوجه تاکتیک‌های جنگ نرم دشمن نشدند، علاوه برآنکه برخی از آنها دچار کینه، حب نفس، حب مال، حب فرزند، حب مقام و اشتباه در تحلیل بودند. برخی گمان می‌کردند که دعوا میان دو کاندیداست و برخی آن را دعوای احمدی‌نژاد با هاشمی رفسنجانی می‌پنداشتند.

وی با تأکید براینکه دشمن به خوبی می‌داند که با حمله نظامی و سخت نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی ایران کاری انجام دهد، گفت: امروز می‌بینیم که فرهنگ انقلاب اسلامی فرهنگ غرب و آمریکا را به چالش کشیده است. فرهنگ اسلامی امروز ملت‌های مسلمان را به فکر حیات مجدد خود انداخته به همین دلیل دشمن به فکر کوبیدن و سرکوب این فرهنگ است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در ادامه با انتقاد از احمدی‌نژاد که ‌گفت به جنگ فرهنگی اعتقادی ندارد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ۲۰ سال است که بر جنگ فرهنگی دشمن تأکید می‌کنند. جنگ فرهنگی یک جنگ نامحسوس است که به تدریج دشمن جامعه مورد هدف خود را بدون آن که متوجه شود استحاله و نابود می‌کند.
 
وی مثال زد: در این راستا تئوری قورباغه و یا تئوری وزغ توسط سردمداران غربی مطرح شد که این تئوری می‌گوید  قورباغه را در آب سرد می‌اندازند و زیر آن شعله آتش را روشن می‌کنند. قورباغه همانطور که در آب در حال حرکت است به تدریج با داغ شدن آب پخته می‌شود و متوجه نمی شود و وقتی متوجه می‌شود که دیگر کار از کار گذاشته است.

مقدم‌فر در ادامه سخنان خود گوشزد کرد:‌ در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهای معنوی، عزم‌ها، ایمان‌ها و ارکان‌ اساسی یک نظام می‌آید تا آنها را منهدم کند و نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل کند.

وی با تأکید براینکه ما در تبیین ابعاد جنگ نرم کوتاهی کردیم، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب بیش از ۵۰ سخنرانی درباره ابعاد فتنه و روش‌های دشمن انجام دادند که باید به این بیانات حکیمانه و دقیق توجه جدی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با طرح این سؤال که هدف دشمن از جنگ نرم چیست، گفت: هدف اول در جنگ نرم دشمن فروپاشی نظام سیاسی در جامعه هدف است. بنابراین اشکال جنگ نرم را می‌توان در تعابیری مانند اصلاحات، رفرم، جنبش‌های اجتماعی، انقلاب‌های مخملی و انقلاب‌های رنگی مشاهده کرد.

مقدم‌فر با بیان اینکه هدف و مخاطب اصلی اول جنگ نرم، رهبری کشور مورد هدف است، گفت: تئوریسین‌ها و ایران‌شناسان غرب مدت‌ها جامعه ایران را مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که دو عامل ولایت فقیه و نهادهای انقلابی مانند سپاه و بسیج باعث عدم موفقیت آنها در ایران شده است و امروز تمرکز خود را برای تخریب این دو عامل قرار داده اند. مثلاً می‌بینیم شبکه بی‌بی‌سی فارسی درباره مقام معظم رهبری یک مستند می‌سازد و با تکنیک‌های جنگ روانی و دروغ‌پردازی اقدام به تخریب ایشان می‌کند.

وی تصریح کرد: بی‌بی‌سی فارسی معمولاً با راست دروغ می‌گوید. غالب خبرهای این شبکه دارای ۶۰ درصد درستی است اما ۳۰ تا ۴۰ درصد دروغ‌های خود را با اخبار درست مخلوط می‌کند و آن را به خورد مخاطب می‌دهد که به این صورت برای مخاطب باورپذیر می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هدف دیگر دشمن در جنگ نرم مسئولان نظام هستند؛ برای آنها فرقی نمی‌کند که آن فرد موسوی، کروبی، هاشمی رفسنجانی یا محسن رضایی باشد. آنها سعی می‌کنند علاوه بر اینها جامعه نخبگان، جامعه دانشگاهی، توده‌های مردم حتی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی را مورد هدف قرار دهند. لذا برای فهم دقیق‌تر و بیشتر تاکتیک‌های جنگ نرم می توان به دستورالعمل‌های ۱۹۸ گانه جین شارپ مراجعه کرد، لذا هدف نهایی جنگ نرم این است که بر افکار، ذهن‌ها، اندیشه و احساسات و عواطف جامعه و انسان‌ها تأثیر بگذارد و آن را تسخیر کند.

مقدم‌فر همچنین گفت: در جنگ نرم، دشمن به دنبال آن است که مردم باور کنند مسئولان کشورشان ناکارآمد، بی‌عرضه، دژخیم، خون‌ریز و نالایق هستند به همین دلیل می‌بینیم که ماجرای ساختگی قتل خانم ندا آقاسلطان را طراحی می‌کنند و طوری دوربین‌های خود را در اطراف این صحنه جاسازی کرده بودند تا بتوانند به موقع از زاویه‌های مختلف در آن واحد از صحنه فیلم‌برداری کنند تا به هدف خود برسند.

وی با تأکید بر قدرت رسانه در پیشبرد اهداف جنگ نرم یادآور شد: در فتنه ۸۸ تمام نظام سلطه، رسانه‌های جهانی و منطقه‌ای را به یکجا به جنگ انقلاب اسلامی آورد و میدان‌دار همه این رسانه‌ها بی‌بی‌سی فارسی بود. این رسانه با به کارگیری همه تجارب صد ساله خود و با به کارگیری آخرین تکنیک‌ها سعی کرد به مخاطبان ایرانی خود اجازه فکر کردن را ندهد و به گونه‌ای مطالب را القا کند که فرد ناخودآگاه طور دیگری بیندیشد. مثلاً افراد فریب‌ خورده‌ای را با عنوان شهروند خبرنگار به کار گرفتند تا با القاء برنامه‌های خود و پیشبرد سناریو‌هایی مانند «سناریوی کشته‌سازی» اهداف شوم خود را پی بگیرند.

مقدم‌فر در بخش دیگر سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که برخی جریانات برای انتخابات برنامه ریختند و ما دیدیم که بعداز آن که غبار فتنه نشست و متهمان در دادگاه اعتراف کردند و گفتند که تقلب اسم رمز آشوب بود. عده‌ای قبل از انتخابات با دستور هاشمی کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند و در زمین دشمن بازی کردند.

وی موشک و خمپاره را در جنگ نرم رسانه عنوان کرد و گفت:‌ ابزارهای دشمن در جنگ نرم، اینترنت، ماهواره، موبایل، بازی‌های رایانه‌ای، استفاده از هنرپیشه‌ها و هنرمندان، شایعه‌پراکنی ...است و ما دیدیدم که به عنوان مثال از شخصی مثل شجریان چگونه به عنوان یک ابزار در راستای اهداف خود استفاده کردند و او را تبدیل به یک مهره علیه نظام و اسلام کردند. 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه همچنین با انتقاد شدید از عملکرد وزارت امور خارجه گفت: دشمن در جنگ نرم از ابزارهای دیپلماسی عمومی بهره‌های بسیار می‌برد و در این حوزه بسیار کار می‌کند، ولی متأسفانه وزارت خارجه ما در دیپلماسی عمومی بسیار ضعیف عمل می‌کند و می‌توان گفت که در این حوزه تعطیل است.

مقدم‌فر با تأکید براینکه دشمن هنوز بر کرسی جنگ نرم نشسته است، گفت: آنها در راه‌اندازی جنگ نرم استادند و در این مسیر از انواع تکنیک‌ها و روش‌ها و تجربه‌های چند هزار ساله خود که همان جاسوسی از حریف است استفاده می‌کنند. آنها عوامل خود را در سازمان‌ها، نهادها و ستادهای حریف نفوذ می‌دهند تا امثال موسوی و کروبی را در صحنه به عنوان یک عامل به حرکت درآورند.

وی در همین زمینه ادامه داد: به عقیده من ریشه جنگ نرم شبکه یهود و صیهونیسم است و این یهود بیش از ۳ هزار سال تجربه دارد. قرآن می‌فرماید دشمن‌ترین برای شما مسلمانان یهود است. یهود استاد جنگ نرم است. آنها به راحتی می‌توانند امثال موسوی و کروبی را بازی دهند.

وی در ادامه به ماجرای تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان هم اشاره کرد و گفت: هنوز کسی نمی‌داند که چرا در سفارت انگلیس آن اتفاق رخ داد، اکثراً مخالفت کردند، خود دانشجویان هم مخالفت کردند؛ اما به نظرم خود انگلیسی‌ها می‌خواستند این اتفاق بیفتد و متأسفانه افسران جنگ نرم متوجه نقشه‌ آنها نشدند و به درون سفارت ریختند.

مقدم‌فر  بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد صداوسیما در فتنه ۸۸ گفت: به نظرم صداوسیما می‌توانست بهتر از این هم عمل کند اما در برخی مواقع عملکرد خوبی داشت. صداوسیما توانست در مقاطعی پرده را از چهره فتنه بردارد و در به وجود آمدن بصیرت در جامعه و بوجود آمدن حماسه بزرگ 9 دی نقش خوبی ایفا کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه موسوی و کروبی در فتنه آگاهانه عمل کردند و یا فریب خوردند؟، گفت: ما در خیانت کروبی و موسوی به کشور شکی نداریم، خیانتی را که این دو کردند مسعود رجوی نکرد. این آقا ۱۳ میلیون رأی را فریب داد و می‌خواست آنها را به ته چاه ببرد و این بسیار بدتر از ترور فیزیکی چند هزار نفر توسط رجوی است.

مقدم‌فر ادامه داد: فردی مثل هاشمی رفسنجانی هرچند که کینه زیادی از احمدی‌نژاد داشت، ولی انتظار ما این بود که به خاطر اصل نظام طور دیگری عمل کند. انتظار ما این بود که در مقابل آمریکا، اسرائیل، سلطنت‌طلب‌ها و بهایی‌ها که واقعاً‌ مانند جنگ احزاب بود شرایط را بفهمد که متأسفانه نشد.

وی افزود: افراد مختلفند برخی حب نفس دارند، برخی دچار کج‌فهمی‌اند، برخی گرفتار قوم و قبیله و فرزند هستند مثلاً فردی مثل آقای امجد در مالزی می‌رود و علیه انقلاب و مقام معظم رهبری سخن می‌گوید. علت را که جویا می‌شویم می‌فهمیم که ریشه سقوط او فرزندش است. در تاریخ اسلام نیز داریم که زبیر آدم خوبی بود تا وقتی که پسرش عبدالله بزرگ شد و او را گرفتار کرد.

وی در ادامه سخنان خود هشدار داد: دشمن به دنبال رخنه از منافذ و غفلت‌های ماست. امروز حدود دو ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی داریم. رهبر معظم انقلاب چندی پیش هشدار دادند که دشمن می‌خواهد این انتخابات را تبدیل به چالش امنیتی کند لذا رسانه‌ها و دستگاههای مسئول باید در این زمینه روشنگری کنند.

مقدم‌فر در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد برخلاف فتنه ۸۸ که دشمن آشوب و بلوا را از پایتخت شروع کرد، این بار به دنبال مدل روسی است. یعنی می‌خواهد این بار فعالیت‌های ضدامنیتی خود را از استان‌ها به سمت مرکز بیاورد و لذا ما می‌بینیم که امروز عواملی که به قطع یقین می‌دانند که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شوند. از عمد برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند تا فضاسازی کرده و بهانه‌ای برای ایجاد ناامنی و اعتراض درست کنند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره مشایی و جریان انحرافی توضیح داد: بهتر است بگوییم حلقه انحرافی. زیرا اینها تعدادی بیش نیستند و محدودند ولی در جای حساسی تکیه به قدرت زده‌اند. انحراف اینها فکری است. آرزوی ما این بود و هست که آقای احمدی‌نژاد این‌ها را از خود دور کند ولی متأسفانه گاهی دیدیم که برعکس عمل شد.

وی گفت: امروز نیز جریان انحرافی به دنبال مجلس است میلیاردها پول برای انتخابات هزینه می‌کند و شنیده‌ها حاکی از آن است که جریان فتنه و جریان انحرافی به صورت پنهان دست به دست هم دادند و به اشتراکاتی رسیده‌اند. این اشتراکات موجب شده است که حضرات دور هم جمع شوند و تلاش‌شان این است که گفتمان انقلاب و امام (ره) نتواند به حیات خود ادامه دهد.

مقدم‌فر گفت: جریان انحرافی به جریان گفتمان اصولگرایی لطمه و آسیب زد. زیرا این جریان از دل گفتمان اصولگرایی بیرون آمد. این جریان گفتمان اصولگرایی را زخمی کرد و ما باید تلاش کنیم که این جراحت را ترمیم کنیم. مردم بدانند گفتمان اصولگرایی و اصولگرایان با کسی برادرخواندگی ندارند و اگر بینند کسی کج رفت هرکسی که باشد او را کنار می‌گذارند حتی اگر او روزی نماد اصولگرایی بوده باشد. لذا خود مردم آن را کنار می‌گذارند.

وی در خاتمه گفت:‌دو جریان متأسفانه در تلاش هستند که نگذارند حاکمیت اصولگرا در حاکمیت باقی بماند. تمام هدف آمریکا و نظام سلطه نیز این است که اصولگراها در حاکمیت ایران نباشند و قدرت از دست گفتمان امام (ره) و نیروهای ولایی بیرون بیاید. اگر لازم باشد حتی کسانی که روزی همدیگر را می‌زدند با هم جمع می‌شوند تا در انتخابات پیروز شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد