وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رایزنی‌ها و گفتگوها در آستانه انتخابات

مجلس هشتم به دلیل حضور چهره‌های اصلی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان آینه تمام نمای رایزنی‌های پشت و روی پرده سیاست است که طی روزهای اخیر نمایی شفاف تر از خود را به نمایش گذاشته است.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، بازار رایزنی های سیاسی نمایندگان در ماه های پایانی مجلس هشتم بسیار داغ است.

حضور سران جبهه متحد اصولگرایان مانند علی لاریجانی، غلامعلی حداد عادل، محمدرضا باهنر، علیرضا زاکانی، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد و حسین فدایی در مجلس هشتم شاید این بازار را داغ تر کرده است.

گفتگوی نمایندگان با چهره های جبهه متحد

روز یکشنبه که صحن علنی مجلس پس از یک هفته تعطیلات کار خود را آغاز کرد این مذاکرات حول محور حسین فدایی، عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان و دبیر کل جمعیت ایثارگران جریان داشت.

در طول چهار ساعت جلسه صحن علنی نوبت صبح مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه، حدود 30 نماینده با دبیر کل جمعیت ایثارگران رایزنی کردند که مهمترین این افراد، محمدرضا باهنر، غلامعلی حدادعادل و علیرضا زاکانی بودند.

علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان روز یکشنبه مرد پر تلاش مجلس بود، وی با طرف های مختلف اصولگرا گفتگو کرد و از ظاهر او چنین برداشت می شد که بسیار جدی است و از برخی نمایندگان گله مند است.

البته رایزنی های جبهه پایداری هم در مجلس چشمگیر بود با این تفاوت که رایزنی ها بیشتر با حلقه درونی جبهه پایداری شامل، حمید رسایی، مهدی کوچک زاده و روح الله حسینیان با نمایندگان شهرستان صورت می گرفت.

رایزنی حول محور رئیس مجلس هفتم

سه شنبه نیز علی رغم عدم حضور برخی چهره‌های سیاسی در ساعات آغازین جلسه صحن علنی مجلس باز هم بازار رایزنی های سیاسی حتی داغ تر از روز یکشنبه بود.

غلامعلی حداد عادل سه شنبه میان دار رایزنی های سیاسی در صحن علنی مجلس بود.عضو شاخص جبهه متحد اصولگرایان محل مراجعه بسیاری از نمایندگان اصولگرا از همه طیف ها و گروه های سیاسی بود.

محمد کریم عابدی، حسن ابوترابی فرد، حمید رسایی، گرانمایه پور، شهاب الدین صدر، محمد دهقان، نادر قاضی پور، بیژن نوباوه و برخی دیگر از نمایندگان شهرستانی در طول جلسه صحن با مراجعه به صندلی حداد دقایقی را با وی صورت می دادند و این موضوع ادامه داشت تا این که با حضور حسین فدایی دوست صمیمی و همراه همیشگی حداد، گفتگوهای کوتاه و بلند حداد با نمایندگان به گفتگوی دو نفره حداد-فدایی تبدیل شد. گفتگویی که بسیار طولانی‌تر از مذاکرات قبلی حداد با سایر نمایندگان بود.

البته گفتگوی حمید رسایی و موسی قربانی که این دوره از شرکت در رقابت های انتخاباتی منصرف شده و همچنین رایزنی‌های روح الله حسینیان، اسماعیل کوثری، محمدکریم عابدی، اسدالله بادامچیان با یکدیگر در آن سوی مجلس نیز قابل توجه بود.

جمع نقیضین در صحن علنی مجلس

از نکات قابل توجه رایزنی های سیاسی امروز گفتگوی طولانی کریمی قدوسی، روح الله حسینیان، مهدی کوچک زاده، حمید رسایی به عنوان اعضای جبهه پایداری با محمدرضا تابش و محسن نریمان به عنوان اقلیت مجلس بود که از چشم خبرنگاران و عکاسان دور نماند.

همچنین گفتگوی طولانی مهدی کوچک زاده و علی مطهری که از عدم احراز صلاحیتش در وزارت کشور مطلع شده بود، نمایندگان زیادی را در انتهای مجلس گرد خویش جمع کرد.

البته رایزنی‌های درونی فراکسیون اقلیت نیز در جلسه روز سه شنبه ادامه داشت: مسعود پزشکیان، شکور اکبرنژاد، سیدفاضل موسوی، حسین رضا حسینی، نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس بودند که مدت زیادی در حاشیه صحن مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختند.

در پایان، رایزنی های کاظم جلالی نماینده علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جبهه متحد با فاطمه رهبر و لاله افتخاری نمایندگان زن مجلس هشتم در دقایق پایانی جلسه روز سه شنبه قابل توجه بود. افتخاری و رهبر نمایندگان زن مجلس هشتم هستند که علی القاعده باید به همراه الهیان از چهره های شاخص زن فهرست جبهه متحد اصولگرایان باشند.

خانم ها فاطمه آلیا و طیبه صفایی نیز که از دیگر چهره‌های زن اصولگرای مجلس هشتم هستند سلیقه‌ای متفاوت نسبت به نفرات قبلی داشته و تمایلی به حضور در فهرست جبهه متحد اصولگرایان ندارند.

رد صلاحیت برخی از نمایندگان توسط هیئت های اجرایی، خبر اول صحن علنی در روز چهارشنبه

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر چهارشنبه این هفته نیز علیرغم سایه افکندن انتشار خبر رد صلاحیت های گسترده نمایندگان فعلی مجلس توسط هیئت های اجرایی منتخب وزارت کشور بر صحن علنی مجلس، همچنان رایزنی های سیاسی اصولگرایان حول محور غلامعلی حداد عادل ادامه داشت.

روح الله حسینیان و حسین نجابت نمایندگانی بودند که مدت زیادی از وقت جلسه علنی مجلس را در حال مذاکره با غلامعلی حداد عادل سپری کردند و البته در این میان آقاتهرانی و علیخانی نیز به این گفتگو پیوستند. پایان این گفتگوی طولانی، به هم صحبتی حداد عادل با علیرضا زاکانی ختم شد. گویی حداد گزارش رایزنی های امروز خود با نمایندگان طیف های مختلف اصولگرا را به رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان ارائه می داد. 

حداد عادل در جمع خبرنگاران نیز در خصوص علت محوریتش در مذاکرات و رایزنی های صحن گفت: بنده گوش خوبی برای شنیدن نظرات دوستان دارم.

نمایندگان فراکسیون انقلاب و حامیان سابق دولت نیز که حالا به پایداری معروفند همچنان به عنوان یکی از قطب های رایزنی های سیاسی در صحن علنی حضور دارند، رایزنی های روح الله حسینیان، حمید رسایی، مهدی کوچک زاده و علی اصغر زارعی که طی چند روز گذشته حلقه مفقوده جبهه پایداری در مجلس بود در صحن علنی مجلس قابل توجه و البته مانند سایر گفتگوها طولانی بود.

مذکرات طولانی احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با احمد نجابت،علیرضا زاکانی و موسی الرضا ثروتی(نماینده رد صلاحیت شده) در پایان موجب اخطار قانون اساسی توکلی نسبت به رد صلاحیت ها در صحن علنی مجلس شد.

وحدت - انشعاب، محور رایزنی های سیاسی مجلس هشتم

در همین ارتباط محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع رایزنی‌های سیاسی جبهه متحد اصولگرایان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین رایزنی های جلسه صحن حول محور وحدت اصولگرایان صورت گرفته است اظهار داشت: دلسوزان انقلاب و جبهه متحد که در عرصه رقابت‌های انتخاباتی فعالیت می کنند به شدت معتقد به وحدت اصولگرایان هستند و هرگونه وحدت شکنی را منتسب به جریان انحرافی و اصلاح طلبان خاموش می‌دانند.

وی تصریح کرد: وحدت شکنی باعث شکست اصولگرایان و انحراف مسیر انتخابات به کار کسانی می‌شود که نام و نشان مشخصی نداشته و نسبت به مصالح نظام بی اطلاع هستند و صرفا به دلیل بالا بودن مدرک تحصیلی به مجلس وارد می شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیرامون رایزنی های سیاسی اصولگرایان با برخی گروه‌های اصولگرا که قائل به وحدت درون گروهی نیستند، اظهار داشت: عده ای از اصولگرایان مجلس معتقدند تنها با تفرقه جناح اصولگرا و ارائه لیست‌های مستقل می‌توان به فضای رقابتی در انتخاباتی پیش رو دست یافت.

وی با تأکید بر اینکه رایزنی‌های انتخاباتی درون مجلس حول محور دو نظریه وحدت- تفرقه شکل گرفته اظهار داشت: اصولگرایانی که قائل به تفرقه و ارائه لیست مستقل هستند تلاش دارند تا توجیهی برای انشعاب از جبهه متحد اصولگرایان پیدا کنند.

دهقان افزود: جبهه متحد اصولگرایان معتقد است با وحدت میان جریان های مختلف اصولگرا نیز رقابت انتخاباتی مخدوش نمی شود، زیرا لیست های انتخاباتی متعددی از جانب جناح های سیاسی مختلف در شهرستان ها ارائه خواهد شد.

وی در نهایت درباره نتیجه رایزنی‌ها گفت: واقعیت موجود نمایانگر عدم دستیابی به وحدت در میان جریان های اصولگرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، از آغاز شکل گیری جبهه متحد اصولگرایان که طیف های سیاسی مختلف اصولگرایی شامل جبهه پیروان خط امام و رهبری که خود شامل 14 حزب و تشکل سیاسی است، اصولگرایان تحول‌خواه که شامل دو تشکل سیاسی یعنی جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به همراه برخی چهره‌های شاخص چون غلامعلی حدادعادل و احمدتوکلی است و هم چنین افراد نزدیک به دو چهره اصولگرای دیگر یعنی علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) و محمدباقر قالیباف (شهردار تهران) در آن عضو هستند، گروهی از حامیان سابق دولت که در انتخابات گذشته تحت نام رایحه خوش خدمت و در حمایت از دولت محمود احمدی‌نژاد فعالیت می‌کردند با بیان پیش شرط‌هایی از وحدت وهمراهی با جریان اکثریت اصولگرا سر باز زدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد